رئیس دبیرخانه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری اعلام کرد

اختتامیه پنجمین دوره "جایزه ملی بهره‌وری 1404"/ اقدامات لازم در مسیر اعتبارسنجی انجام شد

رئیس دبیرخانه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری گفت: گام‌های ابتدایی در مسیر اعتبارسنجی برداشته شده و در سال آینده این جایزه همگام با نظام‌های ارزیابی تایید شده سازمان ملی بهره‌وری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404 با رویکرد بهره‌وری در اقتصاد مقاومتی از دقایقی پیش هم‌زمان با رونمایی از پرتال جامع بهره‌وری آغاز به کار کرد.

رضا شفیعی ثابت در این مراسم با تاکید بر اینکه هنوز فرآیند اعتبارسنجی برای هیچ جایزه‌ای انجام نشده است، اظهار داشت: تا زمانیکه فرآیند ارزیابی برای تمامی جایزه‌های بهره‌وری با نام ملی انجام نشود نمی‌توان هیچ کدام از این جایزه‌ها را با اعتبار و یا بی‌اعتبار خواند.

وی ادامه داد: گام‌های نخستین اعتبارسنجی در فرآیند برگزاری جایزه ملی بهره‌وری 1404 برداشته شده است و امیدواریم در سال آتی این جایزه همگام با نظام‌های ارزیابی تایید شده سازمان ملی بهره‌وری برگزار شود و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

شفیعی تصریح کرد: شاخص‌های هفتگانه بهره‌وری از جمله بهره‌وری کار، بهره‌وری سرمایه،‌ انرژی، مواد اولیه تولید، نیروی انسانی و ... در 45 بنگاه اقتصادی بزرگ مورد ارزیابی قرار گرفتند.

رئیس دبیرخانه جایزه ملی 1404 افزود: تیم ارزیاب این دبیرخانه شاخص‌های تعریف شده را در بخش‌های مختلف مورد ارزیابی قرار دادند که مهمترین ویژگی این دوره بررسی شاخص‌ها در حوزه خدمات عمومی است.

** پیاده سازی سیاست‌های اقتصاد کلان بررسی شد

در ادامه، شهاب‌الدین پاک‌بین دبیر اجرایی برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری اظهار داشت: 6 سال پیش اولین همایش ملی بهره‌وری با رویکرد آسیب‌شناسی و فرهنگ‌سازی بهره‌وری در چنین روزی برگزار شد و این باب برگزاری این جایزه‌ها تاکنون است.

وی گفت: در پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404 بررسی نتایج حاصل از پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصاد کلان با هدف تقدیر از سازمان‌های برگزیده و معرفی آنها در سطح کشور برگزار شد.

دبیر اجرایی اختتامیه پنجمین دوره جایزه 1404 تاکید کرد: در این دوره سعی کردیم به شاخص‌های مرسوم در ارزیابی‌ها اکتفا نکرده و با مشارکت گسترده‌تر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کیفیت برگزاری این دوره جایزه را بالا ببریم.

پاک‌بین گفت: در این مراسم از پرتال جامع بهره‌وری با مأموریت ایجاد شبکه ملی و تعاونی بهره‌وری در سطح کشور رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اختتامیه ، پنجمین ، دوره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار