تبریز/

اختصاص 67 میلیارد ریال اعتبار برای پایاب سد قلعه چای عجب شیر

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر سرعت دهی در اجرای پایاب سد قلعه چای عجب شیر، گفت: امسال 67 میلیارد ریال اعتبار برای پایاب این سد اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، دواتگری در کارگروه آب و کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان افزود: وجود هفت هزار هکتار از اراضی این شهرستان در پایاب این سد و برنامه ریزی برای تبدیل دو هزار و 500 هکتار از اراضی دیم به آبی، فرصت بسیار مناسبی را برای توسعه کشاورزی و ایجاد فرصت های شغلی در این منطقه فراهم می کند.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی، اعتبار جذب شده تا سال 92 برای این طرح را سه میلیارد و 200 میلیون ریال ذکر کرد و ادامه داد: 11 کیلومتر از شبکه پایاب این سد لوله گذاری شده و مسئولان باید تلاش کنند تا پایان فصل کاری سالجاری، کشاورزان دو روستای دیزج حسن بیگ و مهماندار از شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد بهره مند شوند.

دکتر دواتگری خواستار ایجاد استخر معیشتی در روستای هرگلان با توجه به کمبود آب در این منطقه شد و خاطرنشان کرد: با ایجاد این استخر می توان مشکلات اجتماعی و حتی خشکسالی را در این روستا جبران کرد.
 
انتهای پیام/س
برچسب ها: اختصاص ، سد ، قلعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.