زیباکلام:

وزارت علوم روسایی را منصوب کند که تعلق حزبی و جناحی نداشته باشند

عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران گفت: دانشگاه یک تشکیلات سیاسی و نهاد حزبی نیست، بلکه یک نهاد غیر سیاسی و معطوف به تدریس و پژوهش است لذا وزارت علوم باید روسایی را منصوب کند که تعلق حزبی و جناحی نداشته باشند.

"سعید زیباکلام" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به انتخاب روسای دانشگاه‌ها از سوی وزارت علوم و اعمال برخی نظرات سیاسی گفت: وزارت علوم تا اساتید و جامعه دانشگاهیان موظفند روسایی را منصوب کنند که تعلق به حزب و جناحی نداشته باشد زیرا دانشگاه محل تدریس و تحقیق است نه یک تشکیلات سیاسی و  نهاد حزبی.  
 
وی با اشاره به اینکه روسای دانشگاه‌ها نباید موضع‌گیری‌های سیاسی خود را در دانشگاه‌ها اعمال کنند، گفت: متاسفانه اکثر وزرای علوم ما این موضوع را نادیده گرفته‌اند که این امر این به ضرر دانشگاه است.
 
عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه تهران تصریح کرد: دانشگاه یک تشکیلات سیاسی و نهاد حزبی نیست، بلکه یک نهاد غیر سیاسی و معطوف به تدریس و پژوهش است لذا نباید افرادی که همسوی جریانات سیاسی است را روی کار بیاورند.
 
وی با بیان اینکه متولین دانشگاه‌ها آن را یک شبه پادگان و شبه حزب نبینند، گفت: باید منزلت تحقیقی، تعلیمی و تدریسی دانشگاه حفظ شده و مواضع سیاسی افراد نادیده گرفته شود.  
 
زیباکلام اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهای اخیر دانشگاه را صحنه درگیری سیاسی و اعمال جبهه‌ای و حزبی کرده‌ایم که این امری اشتباه است.  
 
وی ادامه داد: در انتخاب روسای دانشگاه‌ها تحصیلات آکادمیک و همچنین جناح سیاسی افراد مهم است ولی نباید افراد منصوب شده نگرش و جانبداری خود را در زمانی مانند انتخابات در محیط دانشگاه اعمال کنند.  
 
زیباکلام در پایان گفت: وزارت علوم موظف است شخصیت‌هایی که از نظر علمی برجسته‌ بوده و دانشگاه را یک نهاد حزبی نمی‌بینند بلکه نگاهشان بیشتر علمی- پژوهشی است را منصوب کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: استاد ، فلسفه ، اهداف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار