ﺳﻮرﻧﺎ ﺳﺘﺎري در سفر خود به مشهد از ﭘﺎرك علمی و ﻓﻨﺎوري ﺧﺮاﺳﺎن رضوی بازدید کرد و در ﺟﻤﻊ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎران گفت: ﺳﯿﺎﺳﺖ اﺻﻠﯽ اﯾﻦ ﺑﻨﯿﺎد ایجاد اشتغال و ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ ﮔﺬاري ﺑﺮ روي ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪﺳﺎزي ﮔﺮوه زﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ بنیاد نخبگان است.

 
 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد 

وی گفت : ایجاد کلیه روش های توانمند سازی در جهت نگاه داری شرکت های فعلی و تاثیرگذاری مفید آن ها بر روی جامعه از مهم ترین برنامه های فعلی است.

ﻣﻌﺎون ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﻨﺎوري رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮري ادامه داد: در اﯾﻦ روﻧﺪ با توجه به عملکرد افراد ﺗﻐﯿﯿﺮاﺗﯽ در ﻧﺤﻮه شناسایی، ورود و ﺧﺮوج زﯾﺮ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ رخ خواهد داد.

ﺳﺘﺎري ﮔﻔﺖ: ﺑﯿﺸﺘﺮﯾﻦ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﻨﯿﺎد، ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ از ﻧﺨﺒﮕﺎن است؛ به همین سبب از ﺗﻤﺎم استان ها اﻧﺘﻈﺎر ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻻزم از نخبگان برای جلوگیری از فرار مغزها را داریم.

وي اظهار کرد: اﻧﺘﻘﺎل ﺑﻨﯿﺎد ﻣﻠﯽ ﻧﺨﺒﮕﺎن ﺑﻪ ﻣﻌﺎوﻧﺖ ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﻨﺎوري رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮري ﯾﮑﯽ از اﺗﻔﺎﻓﺎت ﻣﻬﻢ و ﻣﻮﺛﺮي است ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ اﻓﺰاﯾﺶ ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻧﺨﺒﮕﺎن ﻣﯽ ﺷﻮد.

ﻣﻌﺎون ﻋﻠﻤﯽ و ﻓﻨﺎوري رﯾﯿﺲ ﺟﻤﻬﻮري ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﺳﻄﺢ ﻓﻨﺎوري ﭘﺎرك ﻋﻠﻢ و ﻓﻨﺎوري ﺧﺮاﺳﺎن هنوز به حد مطلوب نرسیده است گفت: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﻧﺘﻈﺎراﺗﯽ ﮐﻪ دارﯾﻢ آﻣﺎده ﺣﻤﺎﯾﺖ ﻫﺎي ﻣﺘﻌﺪد در ﻗﺎﻟﺐ ﭘﺮداﺧﺖ وام ﺑﻪ ﺷﺮﮐﺖ ﻫﺎي داﻧﺶ ﺑﻨﯿﺎن و ﻓﻨﺎور ﻫﺴﺘﯿﻢ.

وي ﮔﻔﺖ: اﺳﺘﺎن ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮي از ﻧﻈﺮ ﺷﻤﺎر ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻧﺨﺒﮕﺎن ﭘﺲ از ﺗﻬﺮان، دوﻣﯿﻦ اﺳﺘﺎن ﮐﺸﻮر و ﺗﻨﻬﺎ اﺳﺘﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ ﻓﺎﻗﺪ ﺑﻨﯿﺎد ﻣﻠﯽ ﻧﺨﺒﮕﺎن ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ.

وي اﻇﻬﺎر ﮐﺮد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ آﻣﺎده ﺑﻮدن ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن ﻣﻮرد ﻧﻈﺮ، راه اﻧﺪازي ﺑﻨﯿﺎد ﻧﺨﺒﮕﺎن ﺧﺮاﺳﺎن رﺿﻮي جز اوﻟﻮﯾﺖ های این بنیاد است ﮐﻪ با راﯾﺰﻧﯽ با استاندار خراسان رضوی امیدواریم به زودی این اتفاق رخ دهد.

  ضرورت قالب شدن فضای پژوهش بر روی دانشگاه ها

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: به واسطه قالب شدن فضای فرهنگ پژوهش بر روی دانشگاه ها بخش تولید دانشجویان و نخبگان، توسعه و افزایش خواهد یافت.

ﺳﻮرﻧﺎ ﺳﺘﺎري گفت: متاسفانه فضای فرهنگ پژوهش هنوز بر روی دانشگاه ها قالب نشده است و این مسئله تاثیر مستقیمی بر روی تولید دانشجویان و نخبگان دارد. بنابراین تلاش برای قالب شدن این فضا بر روی دانشگاه ها امری ضروری است.

وی با اشاره به این که انتظارات بنیاد نخبگان بسیار بیشتر از عملکرد فعلی دانشگاه های استان است، افزود: بحث فرهنگی دانشگاه ها و استادانی که در این عرصه با نیرو ها در ارتباط هستند باید اصلاح شود.

رییس بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: باید مراکز رشد، نوآوری و هییت هایی برای فعالیت دانشجویان در عرصه تولید و تلاش بیشتر آن ها در این حوزه راه اندازی شود.

ستاری اظهار کرد: در حال حاضر مقاومت فرهنگی در جامعه وجود دارد که باید اصلاح شود و این مسئله نیازمند تلاش مستمر ما است.

وی در پایان گفت: ما باید سیاست های خود را به طور روشن به دانشگاه ها اعلام کنیم و دانشگاه ها نیز با نوع عمل خود میزان موثر بودن این سیاست ها را نشان بدهند.

اعطای تسهیلات و وام برای طرح های جدید علمی و فناوری

معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه سفر دوروزه خود به مشهد در بازدید از شهرک فناوری صنایع غذایی و بیوتکنولوژی شمالشرق کشور و مجتمع پژوهش و فناوری بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اعطای تسهیلات و وام برای طرح های جدید علمی و فناوری خبر داد و گفت: صندوق نوآوری شکوفایی تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت های کوچک وام خواهد داد.

وی ادامه داد: شرکت ها می توانند طرح های پیشنهادی خود را برای دفتر معاون علمی و فناوری رییس جمهور ارسال کنند و پس از تایید امکان سنجی در خصوص وام اقدام کنند.

رییس بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: شرکت های تولید دارو همچنین می توانند از صندوق سلامت ثامن، مجتمع پژوهش و فناوری بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای وام تقاضا کنند.

انتهای پیام//س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.