سی و هفتمین قرعه تغییر ریاست دانشگاه‌ها به نام "دانشگاه هنر" افتاد/ گزينش‌ها بر اساس چه شاخص‌های صورت می‌گيرد؟

سی و هفتمین تغییر ریاست دانشگاهی، این بار از سوی وزیر علوم به نام دانشگاه هنر افتاد و اين در حالي است كه وزیر علوم در اظهار نظری اعلام کرده است كه بقیه روسای دانشگاه‌ها تا پایان مدت حکمشان جابجا نمی‌شوند البته اخبار ضد و نقیضی در خصوص انتخاب روسای ديگر دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، با روی کار آمدن دولت یازدهم،  "جعفر توفیقی"  سرپرست سابق وزارت علوم چند تن از روسای دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، علامه طباطبایی و یاسوج  را تغییر داد و فرجی دانا از زمان جلوس بر عالی‌‌ترین کرسی وزارت علوم نيز روسای بسیاری از دانشگاه‌هاي ديگر را نيز تغییر داد.
 
بنابراین گزارش، در سال ۹۲ فرجی دانا ۳۰ رئیس دانشگاه را تغییر داد و پس از آن نیز از ابتدای سال ۹۳ دوباره روند تغییرات و عزل و نصب‌ها در دانشگاه‌ها آغاز شد به طوریکه وزیر علوم در مدت ۲۴ روز ۷ رئیس دانشگاه را تغییر داد، یعنی هر ۴ روز تقریبا یک رئیس دانشگاه جابجا شد. البته. این در حالی است که وزارت علوم در دولت یازدهم علاوه بر اینکه در تعداد تغییرات، رکوردی را برجای گذاشت نوع تغییراتش نیز مورد توجه بود و روش‌های جدیدی را برای عزل و نصب به کار گرفت. 
 
 در ادامه این گزارش آمده است، اعزام گروه‌های ۳ نفره برای ارزیابی کار روسای دانشگاه‌ها نیز در نوع خود جالب توجه بود که در مقطعی از زمان صورت گرفت و وزیر علوم این روش را نیز نوعی دموکراسی برای بهره‌گیری از نظرات اعضای هیات علمی برشمرد. نکته جالب اینجاست که روش دیگر فرجی دانا برای تعیین ریاست دانشگاه ها  در دانشگاه تهران بود، به طوریکه پس از اتمام زمان حکم فرهاد رهبر و در زمان سرپرستی محمدحسین امید ،شورایی متشکل از ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه تشکیل شد تا برای تعیین رئیس دانشگاه تصمیم گیری کند وحال سوال اینجا مطرح می‌شود که افراد این شورا چگونه و با چه شاخص‌هایی انتخاب شدند، رای گیری‌ها با نظارت چه کسی و بر چه مبنایی صورت گرفت، گزینه‌ها چطور انتخاب شدند حتي جای سوال دارد که وزیر علوم هنوز به این سوالات و البته به اعتراض شورایعالی انقلاب فرهنگی درباره این نحوه انتخاب روسای دانشگاه پاسخ نداده است و این در حالی است که خبرهایی از تشکیل کمیته‌های مخفی در دو دانشگاه مطرح کشور می‌شنویم. 
 
 براساس این گزارش، وزیر علوم در اظهار نظری اعلام کرده است كه بقیه روسای دانشگاه‌ها تا پایان مدت حکمشان جابجا نمی‌شوند یعنی رئیس دانشگاه تربیت مدرس تا خردادماه و رئیس دانشگاه صنعتی شریف تا تیرماه در سمت ریاست دانشگاه پابرجا هستند ،البته این در حالی است که اخبار ضد و نقیضی در خصوص انتخاب روسای این دانشگاه‌ها به گوش می‌رسد.

بنابراین گزارش، گویا قبل از انتخاب رییس دانشگاههای تربیت مدرس و شریف ،وزیر علوم از فرصت استفاده کرده و سی هفتمین قرعه تغییر رییس دانشگاه  ،به نام دانشگاه هنر افتاده  و ریاست این دانشگاه به نام دکتر اکرمی زده شده است.

 براساس اين گزارش :حال با توجه به اینکه تقریبا چند روزی بیشتر به پایان اردیبهشت ماه و اتمام دوره ریاست دانشگاه تربیت مدرس باقی نمانده هم اکنون اخبار ضد و نقیضی مبنی بر تغییر یا عدم تغییر ریاست این دانشگاه به گوش می‌رسد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار