نعمت‌زاده تاکید کرد

رایزنان اقتصادی نقش مهمی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارند

وزير صنعت، معدن و تجارت با تاكيد بر نقش موثر رايزنان بازرگانی و اقتصادی در توسعه مبادلات تجاری تصريح كرد: رايزنان بازرگانی خارج از كشور حلقه مفقوده شناسایی بازار مناسب و تبادل اطلاعات هستند كه بايد بيش از گذشته مورد توجه قرار بگيرند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شاتا؛ محمدرضا نعمت زاده در ديدار با جمعي از رايزنان اقتصادي خارج از كشور با بيان به اينكه در حال حاضر حضور آنان در عرصه هاي مختلف اقتصادي به خوبي ديده نشده است افزود: رايزنان اقتصادي در واقع شاه بيت توسعه اقتصادي كشورند چرا كه از نزديك با زمينه هاي سرمايه گذاري و تبادلات تجاري بين المللي آشنا هستند.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به اهميت  موضوع درون زا و برون گرا بودن اقتصاد در سياستهاي  ابلاغي مقام معظم رهبري خاطرنشان كرد: بر اين اساس ، جايگاه رايزنان اقتصادي ،در ديگر كشورها پررنگ تر خواهد بود و از اين رو يكي از برنامه هاي اين وزارتخانه افزايش تعداد رايزنان بازرگاني در كشورهاي مختلف است.

به گفته مهندس نعمت زاده، براي ارتقاء جايگاه اقتصادي كشور و پيشرفت دراين زمينه نگاه سرمايه گذاري به داخل مرزها كفايت نمي كند، بلكه بايد نگاه به بيرون داشت.

وي با اشاره به اينكه در سالهاي گذشته به واسطه مسائلي چون تحريم كشور دچار مشكلاتي بوده است، بر شناسايي بازرهاي بين المللي تاكيد كرد وگفت:  بازارسازي در بيرون مرزها مي تواند تاثيرات به مراتب بيشتري در داخل داشته باشد به شرطي كه درست صورت بگيرد.

وي افزود: تجارت خارجي نيازمند زيرساخت و زيربناي لازم است كه دراين بين توجه به سلامت، امانت، تعهدگرايي و رعايت اخلاق حرفه اي را نبايد از ياد برد زيرا كه  بزرگترين سرمايه يك بنگاه، اعتمادي است كه ديگران مبذول مي دارند.

نعمت زاده همچنين توجه به خدمات پيش و پس از فروش، كيفيت بسته بندي، سرمايه گذاريهاي مشترك يا مستقل در ايران و سرمايه گذاري در خارج از كشور  را از موضوعاتي ذكر كرد كه بيش از پيش بايد مورد توجه قرار بگيرد.

وزير صنعت، معدن و تجارت در ادامه سخنان خود ، استفاده از مزيتهاي ساير كشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: شناسايي بازار ساير كشورها بويژه كشورهايي كه از دانش فني بالايي برخوردارند همچنين جمع آوري و تبادل اطلاعات از وظايفي است كه رايزنان ما بايد در اختيار مديران و سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي در داخل كشور بگذراند.

در اين ديدار شماري از رايزنان بازرگاني كشور ، گزارشي از مسائل ومشكلات محل ماموريت خود ارائه كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار