مدودف: بهبود روابط روسیه با کییف منوط به ثبات سیاسی در اوکراین است

نخست وزیر روسیه گفته است: بهبود روابط با کییف ، منوط به ثبات سیاسی در اوکراین است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روسیا الیوم ، دمیتری مدودف ، نخست وزیر روسیه در سخنانی در گفتگو با مطبوعات روسیه گفت: روابط روسیه با اوکراین پس از انتخابات ریاست جمهوری اوکراین به سمت بهبود نخواهدرفت، و لازم است تا صبر نمائیم و منتظر شویم تا ثبات سیاسی در اوکراین ایجاد شود.

وی در ادامه سخنان خود گفت : این کار آسانی نمی‌باشد ؛ چراکه هر کشوری سعی دارد تا به روش و شیوه خود عمل نماید  و کشوری مانند اوکراین بطور طبیعی ، راهش مستقیم نمی‌تواند ‌باشد ، بلکه به دلیل اوضاع داخلی بحران زده، غیرمستقیم می‌باشد.

وی درباره تأثیر تحریم‌های غرب بر روسیه گفت : تأثیر تحریم‌ها تقریبا بر اقتصاد کشور به مانند هیچ بوده است.

وی گفت : من دوست دارم که مشخصا تأکید نمایم که منافع شهروندان روسیه و افرادی که مالیات در کشور ما می‌پردازند ، یعنی بخش های اجتماعی ، و پرداخت های و تعهدات اجتماعی به هیچ وجه دچار مشکل نخواهد شد و ما به اجرای تمامی تعهدات ادامه می‌دهیم ؛ حتی اگر مجبور به اعمال برخی محدودیت‌ها گردیم.

وی گفت :  تضمین تمامیت ارضی اوکراین از وظایف مردم و مقامات این کشور است و روسیه ضامن این مسأله نیست.

وی همچنین درباره بحران گاز میان روسیه و اوکراین هم گفت : مسکو آماده بررسی برنامه پرداخت و بازپرداخت دیون با کییف در صورتی که کییف اقدام به پرداخت نماید ، می‌باشد و آنها باید تمامی دیون را بپردازند ، چراکه قراردادها باید که اجرایی گردند.

وی همچنین با اشاره به سخنان برخی مسؤولان کییف درباره آمادگی پرداخت دیون اوکراین با قیمتی دیگر گفت : موضع مقامات اوکراین درباره قیمت گاز نوعی باج‌خواهی وقیحانه است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار