الشرق الاوسط اذعان کرد:

انسجام سیاست خارجی ایران، رمز موفقیت و قدرت این کشور در منطقه

روزنامه الشرق الاوسط در مقاله‌ای با اعلام ناراحتی از اختلافات میان کشورهای عربی که حامی شورشیان در سوریه‌اند، و اعتراف به پیروزی‌های دست آمده توسط ارتش سوریه، انسجام سیاست خارجی ایران را رمز موفقیت و قدرت ایران در منطقه دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه الشرق‌الأوسط در مقاله‌ای با عنوان "اختلافاتمان را برای شکست دشمن کنار بگذاریم" به قلم "حمد الماجد" ، با اعلام ناراحتی از اختلافات میان کشورهای عربی حامی تروریست‌ها در سوریه  و اعتراف به پیروزی‌های بدست آمده توسط ارتش سوریه ، انسجام سیاست خارجی واحد در ایران را  علی رغم وجود برخی دیدگاه‌های متفاوت در ادوار مختلف سیاسی، رمز موفقیت و قدرت ایران در منطقه دانست و از وجود اختلافات میان کشورهای عربی حامی تروریست‌ها در سوریه که در اثر این اختلافات طرح‌هایشان در این کشور با شکست مواجه شده ، انتقاد کرد.

 نویسنده این روزنامه با اعتراف به انسجام سیاست خارجی ایران در قبال سوریه با وجود تغییر دولت می‌گوید : با وجود اینکه نزدیک یک‌سال از پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات ایران می‌گذرد ؛ چه تغییری در سیاست ایران در قبال سوریه پدید آمده است؟ ایران همچنان از دولت سوریه حمایت می‌کند و سیاست ایران در زمان ریاست جمهوری "روحانی" همانی است که در زمان رئیس جمهور قبلی ایران بود و این یکی از دلائل قدرت ایران است.

این روزنامه می‌گوید : آنچه قدرت ایران را با کشورهای دیگر منطقه متمایز می‌کند ؛ داشتن بمب هسته‌ای نیست ؛ چراکه اگر این طور بود ، پاکستان می‌بایست دارای قدرت بالایی باشد . راز قدرت ایران نهفته در سیاست‌های باثبات و اتحاد ایدئولوژیکی آن در منطقه است ، ثباتی که در برابر  تمامی جریانها و طوفانها ایستاده است و با جوهره این ثبات، هیچ یک از گروه‌های سیاسی آن بایکدیگر هیچ اختلافی ندارند،  اما در مقابل جهان عرب در اکثر موارد با یکدیگر اختلاف دارند.

نویسنده این روزنامه سپس با ابراز نگرانی از اختلاف در کشورهای عربی حامی تروریست‌های سوریه و اتحاد در ایران حول مسائل اصلی می‌نویسد: بجای آنکه جهان عرب نیز صف خود را منظم کند ، می‌بینیم که تا اکنون نتوانسته از ساده‌ترین اختلافاتش چشم‌پوشی نماید تا بلکه بتواند با چالشهایی که درپیش رو دارد مقابله کند.

نویسنده روزنامه درپایان با ابراز ناراحتی از پیروزی‌های دولت سوریه می‌نویسد: باید این تصفیه حساب‌های سیاسی میان کشورهای عربی کنار گذاشته شود تا بتوانیم در سوریه و جبهه های دیگر پیروز گردیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار