ديناروند گفت : برای دستیابی به ثبات قیمت داروها و کاهش کمبودها تاکنون صدها میلیارد تومان هزینه شده و اکنون هزینه های درمان بیماران سرطانی تقریبا در حد توانشان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد دکتر رسول دیناروند در گردهمایی معاونان غذا و داروی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد، افزود: دولت با اجرای طرح تحول نظام سلامت بدنبال کاهش دغدغه های مردم در حوزه سلامت است و با تدابیر دولت آرامش نسبی در حوزه دارویی کشور از اواخر سال گذشته تاکنون برقرار شده است.

او با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت بدنبال تحقق امنیت درمان در کشور است ، تصور برخی منتقدان مبنی بر زودگذر بودن طرح تحول نظام سلامت را نادرست دانست و گفت: این برنامه، پشتوانه کار کارشناسی درازمدت و دقیقی را در خود دارد و دولت اعتبارات لازم را پیش از اجرا پیش بینی کرده است.

رییس سازمان غذا و دارو گفت : مسوولیت نظارت برسلامت، کیفیت و تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در این طرح، بر عهده سازمان و معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که باید سیاست های کنترل هزینه ها، نظارت و پایش در این زمینه با جدیت پیگیری شود.

دیناروند افزود: اگر نظارت نباشد حتی اگر بودجه طرح پنج برابر شود پاسخگوی نیازها نخواهد بود و مصداق بارز این مهم، کشور آمریکاست که با وجودتخصیص بودجه های هنگفت در حوزه سلامت، بیش از 40 میلیون نفر بدون بیمه هستند و مشکل دارند.

او با تاکید بر این که بدنبال کاهش دغدغه های مردم در حوزه سلامت هستیم گفت : در این باره وزارت بهداشت سیاست های حمایتی را به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: قیمت ، دارو ، ثبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.