سی ان ان:

قدرت گرفتن احزاب راستگرای افراطی چالش سياسی اتحاديه اروپاست

قدرت گرفتن احزاب راستگرای افراطی به چالش سیاسی اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان،  قدرت گرفتن احزاب راستگرای افراطی به چالش سیاسی اتحادیه اروپا تبدیل شده است.

خبرنگار ابن شبکه گفت: از امروز انتخابات پارلمانی اروپا برای مشخص شدن تکلیف هفتصد و پنجاه و یک کرسی پارلمانی دربیست و هشت کشور عضو اتحادیه اروپا شروع شد. نمایندگان منتخب برای مدت پنج سال در این نهاد قانونگذاری اروپا حضور خواهند داشت.

 مسائلی ازقبیل بحران اقتصادی و مهاجرت در کانون توجه انتخابات امسال اروپا است. اما در برخی از کشورها موضوع دیگری به نام باقی ماندن در اتحادیه اروپا  مطرح شده است و اینکه آیا کشورهای اروپایی خود را در اتحادیه اروپا حفظ کنند یا خیر.

 احزاب راستگرایی که با بدبینی به اتحادیه اروپا نگاه می‌کنند در انتخابات امسال اروپا بسیار فعال شده‌اند. حزب آزادی در اتریش ازجمله این احزاب است. این احزاب می‌گویند نباید با اتحادیه اروپا همراهی کرد. سیاستمداران راست افراطی از هلند، سوئیس، فرانسه، انگلستان و اتریش همگی برنامه‌هایی مشابه در ضدیت با اتحادیه اروپا دارند. البته این احزاب به هیچ وجه با هم متحد نیستند. 

مارین لوپن رهبر حزب جبهه ملی فرانسه و نایجل فاراژ رهبر حزب مستقل انگلستان با هم رقابت می کنند تا جناحهای راستگرا در پارلمان اروپا در کنترل خود دربیاورند. هردو نفر مذکور با سیاستهای مهاجرتی در اروپا مخالف هستند.

فاراژ می‌گوید حزبش نژادپرست نیست. لوپن نیز معتقد است می‌تواند بدون حمایت حزب مستقل انگلستان، جبهه ای قدرتمند از احزاب راستگرا در پارلمان اروپا تشکیل بدهد تا قوانین ضد مهاجرتی بیشتری در این نهاد اروپایی به تصویب برسد و قوانینی تصویب شود که سبب قدرت گرفتن کشورهای اروپایی درمقابل اتحادیه اروپا شود.

 برخی به قدرت گرفتن گروههای راستگرا در اروپا با نگرانی نگاه می‌کنند اما برخی این تحول را کاتالیزوری می‌دانند که سبب می شود احزاب چپ و راست در پارلمان اروپا و در پارلمانهای کشورهای خود بایکدیگر همکاری کنند.

 حزب مستقل انگلستان در مجلس عوام این کشور حتی یک کرسی هم ندارد اما ممکن است اکثر کرسی های سهم انگلستان را در پارلمان اروپا به دست بیاورد. بعید است احزاب راستگرا بتوانند در انتخابات امسال اتحادیه اروپا به قدرت اصلی تبدیل شوند اما بی تردید تلاش خواهند کرد در انتخابات آتی این کار را انجام بدهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار