استراليا عليه متحدان و مقامات روسيه تحريم‌های بيشتری اعمال می‌کند

دولت استرالیا اعلام کرد تحریمهای بیشتری علیه متحدان "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه اعمال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  دولت استرالیا اعلام کرد در راستای تاکید بر سیاست همیشگی این کشور مبنی بر حمایت آشکار و شفاف از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین ، تحریم های بیشتری علیه متحدان "ولادیمیر پوتین "رئیس جمهور روسیه اعمال می‌کند.

 مقامات استرالیا در ادامه افزایش تحریم های اقتصادی و اعمال ممنوعیت های سفر ، 38 نفر از مقامات روس و اوکراین و همچنین 11 موسسه را مشمول تحریم های جدید قرار دادند. تاکنون 50 نفر از مقامات روس و واوکراین در تحریم های استرالیا قرار گرفته اند.

"جولی بیشاپ" وزیر امور خارجه استرالیا از افزایش تنش ها در مناطق شرقی اوکراین که قربانیان فراوانی به جا گذاشته است ابراز تاسف کرد. وی ضمن پشتیبانی از مردم اوکراین افزود، روسیه باید رویکرد خود را در قبال کیف تغییر دهد و مانع از بی ثباتی این کشور شود.

صرفنظر از تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا،استرالیا در حالی تحریم‌های جدید خود را علیه کرملین و متحدان آن اعمال می کند که رهبران مسکو پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کیف ، اخیرا  از عقب نشینی نیروهای نظامی خود از مناطق مرزی با اوکراین خبر دادند.

بیشاپ از دولت روسیه خواست با پذیرفتن مقررات بین المللی سبب تقویت و استقرار صلح و امنیت در منطقه شوند.

وزیر امور خارجه استرالیا از ادامه اقدامات مثبت اوکراین ،اجرای تعهدات ژنو و همچنین فراهم کردن مقدمات انتخابات ریاست جمهوری این کشور در 25 مه قدردانی کرد.

جولیو بیشاپ وجود اوکراین دموکراتیک را از منافع ملی استرالیا خواند و خواستار افزایش توانایی کیف برای تصمیم گیری در آینده این کشور و حمایت از نظم بین المللی مبتنی بر قانون شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار