رییس سازمان نقشه برداری کشور خبر داد:

سامانه اطلاعات مکانی nsdi‌ در کشور راه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان نقشه برداری کشور از تأکید معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور مبنی بر راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی nsdi‌ خبر داد و گفت: با همکاری‌ها و توافقات انجام شده این سامانه به زودی و تا پایان سال در کشور راه‌اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علیرضا آزموده اردلان در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ژئوماتیک 93 ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: این همایش محلی برای تبادلات اطلاعات و یافته‌های جدید نقشه برداری خصوصاً برای نسل جوان است.
 
وی ادامه داد: زیرساخت‌های اصلی در اطلاعات مکانی مبنی بر نقاط کنترل، تصویربرداری و یافته‌های سه بعدی است اما امروزه انبوهی از اطلاعات در جامعه از جمله موقعیت مکانی و تصویربرداری‌های پوششی تجمیع نمی‌شود.
 
رییس سازمان نقشه‌برداری کشور گفت: بنابراین یکی از زیرساخت‌هایی که امروزه به نقشه‌برداری اضافه شده رساندن اطلاعات مکانی به صورت مستقیم به کاربران است و همچون زیرساخت‌های دیگر تولید و تأمین آن بر عهده سازمان نقشه‌برداری کشور می‌باشد.
 
اردلان افزود: محمد باقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در جلسه  روز چهارشنبه بر ضرورت راه‌اندازی سامانه اطلاعات مکانی nsdi‌ تأکید کردند و سازمان نقشه‌برداری موظف شد مقدمات اجرای این سامانه را در کشور به گونه‌ای فراهم آورد تا همه متقاضیان بتوانند اطلاعات مکانی خود را به صورت آنلاین در آن وارد کنند و این امر تا پایان سال در کشور محقق می‌شود.
 
وی بیان داشت: مهندسی نقشه‌برداری از قدیمی‌ترین علوم بشر بوده چرا که اولین نیاز هر بشری دانستن مکان و موقعیت اوست.
 
رییس سازمان نقشه‌برداری کشور اضافه کرد: به کارگیری علم نقشه‌برداری در هر جامعه نیازمند زیربنایی است که این امر به دلیل هزینه‌های بالا در اغلب کشورها توسط سازمان‌های دولتی انجام می‌شود.
 
اردلان خاطرنشان کرد: سازمان نقشه‌برداری کشور عهده‌دار تولید نقاط مبنایی در جهت اتکا به آنها برای ایجاد یکنواختی در مطالعات است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار