سخنگوی کاخ سفید:

موضوع موشک‌های بالستیک ایران باید در گفتگوها بررسی شود

"جی کارنی سخنگوی" کاخ سفید در نشست خبری دیشب خود مدعی شد موضوع موشک های بالستیک ایران نیز می‌بایست بر اساس طرح اقدام مشترک، در گفتگوهای جاری با 1+5 مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت کاخ سفید، "جی کارنی" در خصوص موشک‌های بالستیک ایران، ما این را به روشنی گفته‌ایم که همه مسائلی که مایه نگرانی هستند، در طول گفتگوهای پنج بعلاوه یک روز میز هستند تا به یک توافق جامع دست یابیم. ما نیز قرار نیست در خصوص مسائل و جزئیات این گفتگوها وارد شویم زیرا طرح این مسائل در عموم، به سود مذاکرات نیست ولی این را نیز باید بگویم که طرح اقدام مشترک، عناصر لازم برای توافق جامع را مشخص‌می کند.

وی ادامه داد در این گفتگوها، همه مسائلی که مایه نگرانی هستند باید طرح شوند و در نهایت، این اطمینان به دست آید که برنامه اتمی ایران، با اهدافی کاملا صلح آمیز دنبال می‌شود. هم چنین در این گفتگوها می‌بایست قطعنامه‌های شورای امنیت نیز باید مورد بررسی قرار گیرند که از جمله آن، بندهای مربوط به موشک‌های بالستیکی هستند که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارند. از این رو موشک های بالستیک نیز بخشی از این گفتگوها هستند و باید در جریان حل و فصل این مناقشه و چالش باشند. از این رو این مساله باید بدون خط خوردن یک موضوع خاص برای حل و فصل کامل دنبال شود. همه مسائل مطرح شده در طرح اقدام مشترک می بایست در نظر گرفته شوند و برای توافق کامل، حل و فصل شوند.


وی درباره اوضاع اوکراین نیز گفت ما از هر گونه نشانه ای که حاکی از خروج جدایی‌طلبان از ساختمان‌های تحت محاصره باشد یا برچیده شدن موانع جاده ای که فقط به بی ثباتی اوضاع در اوکراین می انجامد، استقبال می‌کنیم. قطعا این تحولی مثبت به شمار می‌آید.

سخنگوی کاخ سفید گفت همه تلاش ها از جمله تلاش های سازمان همکاری و امنیت اروپا بر این است که انتخابات و آمادگی های فنی برای انتخابات سراسری در اوکراین به خوبی پیش برود. 

کارنی درباره تحولات روی داده بین ویتنام و چین گفت سفیر ما در ویتنام از نزدیک این مساله را دنبال می کند؛ با این حال در پی اقدام یک جانبه چین برای احداث سکوی نفتی در آب های مورد مناقشه با چین باید بگوییم بارها گفته ایم که این اقدامی تحریک کننده است که باعث افزایش تنش در منطقه می شود. با افزایش تنش، کار حل و فصل مناطق مورد مناقشه نیز دشوار تر می شود. از دیدگاه ما این اقدام چین تحریک کننده است و هدف مشترک همه ما برای حل و فصل صلح آمیز این مناقشات و ثبات عمومی در منطقه را به خطر می اندازد. ما اقدامات مرعوب کننده صورت گرفته را مایه نگرانی میدانیم و آزادی رفت و آمد را خواستاریم واز همه طرف ها نیز درخواست داریم خویشتنداری به خرج دهند و اختلاف های خود را براساس قوانین بین المللی حل و فصل کنند.

کارنی ضمن تبریک به نخست وزیر منتخب هند و حزب وی گفت زمانی که دولت تشکیل شد، ما نیز به دنبال همکاری با نخست وزیر و کابینه وی برای تقویت روابط دو جانبه خواهیم بود. ما همچنین از نخست وزیر سینگ برای نقشی که در ارتقاء روابط راهبردی دو جانبه در ده سال نخست وزیری اش داشت، تشکر می کنیم. قرار است رئیس جمهور نیز به زودی با مودی گفتگو کند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی اصیل
۱۶:۴۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گفته امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند.و در اندازه ای نیست تا برای ما تعیین تکلیف کند.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
آمریکا در حدی نیست که راجع به موشک هایمان بحث کنند.تیم مزاکره کننده باید مواظب باشه.مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۳۳ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
و هزاران با مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی اشغالگر جعلی
Germany
رضا
۱۲:۱۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
کلاهکهای اتمی امریکا هم باید روی میز بیاید چرا باید اینها سلاح هسته ای داشته باشند و همه دنیا را تهدید کنند.
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۲:۱۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
تو200کشور فقط ایران موشک بالستیک دار.پس دنیا باید خلع سلاح بشه .مرگ بر اسرائیل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
بمب های اتمی آمریکا ، جنایات آمریکا در 28 مرداد ، تحمیل جنگ عراق به ایران ، فروش تسلیحات شیمیائی به عراق و استفاده آن برعلیه مردم بی گناه سردشت و بانه ، شلیک به هواپیمای مسافربری و همه جنایات دیگر آمریکائی در این توافق باید مورد بررسی قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام ببخشید این حرف رو میزنم...
غلط اضافی ممنوع...
دیگه اینا دارن پررو میشن...
Iran (Islamic Republic of)
محمد رسول
۱۱:۴۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگه قراره درباره همه چیز گفتگو بشه بهتره در مورد 11 هزار کلاهک اتمی امریکا که اماده شلیک به سوی مردم بی گناه ستند گفتگو بشه اینا یا خیلی احمقن یا هنوز براشون روشن نشده ما برای این به گفتگو نمیریم که حقمون رو زمین بزاریم ما میریم که بگیم اینایی که داریم حق ماست و به اینم قانع نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
بابا اینا می خواهند ما برای اب خوردن هم از انها اجازه بگیریم زرشک
Iran (Islamic Republic of)
اقا محمد
۱۱:۱۲ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
اگر قرار است موشکهای ایران مورد گفتگو قرار گیرد چرا مذاکره کنندگان ما کلاهک های هسته ای صهیونیستی را پیش نمی کشند نگرانی فقط به ایران تمام نمی شود ایران نباید از شکست مذاکرات هراس داشته باشد اگر مسئله موشکها صحت داشته باشد ما باید از همین حالا کنار بریم
United States of America
علی عزیزی
۱۰:۴۸ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
دیگه اینو غلط کردی گفتی! برو اول کلاهکهای اتمی اسرائیل جناییییییتکار رو حلش کن بعد بیا ما خودمون همه اینها یه راهی براش پیدا می کنیم! جنایتکار و مزدور اسرائیل!
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۱۰:۴۶ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
معلومه که اسرائیل پشت شه
Iran (Islamic Republic of)
حميدرضا
۱۰:۱۹ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳
فكر كنم آخرسربگن مگس كش هم دست ايراني ها خطرناكه.اصلا بيائيم يه منو بگذاريم جلوي آمريكايي ها بگيم خودتون انتخاب كنيد !!!
واقعا كه .
آخرین اخبار