حجت الاسلام شهاب مرادی در مراسم قاب حماسه:

بدون سمفونی "انتظامی" و نوای "کویتی پور" نسل بعد از ما ایستادگی مان را در مقابل قدرت جهانی باور نمی کرد

مراسم قاب خاطره به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران امروز مراسم قاب حماسه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر باحضور "مجید انتظامی" آهنگساز، "غلام رضا کویتی پور" خواننده، "سردار مرتضی طلایی" عضو شورای شهر تهران، "شهرام کرمی" کارگردان تئاتر، "حجت الاسلام شهاب الدین مرادی" رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانواده شهید "محمدعلی جهان آرا" و خانواده زنده یاد "رسول ملاقلی پور" در موزه هنرهای دینی امام علی برگزار شد.

در ابتدای مراسم آیاتی از کلام ا... مجید قرائت شد و سپس مجری برنامه بر روی صحنه آمد و اشعاری از زنده یاد "ابوالفضل سپهر" را خواند و پس از آن "صفا فاضلی" مدیر موزه هنرهای دینی امام علی(ره) ضمن خیرمقدم به حضور مهمانان گفت: خوشحالم که آغاز مدیریت بنده در این مرکز با ایام رجب و روز میلاد حضرت علی(ع) همزمان شد که من این اتفاق را نیک می شمارم. در حال حاضر بنده اول کارم است و امید دارم که تهران را به شهر مهربانی تبدیل کنم.

وی ادامه داد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را گرامی می دارم و به ارواح پاک شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درود می فرستم.

فاضلی پس از سخنانش غزلی از "مصطفی فیض" را قرائت کرد و بعد از فاضلی "محمدمهدی سیار" برای شعرخوانی بر روی صحنه آمد و چند غزل در مدح شهدا و امام زمان خوانش کرد.

پس از شعرخوانی "محمدمهدی سیار" "حسین جهان آرا" برادر شهید "محمدعلی جهان آرا" بر روی صحنه آمد و گوشه از زندگی این شهید بزرگوار و خاطرات مشترکشان را برای حاضران تعریف کرد و سپس سردار "مرتضی طلایی" عضو شورای شهر تهران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره آزادسازی خرمشهر و شهید "محمدعلی جهان آرا" گفت: به نظر می رسد اگر بخواهیم در برابر همه آنچه به عنوان آسیب در مسائل گوناگون جامعه از آن رنج می بریم به دنبال نقطه درمان بگردیم باید به نقطه درمان فرهنگ دفاع مقدس، شهدا، ایثار و فداکاری رجوع کنیم. با چنین فرهنگی می توانیم در برابر هرگونه تهاجم چون تهاجم دشمن و مقابله با آن و هم در پاسداری از انقلاب و معرفی و حفظ و حراست از آن با مدل فرهنگ جهادی و جهاد فرهنگی کار کنیم.
 
وی ادامه داد: امروزه حرکات این چنینی چون جهاد فرهنگی و در مسیر آن فرهنگ جهادی در راه فرهنگ دفاع مقدس است که همه این ها قدرت نرم نام می گیرد که بهترین شیوه انتقال فرهنگ جهادی هشت سال دفاع مقدس است.
 
طلایی افزود: فرهنگ جهادی مولد قدرت، ثروت و همه معیارهای امنیت جهادی و سیاسی است و امیدورام که به همت "حجت الاسلام و المسلمین شهاب الدین مرادی" که مسئولیت مهم ترین نهاد شهر تهران را برعهده دارد، که به تعبیر مقام معظم رهبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به منظور ضروت فرهنگی و تولید آثار فرهنگی ایجاد و برای اهتمام به فرهنگ انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس شکل گرفته است، بتوانند از پس این مسئولیت برآیند.
 
وی در ادامه تصریح کرد: لذا حجت الاسلام شهاب مرادی خوشبختانه به سرمایه و شخصیت های فرهنگی که بزرگترین سرمایه های این سرزمین اند در بخش های گوناگون توجه دارد و به سهم خود به عنوان عضوی از جامعه و یک شهروند از وی و همه سرورانم در همه زمینه های فرهنگی تشکر دارم و معتقدم برای برجسته کردن و ویژه نشان دادن المان ها، آرمان ها و ارزش های فرهنگی باید توجه خاصی شود و امیدورام شعار "تهران شهر مهربانی" به همت همه هنرمندان، فرهیختگان، اندیشمندان و فرهنگیان عزیز در جامعه بسط داده شود.

پس از سخنان سردار "مرتضی طلایی" ذاکر هشت سال دفاع مقدس به صحنه آمده و دقایقی را به مدیحه سرایی پرداخت وی در حین اجرایی اشعاری چون "یاران چه غریبانه" و "ممد نبودی ببینی" را خواند.

"مجید انتظامی" آهنگساز و رهبر ارکستر پس از کویتی پور به صحنه آمد و گفت: هنر من ایستادن پشت تریبون نیست بنده باید یک مداد دستم بگیرم و روز ها و ماه ها بنویسم و خط بزنم تا این آثاری را که می شنوید بسازم تا حدود 100 نفر این قطعات را می نوارند که یعنی بنده به تنهایی هیچی نیستم و با نوازندگانم معنا پیدا می کنم.
 
حجت الاسلام "شهاب الدین مرادی" رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه برنامه به صحنه آمد و افزود: تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما دچار فراز و فرودها و اتفاقات مهمی است جنگ ها، خونریزی ها و کوچک شدن کشورمان در آن اتفاق افتاده اما این مرز و بوم همچنان حیات خود را دارد.

وی ادامه داد: مرز فرهنگی با مرز جغرافیایی که در این سال های اخیر و پس جنگ جهانی دوم به وجود آمده با هم تفاوت دارد و با وجود سفرهای خارجی و سکونت در کشورهای دیگر باز هم از لحاظ فرهنگی این افراد به یک خطه مشخص تعلق دارند.

مرادی تصریح کرد: در ایران روزهای مهم زیادی وجود دارد که به حق یکی از آن روزها یوم الله سوم خرداد است. در هشت سال دفاع مقدس  استکبار به ایران حمله کرد زمانی که خرمشهر آزاد شد این اتفاق فتح یک شهر و چند متر زمین و خاک نیست بلکه مشت محکمی به دهان استکبار و کسانی که نمی خواستند ایران پابرجا باشد، بود.
 
وی در ادامه عنوان کرد: تک تک شهیدان و خانواده ها و مادران آن ها درس آزادگی و ایستادگی را به امت آموختند و ما به وجود شما افتخار می کنیم. ما به "رسول ملاقلی پور" نازنین  که با دوربین عکاسیش لحظات بسیار مهمی از جنگ را ثبت کرده افتخار می کنیم زیرا امام خمینی(ره) فرمودند:" ما هنوز هستیم و آنان در تاریخ ما دست می برند".

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار کرد: باور کنید نسل بعد از ما باور نمی کند که ما در مقابل قدرت جهانی ایستاده باشیم که اگر سمفونی "مجید انتظامی" و نوای "غلام رضا کویتی پور" نباشد نسل بعد باور نخواهد کرد. 

وی ادامه داد: جنگ یعنی ما باید همدیگر را را پیدا و هوای یکدیگر را داشته باشیم. این روحیه مقاومت هم در اقتصاد نیاز است و هم در فرهنگ. ما فرهنگمان هم باید مقاومتی باشد. ما باید این حس مهربانی با هم را حفظ کنیم، ما همین که به هم لبخند می زنیم یعنی پیروز هستیم. مهربانی نه به معنی این که ما با هم مهربان باشیم بلکه یعنی در مقابل دشمن در کنار هم استاده و با هم بخندیم.

در انتهای مراسم باحضور روسای سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از خانواده شهید "محمدعلی جهان آرا"، مرحوم "رسول ملاقلی پور"، "مجید انتظامی" و "غلام رضا کویتی پور" تجلیل و هدایایی اهدا شد.


انتهای پیام/رس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار