نمایندگان با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده قانون بر ارزش افزوده مخالفت کردند

مجلس با تخصیص اعتباراتش از محل مالیات بر ارزش افزوده به شوراها مخالفت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز با کلیات طرح الحاق یک تبصره به ماده 39 قانون مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کردند.

ماده واحده این طرح تصریح می‌کرد، دو درصد مبالغ واریزی به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور برای تجویز و تدارک امکانات اجرایی شوراهای برابرت، با تخفیف قطعی به نسبت جمعیت هر استان در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار می‌گیرد.
 
بر اساس این گزارش: نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مخالفت با این طرح گفت: طرح مذکور با اصول 75،100،102 قانون اساسی مغایرت داشته و همچنین برخلاف ماده 117 برنامه پنجاهم است.
 
وی افزود: بر اساس این طرح باید اعتبارات  را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهیم و این باعث کاهش درآمد شهرداری‌ها خواهد شد.
 
در ادامه، علیرضا خسروی به عنوان موافق طرح گفت:در حال حاضر بودجه شوراها از چهار محل زکات، کمک دولت، عوارض، کمک شهرداری‌ها اداره می‌شود بنابر این نیاز است ما کمک کنیم
 
همچنین مهدی چمران عضوشورای عالی استان تهران  گفت: دولت در لایحه بودجه یک میلیارد تومان پیشنهاد کرده بود که با تلاش نمایندگان این رقم به هشت میلیارد تومان رسید.
 
وی افزود:اگر دولت بودجه مناسب به شورا‌های اسلامی بدهد نیازی به این طرح نبود .
 
چمران ادامه داد: در حال حاضر 427 شورای اسلامی شهر تهران و 168 شورای بخش  در کشور وجود دارد که نیازمند بودجه هستند.
 
وی افزود: این بودجه نیز برای هزینه قلم، کاغذ، رفت و آمد و این قبیل مسائل است.
 
در پایان نماینده دولت با کلیات طرح مخالفت کرد و گفت: شوراهای سرادستی صرفا وظیفه هماهنگی دارند و نیاز به اعتبارات در آن‌ها نیست پس از اظهار نظر مخالفان و موافقان نمایندگان با 94 رای موافق 108 رای مخالف و 11 رای منتع از مجموع 227 نماینده حاضر با کلیات طرح مذکور مخالفت کردند.
انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، طرح ، الحاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار