"عصام العماد"در نشست‌ «مبانی وهابیت و موانع جهان اسلام در مقابله با آنها» مطرح کرد:

گمراهی وهابیت به دلیل فهم غلط آنان از معارف قرآن است

علم اصول فقه روشی برای تفسیر و فهم قرآن است و هر مکتبی از علم اصول فقه عقب‌نشینی کند خطرناک است.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری حوزه؛دکتر عصام العماد، در  نشست‌ شیعه‌پژوهی با عنوان «مبانی وهابیت و موانع جهان اسلام در مقابله با آنها» که  عصر امروز در مرکز  تخصصی  شیعه‌ شناسی حوزه علمیه قم بر گزارشد، به تبیین راهکارهای مقابله با وهابیت پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت بزرگترین خطر برای دنیای اسلام است، در آثار وهابیون، هیچ کتابی در رد تفکرات مارکسیستی، بودایی، مبارزه با اسرائیل و آمریکا  وجود ندارد و تنها هدف آنان مبارزه با اصل اسلام و نابودی مکتب اهل‌بیت‌(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: وهابیت  بر پایه دو تفکر خدا در بالای آسمان و شرک دانستن توسل به حضرت محمد(ص) بنا نهاده شده   که هیچ وهابی‌ای نمی‌تواند این دو اصل را انکار کند.

این محقق و پژوهشگر  با اشاره به اهمیت علم اصول فقه و مبانی الفاظ در این علم گفت: یکی از مهمترین مشکلات وهابیون این است که معانی علم اصول را به خوبی نخوانده‌اند و اشتباهات آنان در مباحث الفاظ، باعث گمراهی آنان شده است؛ چرا که علم اصول فقه مهم و روشی برای تفسیر و فهم قرآن است و هر مکتبی از علم اصول فقه عقب‌نشینی کند خطرناک است و باعث گمراهی در فهم قرآن مجید می‌شود و خوشبختانه در حوزه قم مراجع و علما به این علم مفید و مهم اهمیت زیادی می‌دهند.

این شیعه‌پژوه تاکید کرد: وهابیون گرچه در گفتار، قرآن را مهم می‌دانند، اما در مقام عمل کتب صحاح سته را بر قرآن مقدم می‌دارند و اگر آنان احادیث این کتاب‌ها را بر قرآن عرضه می‌کردند گمراه نمی‌شدند، ولی هیچ‌گاه این کار را انجام نمی‌دهند و این خود باعث فهم غلط آنان از معارف قرآن می‌شود.

وی افزود: همواره در طول تاریخ، بزرگان و علمای شیعه و سنی در مسایل اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کردند؛ اما متاسفانه وهابیت در مباحث اعتقادی به احادیث آحاد و شاذ رجوع می‌کنند و کسانی که در مباحث اعتقادی به احادیث متواتر رجوع می‌کنند را گمراه می‌کند.
برچسب ها: گمراهی ، وهابیت ، فهم ، غلط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار