خجسته در پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404:

نقش مهم رسانه ملی در خصوص "بهره‌وری"/ حوزه فرهنگی در بودجه کشوری نادیده گرفته می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما گفت: متاسفانه در بودجه کشوری حوزه فرهنگی را نادیده می‌گیرند و مبالغی که به این حوزه اختصاص می‌یابد تحت عنوان جبران ضرر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسن خجسته، معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما صبح امروز در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404 که در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، درباره جایگاه رسانه ملی در خصوص بهره وری اظهار داشت: مشکلات اساسی در نظام برنامه‌ریزی کشور و سازمان فرهنگی وجود دارد که به عنوان دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی هم می‌توان در این میان اشاره داشت.

وی افزود: متاسفانه در بودجه کشوری حوزه فرهنگی را نادیده می‌گیرند و مبالغی که به این حوزه اختصاص می‌یابد تحت عنوان جبران ضرر است.

خجسته با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی در کشور ما مبتنی بر صنعت است و نه فرهنگ؛ گفت: سازمان‌های رسانه‌ای بر مسائل اجتماعی ورود پیدا می‌کنند در حالیکه سازمان‌های صنعتی فعالیتشان در حوزه مصرف است.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت رسانه ملی بیان داشت: در حوزه بهره‌وری محتوایی در دنیا میزان رضایت مخاطب برایشان مبنا است اما در ایران میزان رضایت و ارزش‌های محتوایی کفایت نمی‌کند و در سازمان رسانه‌ای در بازار کارایی عمومی متمرکز هستیم و نه بازار اقتصادی.

وی خاطرنشان کرد: وجود ستارگان در حوزه‌های مختلف فرهنگی،‌ هنری،‌ ورزشی برای سازمان رسانه‌ای هزینه‌بردار است و متاسفانه میان ما و سازمان‌های بازرگانی مشکلاتی وجود دارد.

خجسته با بیان اینکه سازمان رسانه‌ای نیازمند خلاقیت است، گفت: در سازمان‌های صنعتی نیازمندی به بخش خلاقیت احساس نمی‌شود و این به عنوان یک معضل میان سازمان‌های فرهنگی مطرح است که دوستان برنامه‌ریزی به آنها به عنوان نهادهای هزینه‌بردار نگاه می‌کنند و سازمان فرهنگی هم به سازمان‌های برنامه ریزی نگاهی منفی دارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که گفتگوها و برنامه‌های مختلف در بخش بهره‌وری تاثیرگذار باشد تا نگاه جدیدی وارد عرصه‌های فرهنگی شود در غیر این صورت این عنصر از قربت در نمی‌آید.

معاون نظارت و برنامه ریزی رسانه ملی خاطرنشان کرد: تمامی سازمان‌ها باید با یگیدگر قدم های مثبتی را در راستای ارتقای بهره‌وری بردارند.

گفتنی است، در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی بهره‌وری 1404 از حسن خجسته معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان صدا و سیما به عنوان چهره ملی بهره‌وری در سال 92 تقدیر و تشکر شد.  

لازم به ذکر است در مراسم مذکور از سازمان صدا و سیما به عنوان یکی از سازمان‌های برگزیده در سطوح بالا در زمینه بهره‌وری تقدیر به عمل می‌آید.

انتهای پیام/
برچسب ها: به ، گزارش ، خبرنگار ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار