به دنبال تصمیم نتانیاهو برای خودداری از ملاقات با عباس؛

ليونی: تصميم نتانياهو عجولانه و نسنجيده است

"تزیپی لیونی" وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تصمیمات نخست وزیر این رژیم را در خصوص تحریم محمود عباس نسنجیده توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری  الرساله نت، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تصمیمات  "بنیامین نتانیاهو"  نخست وزیر این رژیم را نسنجیده توصیف کرد.

 به نوشته رسانه های صهیونیستی ،"تزیپی لیونی" گفت تصمیم  بنیامین نتانیاهو  در خصوص تحریم "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و  خودداری از هر گونه ملاقات با او را عجولانه و نسنجیده دانست .

لیونی که رئیس هیئت مذاکره کننده صهیونیستی در گفتگوهای صلح با فلسطینیان محسوب می شود  ، افزود با توجه به شرایط فعلی و توقف روند گفتگوهای صلح ، ما نباید تصمیمات نسنجیده ای که منافع عالی  اسرائیل را به خطر می اندازد ، اتخاذ کنیم .

 پس از دیدار  محرمانه هفته گذشته  تزیپی لیونی با محمود عباس در لندن ،  نتانیاهو  اعلام کرد  لیونی نماینده دولت اسرائیل نیست و او  به نمایندگی از اسرائیل با عباس دیدار نکرده است.

 لیونی گفت :" توقف گفتگوهای صلح  به معنای تحریم طرف مقابل نیست زیرا  در این حالت مناقشه همچنان ادامه می یابد".

 لیونی  اعلام کرد در شرایط فعلی باید  با محمود عباس دیدار و گفتگو کنیم تا با خواسته های او بیشتر آشنا شویم .

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی با تاکید بر ضرورت از سرگیری گفتگوهای مستقیم صلح ، افزود :"گفتگوهای  دوجانبه  تل آویو و رام الله عملا متوقف شده است و همزمان با سفر من به لندن عباس نیز  وارد آنجا شد و دیداری میان ما انجام گرفت و باید بپذیریم که در دوران سخت باید دیدارها و گفتگوها بین ما صورت گیرد زیرا ادامه بن بست سیاسی به نفع اسرائیل نیست" .

 وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی تصریح کرد  فلسطینیان تصمیمات خود را گرفته اند باید منتظر بمانیم و ببینیم پس از امضای توافقنامه آشتی ملی بین فتح و حماس ،  موضع  و عملکرد دولت اینده فلسطین چگونه است .

انتقادها و جنگ لفظی بین  تزیپی لیونی و  بنیامین نتانیاهو در روزهای اخیر  به تیرگی روابط بین این دو مقام اسرائیلی منجر شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار