مهتدی مطرح کرد

لزوم مقابله با فرافکنی رسانه‌های عربی علیه ایران در انتخابات عراق/ در عراق یک حکومت مرکزی مقتدر ایجاد شود

یک کار‌شناس امور استراتژیک گفت: طی هفته‌های اخیر در رسانه‌های وابسته به قطر و عربستان تبلیغات گسترده‌ای شکل گرفته مبنی بر اینکه آمریکا آینده عراق را به ایران سپرده است و مسئولیت هرآنچه که در عراق رخ می‌دهد، با ایران است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "محمدعلی مهتدی" کار‌شناس امور استراتژیک با حضور در میزگرد سایت دیپلماسی ایرانی با موضوع انتخابات عراق گفت: طی هفته‌های اخیر در رسانه‌های وابسته به قطر و عربستان تبلیغات گسترده‌ای شکل گرفته مبنی بر اینکه آمریکا آینده عراق را به ایران سپرده است و مسئولیت هرآنچه که در عراق رخ می‌دهد، با ایران است.  
 
وی افزود: همچنین این رسانه‌ها موجی را ایجاد کرده‌اند مبنی بر اینکه ایران مانع از اعلان نتایج انتخابات شده و می‌خواهد نوری المالکی را به هر ترتیب ممکن برنده انتخابات کند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی اظهار داشت: متاسفانه از طرف ما برنامه ریزی دقیقی برای مقابله با این گفتمان دشمنان چه در سطح مسئولان و چه در سطح رسانه‌ها نشده است.  
 
مهتدی تاکید کرد: تجزیه عراق و همچنین ایجاد هرج و مرج و نبود قدرت مرکزی در این کشور به شدت برخلاف امنیت ملی ماست، چرا که در هر دو حالت شاهد صدور تروریسم به سرتاسر منطقه خواهیم بود.  
 
وی تصریح کرد: باید در عراق یک حکومت مرکزی مقتدر ایجاد شود که بتواند این کشور را به طور کامل مدیریت کند.  
 
این کار‌شناس سیاست خارجی افزود: چنین حکومتی تنها زمانی در عراق ایجاد می‌شود که همه جریان‌های این کشور در آن نقش داشته باشند و منافع ایران اقتضاء می‌کند که صرفا در جامعه شیعی عراق حضور نداشته باشد، بلکه میان همه جریان‌های این کشور ایجاد وفاق کند.  
انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، امور ، استراتژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار