کلنگ زائر سرا چزابه و هتل شلمچه به زمین خورد؛

سهولت در خروج زائرین از مرز با ساخت زائرسرای چزابه

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: با جانمایی دستگاه‌های همکار و زیربط در زائرسرای چزابه تشریفات قانونی خروج زائرین از مرز به راحتی وسهولت انجام می‌گیرد.

سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: همزمان با سالروز فتح خرمشهر، عملیات اجرایی ساخت دو زائر سرا آغاز شد. در ساخت زائر سرا چزابه همه‌ امکانات مورد نیاز زائر در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه افزود: براین اساس بخشی از این زائرسراها به بانک‌ها، بخشی به اداره گذرنامه و بخشی به مرکز حج و پزشکی اختصاص داده می‌شود تا با جانمایی دستگاه‌های همکار و زیربط، تشریفات قانونی خروج زائرین از مرز به عتبات عالیات به آسانی و سهولت انجامی گیرد.

اوحدی با اشاره به اینکه ظرفیت این زائرسرا 8 هزار نفر است، بیان داشت: با بهره‌برداری از فاز اول این زائر سرا تا اربعین امسال، 4 هزار زائر می‌توانند از امکانات آن استفاده نمایند.

رئیس سازمان حج وزیارت درخصوص هتل شلمچه نیز گفت: این هتل با 250 اتاق و ظرفیت 800 زائر ساخته می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه رستوران هتل شلمچه ظرفیت پذیرایی از 2 هزار و 500 نفر در یک وعده‌ غذایی را دارد، خاطرنشان کرد: در فاز دوم این هتل، طراحی یک بازارچه مرزی را داریم تا هم زائرین ایرانی و هم زائرین عراقی بتوانند خریدهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار