در گفتگو با شبکه پی‌بی‌اس؛

"چاک هیگل":رسیدگی به توان موشکی ایران بعد از مسئله هسته‌ای

وزیر دفاع آمریکا در گفت‌وگو با شبکه "پی‌بی‌اس" اذعان کرده است که این کشور به دنبال آن است تا بعد از حل مسئله‌ هسته‌ای با ایران، مسائلی دیگری چون توان موشکی و حمایت تهران از گروه‌های مقاومت را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ "چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا روز پنج‌شنبه اذعان کرد که این کشور بعد از حل مسئله هسته‌ای با ایران، موضوعات دیگری چون توان موشکی را مطرح خواهد کرد.
 
آقای "هیگل "که در برنامه "چارلی رز" شبکه "پی‌بی‌اس" صحبت می‌کرد، در مورد احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران تا پایان ضرب‌الاجل 6 ماهه گفت: «اگر بتوانیم در قالب 1+5 با ایرانی‌ها به توافقی برسیم که همه چیزهایی را که طرف ما می‌خواهد مقدور کند؛ البته این یک جاده دو طرفه است و ایرانی‌ها هم چیزهایی برای گفتن در این زمینه دارند. اما اگر بتوانیم به آنچه که برای گسترش و تعمیق واقعیتی که رئیس‌جمهور به آن اشاره کرد، یعنی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، برسیم، اگر بتوانیم این کار را بدون اقدام نظامی از جانب اسرائیلی‌ها یا هرکس دیگری انجام دهیم، آیا روش هوشمندانه‌تری نیست که این کار را به انجام برسانیم و بعد سراغ گام بعدی برویم. خوب، موضوع بعدی می‌تواند مسئله موشک‌های بالستیک باشد.»
 
وی در بخش دیگری از این نشست در مورد سفر اخیرش به فلسطین اشغالی و دیدارهایش با مقامت اسرائیلی، می‌گوید: «خوب، موضوعات دیگری هم وجود دارد که باید پاسخ داده شود، مثلا بحث توان موشکی‌ای که ایرانی‌ها دارند و حمایت دولتی از تروریسم. اما فعلا ما روی مسئله هسته‌ای متمرکز هستیم. فکر می‌کنم اسرائیلی‌ها در مجموع هنوز با رویکردی که ما اتخاذ کرده‌ایم، موافق نیستند.»
 
وزیر دفاع آمریکا افزود: «اما آن‌ها این اجازه را داده‌اند که تلاشی برای یافتن یک راه خروج از این وضعیت، صورت پذیرد.»
 
ایران و گروه موسوم به 1+5 هفته گذشته در حالی دور تازه مذاکرات هسته‌ای را به پایان بردند که طرفین از عدم پیشرفت در گفت‌وگوها خبر دادند. طرف ایرانی «زیاده‌خواهی» طرف مقابل را عامل عدم پیشرفت مذاکرات دانسته و تأکید کرده است که تنها مسئله هسته‌ای موضوع مذاکرات است و توانمندی‌های دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

وی افزود: در سفر به اسرائیل برای ما مشخص شد که نظر آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران روز به روز به هم نزدیک‌تر می‌شود. در ملاقات با مقامات ارشد اسرائیل، آنها بار دیگر بر بدبین بودن نسبت به نتیجه مذاکرات ایران و 1+5 تأکید کردند.

وی در اعلام نظر در خصوص امکان تمدید زمان مذاکرات ایران و 1+5 برای شش ماه دیگر گفت: مذاکرات نمی‌تواند برای همیشه ادامه پیدا کند.

وی در سوالی در خصوص وجود توان سوار کردن کلاهک هسته‌ای بر روی موشک‌های فعلی ایرانی گفت: آنها (ایرانیان) توانایی موشکی پیچیده‌ای دارند و موشک‌های فعلی ایرانیان، تنها برای دفاع ساخته نشده‌اند بلکه توان تهاجمی هم دارند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
3دلار بده آش به همین خیال باش اقای چاک هیگل
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۰۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
من وقتی که نظر دوستان را می خوانم لذت می برم از درک وشعور بالای این عزیزان امریکا شیطان است و دست از شیطنت بر نمی دارد
Iran (Islamic Republic of)
مهدوی
۱۱:۵۸ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
امریکا از دست ملت ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر . آرزوی تسلیم شدن ایران در مقابل خواسته های غیر منطقی و ظالمانه را بگور خواهی برد این ملت ولی فقیه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
امام خمینی فرمود: امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۳:۳۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
احتمالاً در ادامه به ما اجازه بدهند برای دفاع از خودمان فقط از چوب و چماق استفاده کنیم ! مرگ بر استکبار - مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۲۳:۲۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
وای بحال مسئولين اگر زير بار اين حرفها برن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
آقای هیگل بهترین دفاع برای هر کشوری دستیابی به توان تهاجمی مناسب است. هرگاه آمریکایی ها توانستند توان نظامی خود را تنها به شکار موشکهای شلیک شده به طرف آن کشور محدود کند ؛ شاید ایران نیز در نحوه افزایش توان دفاعی خود تجدید نظر نماید. انشاءالله مقامات با تدبیر ایران اجازه ادامه مذاکرات در این مورد را به احدی نخواهند داد.
Iran (Islamic Republic of)
روح الله
۲۳:۰۶ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
تاموقعی که امریکا واروپاازاسراییل خط میگیرندسرسوزنی هم نبایدبه انهااعتمادکرد
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۳:۰۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
اول مسئله هسته ای، بعد موشکی، بعد حمایت از حزب الله و گروههای ضد صهیونیستی، بعد به رسمیت شناختن اسرائیل، بعد حقوق بشر، بعد به رسمیت شناختن بهائیت، بعد معذرت خواهی به خاطر اخراج شاه که بنده اونها بود و همچنین تسخیر لانه جاسوسی و....

در انتها هم باید شرفمون رو بدیم. حالا قضاوت با شما که آیا اینها مذاکره می فهمند؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۵۵ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
بخدا اگه مسوولا زير بار حرف زور برن در حق مردم ظلم كردن مردم ايران اين شجاعتا دارن كه امريكا وهمدستاشا به درك واصل كنن
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۲:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
باسلام
باتوجه به استفاده آمریکا از سلاح هسته ای درژاپن ، یکنفر به ما جواب بدهد که اگر ماسلاح اتمی درست نکردیم و به این خیال بمانیم و دشمن به ما موشک هسته ای زد چکارباید کنیم . پاکستان سلاح هسته ای دارد عربستان موشک اتمی ساخت چین را دو هفته پیش در مانور نظامی به رخ ماکشید و بطور آشکار به ماپیغام دادکه من هم موشک اتمی دارم و حواستان جمع باشد تکلیف چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
رهبر کبیر انقلاب درست می فرمایند که غرب دنبال بهانه برای نابودی اسلام است. از قدیم که به پیامبر برای استفاده از قبله بیت المقدس بهانه جویی می کردند و یا 3 سال تصویب قطعنامه ای برای عدم تعامل با پیامبر اعظم و تمام تاریخ را این گونه باید دید
بهترین کار همان اقتصاد مقاومتی در کنار تعامل با جهان است دلایل زیادی برای این 2 وجود دارد که باید کنار هم اجرا شود نه به تنهایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
چقدر آمریکایی ها حرف زور میزنن. مگه شما خودتون انواع موشک ها و سلاح های کشتار جمعی روندارید که دارید الان به ما گیر میدین. واقعا آدم زورش میگیره.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۵۹ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
به این میگن منطق زور
Iran (Islamic Republic of)
نصیر
۱۹:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۳
لغو پرتاب سیمرغ ظرف 3 سال گذشته و لغو رزمایش موشکی سال گذشته سپاه در سال گذشته نشون داد موضوع موشکی و نساختن موشک قاره پیما رو ایران قبول کرده

بحث اصلی الآن موضوع مقاومت حزب الله حماس و سوریه هست......

و موضوع بعدی هم به رسمیت شناختن اسراییل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۳
مطمن باش اینگونه نیست و سیمرغ پرتاب خواهد شد البته به موقعش.
آخرین اخبار