بیرانوند طی اخطار قانون اساسی؛

دارایی مردم در بانک‌ها نزد "یقه سفیدها" است/ قرار دادهای نفتی ملک طلق کسی نیست

نماینده مردم بروجرد با انتقاد از حاشیه یقه سفیدها در مفاسد کلان اقتصادی گفت: دارایی مردم در بانک‌ها نزد این یقه سفیدهاست، و این درحالی است که همین الان یک میلیون جوان منتظر وام ازدواج هستند، همچنین ورود عده‌ای آقازاده در قراردادهای نفتی باعث ایجاد فساد شده است، مگر وزارت نفت یا قراردادهای نفتی ملک طلق یا شاباش کسی است؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، بهرام بیرانوند نماینده مردم بروجرد در مجلس طی اخطار قانون اساسی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (30 اردیبهشت ماه) در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: در تاریخ 1 آبان 92 سوالی در خصوص نقش "یقه سفیدها" در مفاسد کلان اقتصادی مطرح شد، کسانی که همیشه تقریبا از رسیدگی قضایی‌ به پرونده‌های‌شان مصون مانده‌اند عده‌ای گرفتار، محاکمه و محکوم شدند، ولی این یقه سفیدها هم چنان در امان هستند، اما این سوال با وجود اعلام وصول در صحن علنی مورد بررسی قرار نگرفته است.
 
وی ادامه داد: این سوال در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و وزیر دادگستری نیز به کمیسیون مربوطه آمد و به سوال پاسخ داد، اما نمایندگان قانع نشدند، پس از آن سوال ملی اعلام شد و برای رسیدگی به صحن علنی ارجاع شد، اگر قرار بود وزیر دادگستری بگوید این پرسش به وی ارتباطی ندارد، باید پیش از حضور در جلسه کمیسیون این موضوع را اعلام می‌کرد.


این نماینده مجلس با بیان اینکه با فساد اقتصادی نمی‌شود، اقتصاد مقاومتی را محقق کرد، ادامه داد: ما می‌خواستیم بگوییم که فرمان 8 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری که وظایف سه قوه را مشخص کرده است باید اجرایی شود.

وی تصریح کرد: دارایی مردم در بانک‌ها نزد این یقه سفیدهاست، و این درحالی است که همین الان یک میلیون جوان منتظر وام ازدواج هستند، ما نمی‌توانیم به آن‌ها وام ازدواج دهیم، همین الان ورود عده‌ای آقازاده در قراردادهای نفتی باعث ایجاد فساد شده است طرف رشوه دهنده در اروپا محکوم شده  و در مورد طرف ایرانی ما ناچاریم، اسم رمز بیاوریم مثلا بگویم "جونیور"، مگر وزارت نفت یا قراردادهای نفتی ملک طلق یا شاباش کسی است؟

بیرانوند در ادامه به پرونده بیمه ایران اشاره کرد و گفت: در پرونده بیمه ایران عده‌ای گرفتار، محاکمه و محکوم شدند ولی بعضی افراد اسمشان ماند! اگر از روز اول همان زمان که حضرت آقا فرموده بودند به این قضایا، رسیدگی می‌شد، ما هر روز شاهد بزرگ شدن فساد این‌ها نبودیم.

وی افزود: ما می‌خواهیم از جمهوری اسلامی دفاع کنیم، این‌ها اعتماد عمومی را سلب می‌کنند و باعث می‌شود مردم به نظام بدبین شود، ما این مردم را پای کار نظام می‌خواهیم، مفسدین اقتصادی دل مسئولین را خالی و کاری می‌کنند که مسئولین به دشمن امتیاز دهند.
 
نماینده مردم بروجرد تاکید کرد: باید کاری کرد که فقرای ما، زیر پای یقه‌سفیدهای مفسد اقتصادی که همیشه حاشیه امنی دارند له نشوند، اگر این را بررسی و رسیدگی نکنیم، مفسدین اقتصادی برای این که حاشیه امن پیدا کنند خودشان را به منافع می‌رسانند.
 
لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: نگاه شما نگاه درستی است باید نسبت به مفاسد اقتصادی حساس بود مجلس هم باید حساس باشد دردمندی شما هم درست است، قوه قضاییه هم موضوع را دنبال می‌کند، حکم نیز صادر شده و آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور احکام این افراد فاسد را صادر کرده، بعضی به اعدام محکوم شدند و موضوع همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار