جشنواره کن شصت و هفتم؛

بخش نمایش ویژه جشنواره کن؛ "مالکان" نمایش تاریخچه بی‌عدالتی متداول

"مالکان" ساخته "عدیل خان یرژانف" در بخش نمایش ویژه جشنواره کن، تاریخچه بی‌عدالتی متداول را به نمایش می‌کشد.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت رسمی کن، "عدیل خان پرژانف"، متولد قزاقستان، اولین حضورش در بخش نمایش ویژه مسابقه اصلی جشنواره کن را با فیلم "مالکان" تجربه می‌کند.
 
این فیلم بلند داستان کشمکش سه خواهر و بردار برای به دست آوردن خانه‌شان، که ارثیه‌ آنها به حساب می‌آید، در منطقه‌ای دور افتاده است.
 
جان، ابرول و آلیا مجبور می‌شوند از زندگی در شهر بزرگ آلماری دست بکشند و فقط یک جایگزین برای اقامت خود دارند، آنها باید به دهکده کوچک دورافتاده‌ای به خانه‌ای بروند که مادرشان به ارث گذاشته است اما وقتی به آنجا می‌رسند ناامید می‌شوند چون خانه در احاطه کامل یک معتاد الکلی است که قصد ترک آنجا را ندارد.
 
"مالکان" سومین فیلم بلند فیلمساز قزاقی در سه سال گذشته است بعد از "ریلتور" (2011) و "استروتیلی" (2013) با فیلم "مالکان" به جشنواره کن راه یافت.
 
بی‌تفاوتی جامعه به بی‌عدالتی، تعرض و استبداد مقامات دولتی فاسد موضوع اصلی فیلم او هستند که به راحتی "واقعیت بی‌رحمی و لذت‌های کودکانه" را به تصویر می‌کشد.
 
اگر بخواهیم از جنبه‌ بصری به فیلم "عدیل خان یرژانف" نگاه کنیم او می‌خواهد جنبه‌هایی از قزاقستان را از طریق ابزودیسم (پوچ گرایی) و به ویژه الهامات بصری که ازآثار "ون گوگ" گرفته به نمایش بگذارد.
 
"عدیل خان" برنده بهترین فیلمنامه برای فیلم "کوزی کورپش و بایان سولو" (1999)، که اولین سریال انیمیشنی حساب می‌شود که درقزاقستان ساخته شده است.
 
این فیلمساز درباره تلاش‌اش برای ازبین بردن کلیشه‌ها می‌گوید: "کلیشه‌ها در فیلم‌هایی که موضوعات اجتماعی را بررسی می‌کنند، فراگیر شده‌اند." او همچنین سعی کرده فیلمش "زبانی هندی" داشته باشد که آمیخته با رنگ و بوی محلی باشد و با این روش به "مالکان" هویتی بدهد که از آن خودش باشد.
 
"عدیل خان" در این باره می‌گوید: "این فیلم تلاش هنری من است برای بیداری جامعه از آنچه به نظر عادی می‌آید اما در باطن به جریانی فاسد تبدیل شده و توانایی شکست مردم را دارد."

 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار