رئیس دانشگاه امیرکبیر:

ساخت "دستگاه سیکلوترون" برای تولید "رادیو دارو" در مرحله پایانی است

نخستین سمینار، بیورزونانس و تشخیص پزشکی، امروز در دانشگاه امیرکبیر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا رهایی، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دومین کنفرانس تله مدیسین، سمینار گردشگری سلامت و جشن پیوستن ایران به باشگاه جهانی بیورزونانس، گفت: تله مدیسین در استفاده از تکنولوژی و ارتباط آن با سلامت مربوط می‌شود که مسئولین وزارت بهداشت و درمان و نظام پزشکی در مسئله به این بزرگی وارد شده اند و امیدوار هستیم که در این مسیر سربلند بیرون بیاییم. 
 
وی گفت: نه تنها پزشکان متخصص، این حجم امکانات در کشور را لازم دارند، بلکه هزینه سنگینی را می‌طلبد تا بتوانیم از فناوری اطلاعات کمک بگیریم و خدماتی را به مردم ارائه دهیم که این امر نیازمند سرمایه گذاری معقول است. 
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فناوری اطلاعات در هر زمینه‌ای نیاز کشور است، پس در زمینه پزشکی هم مطرح می‌شود تا شاهد تحول گسترده‌ای در این زمینه باشیم. 
 
وی افزود: دانشگاه امیرکبیر در سالهای گذشته در بحث فناوری طرح‌های کلان بزرگی داشته است و امسال هم با شانزده طرح کلان، نیاز استراتژیک به شبکه ملی اطلاعات کشور در هر زمینه داریم تا به دنیای خارج کمتر نیاز داشته باشیم. 
 
وی با بیان اینکه تولید رادیو دارو توسط دستگاه سیکلوترون در مرحله پایانی است، گفت: مراحل ساخت سیکلوترون با مشارکت بین المللی به اتمام می‌رسد که این دستگاه به تولید رادیو دارو در پزشکی هسته‌ای به کار می‌رود. 
 
وی با اشاره به افتخارات دانشگاه امیرکبیر گفت: موتورهای ماهواره‌ای، سفینه‌ حامل موجود زنده و طرح‌های دیگر، سالانه بیش از صد نفر را مشغول به کار کرده که در این مسیر مطالعات پژوهشکده الکترونیک برای بومی‌سازی دستگاه بیورزونانس، مطرح است. 

در فناوری نانو جز کشور بر‌تر هستیم 
رهایی در ادامه افزود: در حال حاضر در فناوری نانو جز ۱۰ کشور بر‌تر دنیا هستیم و باید از فناوری‌های پیشرفته با حمایت نخبگان و فناوران این زمینه پدید آید. 

وی گفت: تدوین دانش و توسعه فناوری و ساخت تجهیزات با ۱۹ میلیون دلار صادرات، ۴۹ میلیارد دلار واردات که فقط در بحث پزشکی ۸۵۶ میلیون دلار آن خرج شد و این نشان می‌دهد که بخش زیادی از درآمد کشور در این زمینه خرج می‌شود ولی سرمایه‌گذاری نمی‌شود. 

وی عنوان کرد: بیورزونانس بحث دقیقی از ارسال امواج با یک فرکانس خیلی کم را مطرح می‌کند و کمترین عوارض را برای بدن هر فردی دارد که در تشخیص وجود سیگنال مختلف پاتولوژیک موثر است. 



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار