اردبیل/

قلب گردشگری کشور تنها یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار دارد

فرماندار شهرستان سرعین گفت: قلب گردشگری کشور با ورود 10 میلیون گردشگر در طول سال کمتر از یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار سالانه دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ هاتف ناصری دیروز در جلسه بررسی مشکلات راه‌های روستایی که با حضور معاون وزیر در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: 15 درصد از اعتبارات استان اردبیل به شهرستان سرعین اختصاص یافته که با وجود انباشت مشکلات و نارسایی‌ها با این اعتبار بسیار کم و محدود نمی‌توان هیچ کاری را انجام داد و پروژه‌ای را به سرانجام رساند.

وی راه‌های شهری و روستایی این شهرستان را متعلق به همه مردم کشور و گردشگران داخلی و خارجی بیان کرد و افزود: سرعین که از جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی برخوردار است یک ظرفیت فراملی است اما در تصویب بودجه برای این شهر آن را در حد یک دهستان می‌دانند و به شکوفایی ظرفیت‌های آن به ویژه در حوزه اقتصادی بی‌تفاوت هستند.

فرماندار سرعین در مقایسه سرعین با شهرهای گردشگری کشورهایی همچون ایتالیا، اسپانیا و آلمان تصریح کرد: در حالی که سرانه درآمدی به دلیل تأمین زیرساخت‌ها در این کشورها بیش از میلیاردها دلار است اما در سرعین به دلیل غفلت و بی‌توجهی به این زیرساخت‌ها این سرانه کمتر از پنج هزار و 270 دلار است.

وی ایام گردشگری سرعین را کمتر از 105 روز در طول سال بیان کرد و ادامه داد: می‌توان این تعداد روز را به 150 روز افزایش داده و درآمد اقتصادی مردم را در منطقه تا 1.5 برابر افزایش داد.

ناصری 27 روستای دامنه کوه سبلان را به عنوان روستاهای بکر گردشگری در این شهرستان توصیف کرد و یادآور شد: همه این روستاها با توجه به گستردگی جشنواره‌های تابستانی و زمستانی گردشگری و واقع شدن در مسیر پیست آلوارس نیاز به ترمیم، ایمنی و نگهداری دارند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: سرعین ، قلب ، گردشگری ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.