راهنمای خرید دوچرخه مناسب؛

همه چیز درباره خرید "دوچرخه" +جدول قیمت

کم‌‌کم فصل امتحانات مدارس رو به پایان است و زمزمه‌های خرید جایزه بین والدین و فرزندانشان شروع شده است. هرچند وجود صدها نمونه از بازی‌های رایانه‌ای و تلفن‌های هوشمند کمتر جایی برای جست و خیز کودکانه باقی گذاشته، اما هنوز هم یکی از جایزه‌های محبوب خرداد ماه بین کودکان دوچرخه است.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، دوچرخه ای که از دوران کودکی آرزوی داشتنش را داشتیم و اکنون هم پس از گذشت سال ها به فکر برآورده کردن آرزوی فرزندانمان برای سوار شدن روی این دوچرخ محبوب هستیم، در حالی که آن زمان فقط منتظر گرفتن جایزه بودیم و معمولا نقشی در انتخاب نوع و مدل دوچرخه نداشتیم، اما اکنون به عنوان پدر یا مادر در مقام مقایسه بهترین و مرغوب ترین جنس هستیم.

بنابراین بد نیست کمی بیشتر از این وسیله جذاب بدانیم تا بتوانیم بهترین گزینه را برای فرزند یا فرزندانمان تهیه کنیم؛ هرچند گاهی اوقات هم خالی از لطف نیست خودمان هم پا به رکاب شویم و کمی به دوران شاد کودکی بازگردیم.

انتخاب دوچرخه برای فرزندان زیر ده سال کار سختی نیست و نمی توانیم انتظار فوق العاده ای از دوچرخه های این سن داشته باشیم، اما اگر برای فرزند نوجوان خود قصد خرید دوچرخه دارید یا این که خودتان هوای نوجوانی به سرتان زده، به این مطلب توجه کنید، چون بازار این هفته جام جم از زیر و بم خرید دوچرخه برایتان گفته است.

انواع دوچرخه

دوچرخه وسیله نقلیه ای است که می توان از آن برای کارهای متفاوتی استفاده کرد به عنوان مثال هم برای تفریح و ورزش و هم به عنوان وسیله نقلیه؛ بنابراین هرچند دوچرخه در نظر بسیاری از ما وسیله ای کاملا ساده و بدون حاشیه است، اما همین وسیله انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

1 ـ دوچرخه شهری؛ همان طور که از نامش پیداست این نوع دوچرخه کارهایی کاملا ساده و مشخصی دارد و برای مصارف روزانه قابل استفاده است به عنوان مثال برای خرید یا حتی سرکار رفتن کاملا مناسب استفاده است.

2 ـ دوچرخه های توریستی و هیبرید؛ مدتی است مسافرت رفتن با دوچرخه در داخل یا حتی خارج از کشور برای گروهی از گردشگران علاقه مند به طبیعت به امری عادی تبدیل شده است به همین دلیل کارخانجات سازنده دوچرخه با توجه به نیازهای این گروه اقدام به ساخت دوچرخه هایی سبک، ایمن و قابل اطمینان جهت پیمودن مسافت های طولانی کرده اند.

3 ـ دوچرخه های کورسی یا مسابقه؛ این نوع دوچرخه هم که از نامش پیداست برای سرعت و مسابقه ساخته شده و بهترین جای استفاده از آن پیست مسابقات است نه خیابان های شهر؛ چون علاوه بر این که این دوچرخه ها بسیار گرانقیمت هستند در مصارف شهری کاملا آسیب پذیر نیز خواهند بود.

4 ـ دوچرخه های بی ام اکس؛ دوچرخه بی ام اکس برای هیجان، شور و نشاط دوران جوانی ساخته شده و سازندگان از افزودن تجهیزات اضافی روی آن پرهیز کرده اند و تا جایی که شده بدنه آن را مقاوم و قابل اطمینان طراحی کرده اند.

5 ـ دوچرخه کوهستان MTB؛ این نوع دوچرخه برای مسیرهای غیراستاندارد طراحی شده، بنابراین علاوه بر ایمنی باید دارای راحتی مناسبی هنگام راندن نیز باشد.

مورد استفاده را در نظر بگیرید

اکنون که اطلاعاتی درباره انواع دوچرخه به دست آوردید و با دنیای نوینی از این وسیله محبوب دوران کودکی خود آشنا شدید بد نیست قبل از خروج از منزل خوب فکر کنید و با توجه به سن و علاقه فرزندتان نوع دوچرخه موردنیاز را انتخاب کنید تا در بازار دچار سردرگمی نشوید.

با این کار می توانید علاوه بر اقتصادی فکر کردن، لذت راندن بدون دردسر را نیز برای فرزندتان به ارمغان بیاورید، چون در صورت انتخاب اشتباه درباره خرید نوع دوچرخه او ناخودآگاه به سرعت از این وسیله دلزده شده و آن را به گوشه ای رها خواهد کرد.

اندازه دوچرخه را جدی بگیرید

شاید جالب باشد که بگوییم دوچرخه نیز همانند پیراهن دارای اندازه های مختلف است و سازندگان با علائمی کاملا شبیه لباس های شما، آنها را علامت گذاری کرده اند؛ یعنی علامت هایی مانند S، M، L و با XL که به ترتیب بیانگر اندازه کوچک، متوسط، بزرگ و بزرگ تر است.

با این علائم می توان خریداران را با توجه به جثه و سن فردی که قرار است از دوچرخه استفاده کند، راهنمایی کرده تا بهترین و مناسب ترین اندازه دوچرخه را خریداری کنند، چون همان طور که کفش کوچک یا بزرگ می تواند برایمان دردسرساز باشد دوچرخه با اندازه نامناسب هم برای کاربر دردسرساز خواهد شد.

به طور کلی اندازه های مختلف دوچرخه با دو واحد متفاوت یعنی سانتی متر و اینچ به وسیله اندازه تنه دوچرخه و با توجه به طول لوله زین تنه آن تعیین می شود. بیشتر سازندگان این مقدار را با اندازه گیری از مرکز محور طَبَق دوچرخه (توپی تنه) تا بالای لوله زین (محل قرارگیری بست لوله زین) محاسبه کرده و مشخص می کنند. به عنوان مثال برای فردی با قد حدود 170 سانتی متر بهترین گزینه اندازه M یا در نهایت L است، چون این اندازه ها براساس مدل دوچرخه مورد نظر شما کاملا متفاوت خواهند بود.

اما همچنان یک پرسش ذهن بیشتر خریداران را به خود مشغول کرده است که هنگام خرید دوچرخه از خود می پرسند اندازه دوچرخه مناسب ما کدام است؟ برای پیدا کردن اندازه مناسب تنها اولین کار، اندازه گیری قد کاربر دوچرخه است. پس از تعیین این اندازه نوبت به اندازه گیری تناسب شما با دوچرخه مورد نظرتان است. برای این کار بد نیست دوچرخه را بین دوپای خود قرار دهید و کاملا صاف بایستید، فاق شما با لوله بالایی بدنه می تواند بهترین میزان برای تعیین دوچرخه مناسب باشد. به یاد داشته باشید تفاوت ارتفاع فاق با بدنه دوچرخه در نمونه های هیبرید بین 3 تا 6 سانت و در دوچرخه های کوهستان 5 تا 10 سانت است. البته از جدول زیر هم می توانید استفاده کنید.



آلیاژ بدنه، رمز استفاده طولانی

سازندگان برای ساختن دوچرخه ها با مورد مصرف گوناگون از آلیاژهای متفاوتی برای ساخت بدنه دوچرخه استفاده می کنند، اما به طور کلی سه نوع آلیاژ دربازار موجود است 1 ـ آهنی 2 ـ آلومینیومی و 3 ـ کربنی که برای مصارفی خاص مثل مسابقات ورزشی استفاده می شود.

اکنون که شما جزو کاربران عمومی هستید و قصد خرید دوچرخه ای عادی دارید دو گزینه مقابل شماست: یک بدنه آهنی که وزن زیاد و البته تجهیزات کم آن می تواند تعیین کننده قیمت دوچرخه باشد و دیگری آلومینیومی که با توجه به سبکی و لوازم جانبی تضمین کننده لذت راندن شماست.

اما توصیه می کنیم اگر زیاد اهل گشت و گذار با دوچرخه نیستید و صرفا برای مصارفی کاملا عادی مثل خریدهای آخر هفته یا گشت های کوتاه در محله دوچرخه می خرید برای اقتصادی فکر کردن بهتر است سراغ بدنه های آهنی بروید چون کمترین قیمت مربوط به این گروه است و آلومینیومی ها دارای قیمتی متفاوت هستند، هرچند اگر قصد استفاده طولانی یا حرفه ای از دوچرخه را دارید، گزینه ای غیر از آلومینیومی ها مقابل شما نیست.

کیفیت لوازم را خوب کنترل کنید

وقتی از بدنه دوچرخه مطمئن شدید و گزینه مناسب خودتان را انتخاب کرده اید، نوبت به تجهیزات و لوازم جانبی آن رسیده تا بتوانید بهترین خرید و انتخاب را داشته باشید. اگر برای کودکان قصد خرید دارید که تکلیف کاملا مشخص است، اما اگر برای خودتان یا نوجوان منزل به دنبال دوچرخه ای مناسب هستید به کیفیت لوازم مصرفی در ساخت دوچرخه باید خوب توجه کنید.

تجهیزات دنده، کیفیت ترمزها، کیفیت کمک فنرها و در نهایت لاستیک ها را کاملا بررسی کنید و قبل از خرید خوب درباره آنها تحقیق کنید به عنوان مثال ترمزهای دیسکی کاملا قابل اعتماد هستند و کمک فنرهای دوشاخه می تواند تضمینی برای راحتی دوچرخه سواری شما یا فرزندتان باشد.

هرگز از پرسیدن خجالت نکشید

شاید شما هم به این ضرب المثل اعتقاد دارید که می گوید آنچه عیان است چه حاجت به بیان است، اما در این زمینه سعی کنید این ضرب المثل را فراموش کنید، چون بسیاری از کارخانه ها با استفاده از رنگ ها و تجهیزات جانبی غیرضروری سعی در گمراه کردن ذهن خریداران از موارد اصلی دوچرخه را دارند؛ بنابراین هرگز از پرسیدن خجالت نکشید و خوب درباره اجزای اصلی و البته کیفیت و خدمات پس از فروش محصولی که انتخاب کرده اید از فروشنده بپرسید. گرچه برخی فروشندگان خود اطلاعات کافی درباره سابقه و پیشینه جنسی که می فروشند، ندارند؛ اما با توجه به تجربه ای که در فروش لوازم و البته برندهای مختلف دارند می توانند اطلاعات با ارزشی را در اختیار شما قرار دهند.

گارانتی و خدمات پس از فروش را فراموش نکنید

امروزه خدمات پس از فروش یا همان گارانتی خودمانی پل ارتباطی بسیار مناسبی بین سازنده و خریداران اجناس شده است و با توجه به زندگی صنعتی به امری کاملا ضروری نیز تبدیل شده است؛ بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب دوچرخه مورد نظر کاملا به خدمات پس از فروش و شرایط گارانتی آن از سوی تولیدکننده دقت کنید و هرگز کار را به این موضوع تمام نکنید و با دریافت فاکتور رسمی با امضای فروشنده سعی کنید وی را نیز به انجام تعهدات و گارانتی ملزم کنید.

قیمت

هرچند به دلیل گستردگی بازار دوچرخه نمی توان به تفکیک برند، قیمت آنها را بازگو کرد؛ اما با توجه به اندازه می توان قیمت های مختلفی را برای شما که قصد خرید دوچرخه را دارید، جمع بندی کرد، اما یک قانون را هرگز فراموش نکنید که تفاوت قیمت دوچرخه های آلومینیومی با دوچرخه های آهنی تقریبا دو برابر است.

جام جم نوشت: همچنین به شما توصیه می شود اگر قصد خرید دوچرخه دارید به دلیل شلوغی بازار با نزدیک شدن به فصل تابستان و روند افزایشی تقاضا کمی صبر کنید و برای سال آینده برنامه ریزی کنید، چون بهترین زمان خرید دوچرخه فصل زمستان است چرا که در زمستان دانش آموزان مشغول درس و مدرسه هستند و کمتر به فکر داشتن دوچرخه می افتند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی مودت
۱۲:۵۶ ۱۰ دی ۱۴۰۰
سلام یه دوچرخه می خوام که برای کمرراحت باشه چی بخرم خوبه لطفا راهنمای کنید
Iran (Islamic Republic of)
Blm
۱۹:۳۲ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام دوچرخه تاشو بهتر هست یا از اون هایی که تا نمیشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام دوچرخه مارکleonis هست؟این مارک مال چ شرکتیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
سلام من یه دوچرخه 24 دنده ای مارک پلیس دارم چقدر میارزه قیمتش؟
Iran (Islamic Republic of)
مبین مجیدی
۱۵:۱۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
من یک دوچرخه ۵'۲۷ می خوام بخرم پرومکس ۸ دنده به نظر شما بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام‌من‌مخواهم‌دوچرخه‌به‌فروشم
Iran (Islamic Republic of)
سینا والی
۲۲:۱۲ ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام لطفا پاسخ بدید
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۲:۱۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
من میخوام یه دوچرخه سایز۲۶مارشال بخرم قیمت چندبخرم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
نرگس علی نوری
۱۲:۲۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
من دوچرخه دنده ای ۲۶ شکاری امانو یاراش قیمتشم گفته ۲۵۰۰ایابخرم کدوم بهتره برای استفاده ی طولانی مدت میخوام
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۸:۴۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میخوام دوچرخه سایز ۲۴یا۲۶ بخرم چه مارکی خوبه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من میخوام دوچرخه 20 بخرم دنده ای و فنری کوهستانی چه قیمتی بخرم زود تر جواب بدین ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یک دوچرخه 20دارم کوهستانی دنده ای و فنری قیمت این چقدر میشه درحد هم هست
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۱:۳۰ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
سلام من که از این سایتا چیز خاصی دستم نیومدو با کمک فروشنده دوچرخه ریبوک و 2900خریدم امیدوارم خوب باشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۵ ۱۵ فروردين ۱۳۹۹
من میخوام دوچرخه۲۶ فلش بخرم قیمتش ۲۱۰۰۰۰۰ خوبه یانه ؟لطفاًزودتر جوابمو بدین ممنون
Netherlands
علی
۱۵:۱۶ ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام
یک دستگاه از همین دوچرخه که عکسش بالا هست میخوام ازکجا بخرم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۹ ۲۹ دی ۱۳۹۸
من یه دوچرخه واسه پسرم خریدم کوچیک شده راپیدوr3 سایز ۲۴ قیمتش چند هست بخوام بفروشم آلمینییوم هستش ترمز دیسکی چنده قیمتش زود تر بگید
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۸:۵۴ ۲۴ آبان ۱۳۹۸
دوچرخه ویوا بهتره یا اولمپیا لطفاََ جوابم را زودتر بدهید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
دوچرخه پولاریس سایز 26 مدل 2640 دوچرخه خوبی هستش یا نه شانژمان عقب مارک پاور جنسش خوبه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
امیرمحمد
۲۳:۲۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
اینتنس دوچرخه خوبی خوب یابد داره من خویه شو گرفتم ۴۸۰۰۰۰۰ دیسکی نباشه
Iran (Islamic Republic of)
احمد جعفری نیا
۰۹:۱۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
پایین ترین قیمت دوچرخه 24 برای سن 9 تا 11چه قیمتی دارید
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
میخام دوچرخه سانتوزا بخرم ۱۰۰۰۰۰۰ خوبه قیمتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
بچه‌ها دوچرخه ی رالی خوب است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آخرین مارک دچرخه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
سارینا
۱۲:۱۷ ۲۳ تير ۱۳۹۸
عالیه میشه قیمتش رو ذکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۰ تير ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
دوچرخه دندهای بهتر ه یا ساده میخوام یکی بخرم چند سال استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
دوچرخه فقط المپیا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
من خیلی خیلی خیلی از دست دوچرخخ کراس راضی هستم فقط پایه شاژمانم شکسته وگیر،نمی آید.
Iran (Islamic Republic of)
علی یاری
۲۳:۲۷ ۱۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام
ایا پسرها میتوانند دوچرخه دخترانه سوار شوند ؟
چون یه دوچرخه به ما دادن رنگش هم خوبه
ولی گفتم شای از نظر اناتومی فرق داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ابو
۲۱:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
من دوچرخه دوست
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۰۹:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سلام.
من میخوام دوچرخه بخرم سایز 26. از طرح دوچرخه های تاشو خوشم اومد. اما نمیدونم از لحاظ فنی و سواری با دوچرخه های معمولی فرق داره یا نه.
کلا دوچرخه های تاشو با دوچرخه های معمولی بجز تاشو بودن فرق دارن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۷
سلام میخام دوچرخه بخرم.مارک کاوازاکی بهتره یا ویوا؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۳:۴۶ ۰۶ بهمن ۱۳۹۷
سلام
من یه دوچرخه cube pro ltd مدل ۲۰۱۷ دیدم که قیمتش خیلی مناسبه البته نسبت به لوازمش
کسی اطلاعات از این مدل داره
ممنون میشم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ماري محمدي
۱۰:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
با سلام ي دوچرخه زنونه مي خوام با قد 166براي استفاده در شمال ودر جاده اسفالت ماهي دو-سه روز بيشتر استفاده نمي شه .نمي خوام زياد هزينه كنم لطفا اگه كسي دست دوم خوب الومينيومي يا فلزي نو ميدونه راهنمايي كنه .مرسي حدود 500
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۰:۳۱ ۱۶ شهريور ۱۳۹۷
سلام دوستان كسى ميدونه وبوأ اصل فرانسه ٢٤دنده ١١ كيلويى چه حدود قيمته ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدسالاری مهر
۱۷:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
سلام .تنه اهنی خوبه یا المینیوم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۱۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
آلومینیوم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
دوچرخه ی کوهستانی چند است
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۳:۲۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
دوچرخه راپیدو ساخت کدام کشور است ؟
Iran (Islamic Republic of)
Soran
۲۲:۱۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
سلام.میخوام دوچرخه بخرم یکی هست مارک پرومکس میخوام بدونم چجور مارکی هرکی داره بیاد بهم راهنمایی بده.ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۸ تير ۱۳۹۷
سلام دوچرخه 600000تومانی چه مارکی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
فوجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۶ ۲۸ تير ۱۳۹۷
سلام دوچرخه 600000تومانی چه مارکی است
Saudi Arabia
امیرحسین
۲۱:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان من میخام دوچرخه اینتنس مدل چمپیون 3بخرم ا قیمت 700تومن از گمرگ به نظرتون دورچخه اش خوب است یا نه تنه آن آلمینیوم است
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۱۸ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
خوبه
Saudi Arabia
امیرحسین
۲۱:۰۰ ۱۳ تير ۱۳۹۷
سلام دوستان من میخام دوچرخه اینتنس مدل چمپیون 3بخرم ا قیمت 700تومن از گمرگ به نظرتون دورچخه اش خوب است یا نه تنه آن آلمینیوم است
Iran (Islamic Republic of)
erfan
۰۲:۲۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۷
سلام ۔میخواستم بدونم قیمت دوچرخه ویوا مامبا دو دیسک چقدره???
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۷
ببخشید اگر دوچرخه آلومنیومی و دیسک روغنی پیدا شد بهم خبر بدید فقط دست دوم باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
سلام اطلاعاتتون خوب بود اما من وزنم58 و قدم 165 سنم هم 14 می خواستم بدونم دوچرخه چه سایز برام خوبه و جنسش اهنی باشه یا المینیومی می خوام دوچرخه شهری باشه
Iran (Islamic Republic of)
۰محمد
۰۱:۵۴ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
من یک دوچرخه امانو دارم 700هرکی خواست بگه
Germany
محمد
۱۱:۴۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام . ببخشید دوچرخه 26 زیر 600000ت کدوم مارکش خوبه ؟
United States of America
ناشناس
۲۱:۴۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
می خام چر خ دندی بخرم دو تا چرخ پیداکردم که هر دو تاکوهستانی هستند که هر دو 200000هستند ولی یکی کمک دارد ودیگری ندارد واونی که کمک دارد لاستیک ها ویک تیو پش خراب است مرسی بی
زحمت نظر خود رابگوید
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۱۳:۵۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشید دوچرخه ی ویوا خوبه یا راپیدو؟
منمون میشم زود تر جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
King
۱۹:۱۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
وایوا بهتره
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۶:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
ببخشید من می خواهم یه دوچرخه ۲۶ به قیمت ۸۰۰ هزار تومان کدام از دوچرخه ها خوب هست بخرم
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۲۳:۵۲ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام ببخشید من میخوا دوچرخه ی فلاش 26 قیمتش 800هزار تومان است به نظر ا قیمت خوب است؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۰۹:۲۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
بله خیلی خوب است
Iran (Islamic Republic of)
بردیا
۱۰:۱۹ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
قیمت دوچرخه ۲۶ ویوا چقدره؟
Germany
مهدی
۱۳:۴۹ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.. ممنون بابت اطلاعات مفیدتون
یه سوال داشتم.. بنده وزنم زیاد (۱۳۰کیلو) قبلا البته دوچرخه سواری میکردم و وزنم خوب بود.. (آساک دماوند دارم) الان متاسفانه بعد ۱ الی ۲ هفته پنچر میشه .. میخواستم یه راهنمایی بکنین .. لاستیک عوض کنم یا ّتیوپ
و اینکه بخوام یه دوچرخه نو بخرم چه مدلی رو پیشنهاد میکنین؟
ممنون میشم جواب بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۸
سلام به نضرم لاستیکش را عوض کن
دوچرخه ی فلش ultra 6
Germany
Mohammad
۱۸:۱۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام دوچرخه ویوا مدل 27.5 ورتکست با دوشاخ تنظیمی ساخت تایوان چند قیمته ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام . دوچرخه ویوا ولوو بهتره یا redfox ? ممنون میشم اگه زودتر جوابمو بدید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۶ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام
بخشید میخواستم ویوا vip بخرم ..به نظرتون دوچرخه خوبیه یانه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
نه بده نه خوب ولی به نظر من VIP خوبه
Iran (Islamic Republic of)
⊙⊙¤شبح¤⊙⊙
۲۰:۵۹ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
نه خوبه نه بد ولی به نظر من خوبه
Iran (Islamic Republic of)
آنا
۱۸:۰۴ ۲۶ فروردين ۱۳۹۷
سلام.دختر من 5 سالو نیمشه، قدش بلنده،تصمیم دارم سایز 20 واسش بخرم که تا چند سال داشته باشه. چون سوار شده و مشکل واسه پا زدن نداشت.فقط باید چرخ کمکی داشته باشه.میخواستم لطف کنید یک مارک خوب و قیمت مناسب بهم پیشنهاد بدین.
Iran (Islamic Republic of)
مددی
۱۴:۰۲ ۱۲ فروردين ۱۳۹۷
سلام.برای دختر نوجوان حدود14سال برای مصرف خانگی وپارک چه مدل الومینیومی رو پیشنهاد میکنید؟بهترین ومناسبترین محل درتهران یا کرج برای خرید کجا رو پیشنهاد می کنید؟ایا خرید اینترنتی درست است؟سایت رو می شناسین که قیمت ومدلها وامکان مقایسه داشته باشه؟ممنون
United States of America
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
دوچرخه اهنئ يا المينيوم خوبه كدام
Germany
علیرضا
۰۱:۳۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
اگر حرفه ای هستید وزیاد استفاده می کنید المینیوم در غیر این صورت اهنی البته بستگی به به توان مالی هم داره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
اهنی
Iran (Islamic Republic of)
مبین
۰۰:۲۲ ۱۸ دی ۱۳۹۶
سلام من یه دو چرخه به نام پرومکس با سایز26به قیمت550 دیدم خیلی هم تیپ خوبی داشت نظرتون در مورد این مارک چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۲ ۱۴ دی ۱۳۹۶
سلام نظرتون در مورد دوچرخه های ادیداس چیه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۱۶:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۶
سلام
خسته نباشید

قیمت دوچرخه ویوا تتو یا تاتو سایز 26 چقدره؟
اگه پاسخ بدید ممنون میشم
سپاس گذارم
Germany
ugdvqh
۰۱:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
1650
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۱۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
دوچرخه!!!
Iran (Islamic Republic of)
حلیمه
۱۴:۳۷ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
من خیلی از سایتتون ممنونم وحالا یک دوچرخوب تونستم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
امیر تتلو
۱۴:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
مردم عزیز دوستتون دارم
Iran (Islamic Republic of)
امیر تتلو
۱۴:۳۲ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
مردم عزیز دوستتون دارم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
اواورلوردسایز 26 برای سن 14 سال برای استفاده شهری تا چه قسمت خوبه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
سلام، ی دوچرخه ویوا دیدم 980هزار تومان، چطور بدونم که سرم کلاه نمی زاره، یعنی اینقدر می ارزه.یا می تونم دوچرخه بهتر از اینم بخرم.
Germany
علیرضا
۰۱:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
خوبه بستگی به وضعیت مالی تون داره هرچه قدر پول بیشتری بری جنس بهتری میبری خونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
چی بخریم؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
کدوم دوچرخه بهتره؟
Germany
علیرضا
۰۱:۳۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
واس ایران کوهستانی یا دانی هیل یا bmx
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
محمد خدایار
۱۲:۰۳ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
باسلام من دوچرخه ویوا میخوام قسطی میدین ببام ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی
۲۲:۳۹ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
سلام. وقت بخیر
دسته دنده ی من طی یک اصابت آسیب جدی دیده دوچرخه ام را حدود یک ماهیه خریدم تو سایت میگه گارانتی اصابت و صدمه ی فیزیکی دوچرخه ی ویوای من که حدود یک میلیون قیمت داره میشه دست دندش را رایگان رو گارانتی عوض کرد
ممنون میشم راهنمایی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۶
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۶
توضیات بسیار مناسب بود ولی ای کاش قیمت ها بروز میشدند درکل عالی
United States of America
ابی
۱۵:۳۷ ۲۸ تير ۱۳۹۶
عاای
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۶
ممنون استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۶:۱۲ ۲۵ تير ۱۳۹۶
ممنون استفاده کردیم
Iran (Islamic Republic of)
عماد
۱۳:۵۵ ۲۲ تير ۱۳۹۶
فقط دوچرخيه جاينت
Iran (Islamic Republic of)
امیر محمد
۰۰:۰۵ ۲۲ تير ۱۳۹۶
اامخواستم دوچرخه بخرم بهترین مارک دوچرخه کدام ویوا یا ایتالیا خرید کنم
Iran (Islamic Republic of)
بهار
۱۳:۳۳ ۱۲ تير ۱۳۹۶
من رفتم تو 12 سال قدم هم 145 هست چه سایز دوچرخه ای باید بگیرم تو هر سایت یه چیز مختلفی نوشته شده
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۶:۳۶ ۱۶ تير ۱۳۹۶
26
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۷:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
بی نهایت عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
متین
۲۳:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
عالی بود
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۶:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۴:۴۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
لاستیک عاج ریز (ابریشمی)خوبه یانه
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۲:۴۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۵
می خوام دوچرخه ی سانتوزا بخرم قیمتش چنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۵
وزن استاندارد برای دوچرخه های کوهستان مخصوصا ویوا مدل dito چند کیلو هتش؟
Germany
علیرضا
۰۱:۴۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
8 تا 13.6
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
سلام
یک دوچرخه کوهستان بنام مورگان با ترمز روغنی و کمک های قفل شونده می خوام بخرم
لطفا اگر کسی اشنایی داره راهنمایی کنه ممنون میشم ضمنا اگه از قیمت خبر دارین لطفا بگین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۵
قیمت دوچرخه ۲۶دماوندکار کرده چنده?ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
سلام من میخوام یه دوچـــــــرخه شهری بگیرم چه مدلی خوبه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۵
سلام بابت اطلاعات بسیااااااااااااااااااااااااارممنونننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۲۸ تير ۱۳۹۵
سلام من یه دوچرخه کارکرده دیدم میخوام بخرمش ولی نمیدونم قیمت اصلیش چنده که سرم کلاه نره
کسی میتونه کمکم کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۶ تير ۱۳۹۵
دوچره بادنده حدود 600تومان چی خوبه
Germany
علیرضا
۰۱:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
colnago
Germany
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۲ تير ۱۳۹۵
عــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بـــــــــــــــــود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۸ تير ۱۳۹۵
اطلاعات مفیدی بود.
متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ تير ۱۳۹۵
عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۵ تير ۱۳۹۵
ممنون عال.ی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۳ تير ۱۳۹۵
عالی ومفید بود
۱۲
آخرین اخبار