فرجی دانا در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس و انجمن‌های علمی سراسر کشور:

انجمن‌های علمی در برنامه‌ریزی برای توسعه نقش بسزایی دارند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و انجمن‌های علمی سراسر کشور گفت: اکنون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و شاه‌بیت آن اقتصاد دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ "رضا فرجی دانا "وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست مشترک مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و انجمن‌های علمی سراسر کشور که در این مرکز برگزار شد با اشاره به اقتصاد دانش‌بنیان گفت: اکنون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده و شاه‌بیت آن اقتصاد دانش‌بنیان است؛ سعی کردم از زمان ابلاغ این سیاست‌ها مدلی را برای دانشگاهیان ترسیم کنم تا نقش آنها در آن مدل تبیین شود.
 
وزیرعلوم تصریح کرد: ما نیروی انسانی متخصص را به جامعه عرضه می‌کنیم، ما ساختارهای عرضه داریم که این ساختارها در بخش پژوهش، پارک‌های علم و فناوری و دیگر سازوکارها دیده شده است در این زمینه انجمن‌های علمی هم می‌توانند نقش‌آفرینی کنند، در این زمینه ما بررسی می‌کنیم که موفق‌ها چه کردند که موفق شدند، ما نیز مدل‌های موفق را بررسی می‌کنیم.
 
وی با اشاره به بومی‌سازی مدل‌های موفق انجمن‌های علمی گفت: فعالیت موفق انجمن‌های علمی در دنیا جواب داد و ما نیز سعی کردیم این مدل‌های موفق را اخذ و بومی کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: انجمن‌های علمی،کانون‌های تفکرند و این انجمن‌ها در برنامه‌ریزی برای توسعه نقش بسزایی دارند؛ دوستان از عدم حمایت و امکانات گلایه دارند؛ گفتند اشاره به سخنان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امسال ایجاد بازار برای شرکت‌های دانش‌بنیان مدنظر است؛زیرا شاهدیم این شرکت‌ها امسال محصولاتی برای عرضه دارند اما در حال ورشکستگی‌اند؛ ما نیازمند استانداردهای مطلوب در سطح ملی هستیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: مرکز ، پژوهش ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار