"آیت‌الله اختری" در افتتاحیه جشنواره جایزه بزرگ پیامبر اکرم(ص):

هدف اصلی این همایش پاسخ دندان شکن به یاوه گویان به شخصیت پیامبر اکرم(ص) است

هدف اصلی و آرمان تشکیل و برگزاری این همایش پاسخ دندان شکن به یاوه گویان و اهانت‌کنندگان به شخصیت پیامبر اکرم(ص) است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ نخستین همایش بین‌المللی پیامبر اکرم(ص) که روز سوم خرداد ساعاتی پیش در حوزه هنری با حضور آیت‌الله "محمد حسن اختری" دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) حجت‌الاسلام حسینی دبیر جشنواره و "غلامرضا منتظمی" دبیر همایش پیامبر اکرم(ص)، "لاله افتخاری" نماینده مجلس شورای اسلامی، "حجت‌الله ایوبی" رییس سازمان سینمایی و هنرمندانی نظیر "مجید مجیدی" و "شهریار بحرانی"برگزار شد.


 
در ابتدای همایش که ساعت 9:30 صبح روز شنبه سوم خرداد مصادف با آزادسازی خرمشهر برگزار می‌شد پس از سرود جمهوری اسلامی و قرائت آیاتی چند از قرآن کریم حجت‌الاسلام و المسلمین "محمدحسن اختری" پس از سلام و درود و خوشامدگویی به حضار و علما و هم چنین مهمان خارجی همایش که از 15 کشور جهان در این جشنواره حضور داشتند؛ گفت: آزادی خرمشهر که طلیعه آزادی سرزمین‌های اشغالی و مناطق مختلف کشورمان بود و افتخار بزرگ برای ایران و موجب سرافرازی جمهوری اسلامی و ثمره ایثار و شهادت شهدای انقلاب و شهیدان دفاع مقدس بود را به شما عزیزان تبرک می‌گویم به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع) نیز تسلیت و هم چنین پیشاپیش عید مبعث که سرآغاز اتفاقات حساس و آغاز حرکت انسان به سوی تکامل و انسانیت بود را تهنیت عرض می‌نمایم و امیدوارم این مراسم و ثمره آن پاسخی به یاوه گویان و جاهلان و مغرضان و توطئه گران دشمنان اسلام باشد.
 
دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت در ادامه سخنانش گفت: غرض از برگزاری این جشنواره که نخستین همایش پیامبر اکرم(ص) است و  علت اصلی انجام این حرکت همان طور که بیان شد اتهامات،‌ شبهات، اسائه ادب‌ها و اهانت‌هایی بود که به ساحت مقدس قرآن کریم، دین مقدس اسلام و شخص پیامبر اعظم (ص) اسلام که در این چند سال صورت گرفته آثار صدور 1386 دقیقه‌ای به این همایش ارسال گردیده که ما با برگزاری این جشنواره و استقبال از آن 99 برابر آن فیلم‌های موهن (توهین آمیز) را تولید کرده‌ایم که اگر هر سال و همیشه پیوسته این اتفاقات بیفتد پاسخ دندان شکنی را به آن‌ها داده‌ایم.
 
وی ادامه داد: این آمار شگفت انگیز و البته غم آور است زیرا باید تا به حال از این حرکات برای پاسداری از مقام و منزلت قرآن کریم و اسلام و شخصیت والای پیامبر (ص) انجام می‌شد و تا به حال نشده اما باز هم نخستین گام را با اقدامات بعدی ادامه خواهیم داد.
 
وی از ادامه همایش تا روز 5 خرداد خبر داد و گفت: در این سه روز از سوم تا پنجم خرداد، برنامه‌های ویژه‌ای داریم و به نمایش فیلم‌های برگزیده و برگزاری کارگراه‌های حرفه‌ای نیز می‌پردازیم هم چنین همایش علمی پیامبر اعظم (ص) (سینما و ادبیات جهانی هم برگزار خواهد شد.  
 
حجت‌الاسلام اختری با ابراز تاسف از حرکاتی از قبیل تالیف کتاب آیات شیطانی توسط سلمان رشدی مرتد گفت: پس از تالیف این کتاب موج تازه‌ای از جسارت‌ها و اهانتها علیه پیامبر گرامی اسلام(ص) و اسلام و قرآن کریم آغاز شد.  
 
وی افزود: از زمان نخستین پیامبران، در هر برهه‌ای که پیامبری برگزیده شده دشمنان و بدخواهان وی با حرکات تهدیدی و اعمال خود، جلوگیری و متوقف کردن حرکت مردم به سوی پیامبران را موجب می‌شدند و با تمسخر و استهزا و حتی آزار فیزیکی از گسترده شدن دین خداوند بر زمین جلوگیری می‌کردند.

اختری ادامه داد: امام خمینی(ره) از نخستین روزهای انتشار این کتاب شیطانی با شجاعت کامل حکم ارتداد و اعدام سلمان رشدی را دادند چون ایشان عمق توطئه را
درک می‌کرد و کاملا به جریان توطئه آگاه بود و با موضع گیری قوی و شجاعانه و با حکم ولایتی حکم اعدام سلمان رشدی را دادند و چون پیش‌بینی می‌کردند که نتیجه این عمل در آینده بسیار گسترده خواهد بود و هنوز هم طبق پیش‌بینی امام خمینی ساکت ننشسته‌اند و با طراحی کاریکاتور و انیمیشن و ساخت فیلم‌های توهین آمیز به پیامبر اکرم(ص) که در راس آن‌ها امپریالیسم آمریکاست هنوز پاسخ دندان شکن کوبنده‌ای از سوی مسلمانان داده نشده است

وی تصریح کرد: می‌بایست مسلمانان بیش از این در برابر این توهین‌ها غیرت و همت نشان می‌دادند البته تظاهرات و راهپیمایی‌های در کشورهای مسلمان و از جمله ایران صورت گرفت که به رهبری و حکم حضرت امام خامنه‌ای بود اما انتظار بیشتر و بالاتر از این حرکات بود.

اختری خاطرنشان کرد: در مقابل فیلم فتنه اقداماتی انجام شد اما کفایت نمی‌کرد. برخی نویسندگان مزدور وطنی هم با اهداف خاص، تهمت خشونت نسبت به پیامبر اکرم(ص) و خانواده مکرم وی می‌دادند که باید در مقابل یاوه گویی‌ آن‌ها هم ایستاد.

وی افزود: مجمع جهانی اهل بیت موسسه‌ای است که با همکاری و معاونت و مشارکت تمام مسلمانان جهان مسئولیت داد که در راه نشر آرمان‌های اسلام و معرفی هر چه بهتر شخصیت پیامبر اکرم تلاش کند، آثاری به زبان‌های خارجی و عربی و زبان‌های دیگر در مورد پیامبر اکرم(ص) تالیف و روانه بازار نشر شده است. اما یک راهکارهای و یک فراخوان این گونه به نام خود پیامبر اکرم لازم بود تا بسیاری از مسلمانان و دوستداران و مدافعان پیامبر(ص) به صورت عملی دین خود را ادا کنند تا جایی در توانشان است.

اختری یادآورد شد: هدف از آیتم تالیف کتاب در مورد معرفی پیامبر اسلام(ص) به زبان انگلیسی به این خاطر بود که شناخت واقعی و معرفی به زبان کسانی باشد که با جهل خود به پیامبر(ص) و اسلام توهین کرده‌اند عده زیادی پس از فیلم فتنه و با مقایسه آثار مختلف و نقل قول‌ها مسلمان شدند، دروغ و فرهنگ ناشایست را از طریق نصر و سینما دارند تلقین می‌کنند ما نیز با وجود این عده کثیر هنرمندان و فیلم سازان متعهد و مومن در کشور خود به معرفی کامل شخصیت پیامبر(ص) و پایداری از ایشان بپردازیم و پیامبر را از طریق دنیای هنر و سینما به دنیا معرفی کنیم.

وی به هنرمندان توصیه کرد: ما باید از حضور پیامبر(ص) به خاطر کوتاهی در مقابل اهانت‌ها و اعمال توهین آمیز و دفاع از ایشان در مقابل آن‌ها عذرخواهی کنیم و تا پای جان سعی کنیم حق ایشان را به جا اوریم پیامبر ما رحمت اللعالمین است و ما باید این موجود والا مقام را به بهترین شکل که شایسته است به جهان معرفی کنیم و نشان دهیم.

اختری در پایان گفت: از تمام هنرمندان و نویسندگانی که با ارسال آثار خود در معرفی شخصیت پیامبر(ص) تلاش و همت کردند تشکر می‌کنم و هنرمندان و فیلم سازان و نویسندگان را به شجاعت در این راه دعوت می‌کنم. پس از سخنرانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و پس از نمایش انیمیشن آخرین رهبر که به خلاصه اعمال پیامبران اوالعزم می‌پرداخت حجت‌الاسلام حسینی نیز به سخنرانی پرداخت.

دبیر همایش حجت‌الاسلام "حسینی عارف" به برگزاری صدها جشنواره هنری در کشور اشاره کرد و با اعلام آمار شرکت کنندگان گفت: از 898 اثر ارسالی به دبیرخانه همایش، 254 حلقه فیلم کوتاه داستانی، 178 حلقه فیلم کوتاه مستند، 70 حلقه پویا نمایی و 385 عنوان فیلم نامه وجود دارد که در نوع خود بسیار استقبال خوبی به عمل آمده و از تمامی شرکت کنندگان که با آثار هنری خود از شخصیت والای پیامبر اکرم (ص) دفاع و پاسداری نموده‌اند کمال تشکر را دارم.

وی ادامه داد: ابتدا مجمع جهانی اهل بیت تنها بود و سپس چند نهاد مشخص و انگشت شمار به ما پیوستند و حالا شرکت کنندگان و همکاران بسیار زیاد شده‌اند شبکه دوم سیما از فیلم‌های این جشنواره حمایت خواهد کرد و شهرداری استان قم هم جشنواره و مجمع را مساعدت‌های مالی کرده است امیدوارم حاصل این هم افزایی ادامه داشته باشد

حسینی عارف خاطرنشان کرد: در پایان از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که ما را یاری داده‌اند سپاسگذاریم؛ از آیت‌الله "محمد حسن اختری" دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع)از محسنی مومنی شریف رئیس محترم حوزه هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم چنین آقای منفرد رئیس دفتر وزیر ارشاد از آقای دکتر شکیبا دل دبیر هنری جشنواره و تمام نهادها و اشخاصی که ما را یاری داده‌اند و ان شالله این حرکات ادامه یابد.

سپس از مجید مجیدی کارگردان فیلم محمد (ص) دعوت به عمل آمد تا ضمن دریافت تقدیر نامه خود رای حضار سخنرانی کند.

پس از سخنان مجیدی، یک شاعر مسلمان از ایالات متحده امریکا به حضار معرفی شد و ترجمه اشعار وی در مدح پیامبر (ص) بین حضار توزیع شد. این شعار مسلمان پس از حضور روی سن گفت: برای من باعث افتخار است که در این ایام که نزدیک عید مبعث پیامبر اکرم (ص) است، در ایران حضور دارم و تا رو مبعث هم در ایران خواهم ماند. وی یکی از 500 مسلمان موثر در جهان است که اشعار خود را برای حضار به زبان انگلیسی خواند.

پس از پایان اشعار وی، بخش دوم سخنان "امیر مسلمان" شاعر امریکایی بدون ترجمه ماند که خود وی از مسئولین برنامه درخواست ترجمه کرد و پس از آن مترجم به روی سن رفت.

وی در ادامه گفت: شما خوب می‌دانید که در دنیای امروز می‌توان دروغ را به راحتی از طریق رسانه‌ها و سایت‌ها به جهان تلقین کرد. آن‌ها با ابزار رسانه‌ای دروغهای خود را به راحتی می‌گویند، من خود در ایالات متحده زندگی می‌کنم و شاهدم که تعداد مسلمانان و علاقه مندان به پیامبر (ص) و قرآن و اسلام بسیار بسیار بیشتر از حدی است که نشان داده می شوند.

پس از سخنرانی امیر سلیمان و تشویق وی، خانم دکتر لاله افتخاری سالن همایش را ترک کرد.

پس از آن از شهریار بحرانی کارگردان فیلم سینمایی ملک سلیمان و مریم مقدس و... دعوت شد تا برای سخنرانی به روی سن بیاید.

وی در سخنان کوتاه خود اشاره کرد: ما در یک پیچ بزرگ تاریخی قرار داریم، خداوند همواره در حال تغییر زمین است و برنامه ریزی‌های ما در مقابل خواست و تقدیر خداوند که همیشه تغییراتی را در خود دارد، بی مفهوم است. وی از اتمام حضار و شرکت کنندگان و مهمانان خارجی حاضر در همایش تشکر و قدردانی کرد. پس از سخنان وی صفحه‌هایی از آثار شهریار بحرانی، فیلم سینمایی ملک سلیمان و مریم مقدس برای حضار پخش شد.

پس از بخش فیلم‌ها از حضار به مدت 30 دقیقه پذیرایی به عمل آمد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر علی جنتی ساعت 11:45 دقیقه وارد سالن همایش شد و مدتی بعد جلسه را ترک کرد.

پس از پخش تصاویری از فیلم محمد رسول الله و سپس آثار و فیلم‌های مومن علیم پیامبر و نمایش تظاهرات در کشور لندن علیه این فیلم‌های توهین آمیز و صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی نشست 6 نفره‌ای از اعضای مجمع جهانی اهل بیت به همراه آیت الله اختری تشکیل شد. در این بخش برنامه از حضور آقای جنتی تشکر و تقدیر شد.

اختری سه نفر از اندیشمندان و صاحب نظران در بخش مطالعات اسلامی و اقتصاد را که از مهمانان خارجی بودند به سخنرانی دعوت کرد. البته دکتر مایکل مونز، دکتر وکشیش منصف و مدافع پیامبر (ص) که از ایالات متحده آمریکا بود، به سخنرانی دعوت شد.

وی سخنانی در بابت افتخار از حضورش در ایران ایراد کرد و گفت: این اولین حضورم در ایران نیست، در سال 2913 هم در ایران در یک کنفرانس حضور داشتم. بنده این شانس را داشتم که به محل فیلم برداری از مجید مجیدی فیلم محمد (ص) بروم و از آن پروژه و شهرک سینمایی دیدن کنم و همچنین به شهر مقدس قم سفر کرده‌ام و با علمای آن شهر دیدار و گفتگو داشتم.

مایکل جونز در ادامه سخنانش به همزمان شدن انقلاب‌های ایران و لهستان اشاره کرد و گفت: خداوند هیچگاه هیچ چیز شیطانی را خلق نکرده است، انتهای تاریخ همیشه باید مثبت باشد، بر خلاف جریان‌های منفی و شیطانی، انقلاب‌های ایران و لهستان علیه مادی گرایی و بی اخلاقی‌های مروج در آن دوران بود و تاریخ همیشه تکرار می‌شود. می‌بینید که به دنبال ایستادگی و مقاومت روسیه در مقابل آمریکا، کریمی مجداا به روسیه ملحق شد و پیوست. چیزی که تا امروز شاهدش هستیم، خلا فرهنگی است که بوجود آمده و کشور ایران با ظرفیت‌ها و امکاناتش می‌تواند از این خلا فرهنگی استفاده کند و اهداف و آرمان‌هایش تحقق ببخشد.

وی با یاد کردن از نادر طالب زاده گفت: در جلسه‌ای که با ایشان داشتم، ایشان گفتند که ما در فکر داریم که از سینمای هالیوود به خاطر این اهانت‌ها و اشاعه آثار ضد اسلامی شکایت کنیم اما می‌دانیم این شکایت راه به جایی نمی‌رد. من به ایشان مثال زدم که یک سگ دربان کاروان که به جایی می‌رود و هدفی دارد پارس می‌کند. این کاروان در واقع کل جهان است که نباید این اهانت‌ها جلوی رسیدن به اهداف ما را بگیرد و راهمان را به سوی هدف تعالی ادامه می‌دهیم.

در پایان سخرانی، آیت الله "اختری" از اندیشمند ایتالیایی دعوت کرد به روی سن برود و سخنرانی خود را آغاز کند. اندیشمند ایتالیایی در سخنانش عنوان کرد که همه ادیان به حضور پیامبر (ص) به عنوان پیامبر آخر اعتقاد داشته حتی خود اسرائیلی‌ها آن‌ها در پایان جهان به حضور دوباره حضرت الیاس (ع) به عنوان پیامبر خاتم که پس از وی پیامبری نخواهد آمد، تایید کرده‌اند در انجیل واژه‌‌ای وجود دارد که در نهایت معنایش این بود که باعث راحتی و آرامش است و مشاور و از قول حضرت عیسی (ع) از پیامبر آخر بر این عنوان یاد شده است.اندیشمند ایتالیایی در ادامه افزود: آن واژه در واقع اشاره ایست به پیامبر اسلام حضرت محمد (ص). محمد (ص) یک روح مقدس است و خداوند آن را به اشاره داده، حضرت عیسی (ع) با اعلام ظهور یک پیامبر پس از خود بنام محمد (ص) یاد آور شد که خود یک پاراگیتوس است. همان ستوده شده که در آفتاب مقدس به این واژه تعبیر شده و پس از او محمد (ص) آخرین پاراگیتوس می‌باشد و از پیامبر به عنوان روح حق و حقیقت نام برد.

وی در پایان از قول حضرت عیسی (ع) گفت: حضرت عیسی (ع) فرمود: همه چیز را در این زمان نمی‌توانم به شما بگویم،‌ پس از من "روح حق" محمد(ص) میان شما خواهد آمد و بسیاری از مسائل را به شما پاسخ خواهد داد و او آخرین پیامبر روی زمین است. وی با آیاتی از قرآن مثال خود را در زمینه پیامبران و پیامبر خاتم (ص) آورد و به سخنانش پایان داد. 

پس از پایان سخنرانی سخنران دوم، علی جنتی سالن همایش را ترک کرد. پس از او شکسپیر اقتصاددان انگلیسی به روی سن آمد و سخنان خود را با یک پرونده که با ابزار پاورپوینت کامل کرده بود شروع کرد. 

وی گفت: تفکر مدرن اقتصاد اسلامی نشأت گرفته از پیامبر اکرم است. یک حقیقت است که در هیچ کجا، جهان غرب سیستم سالیانی برطبق اقتصاد اسلامی وجود ندارد، آن چیزی که در غرب از آن به عنوان بانکداری اسلامی یاد می‌شود حقیقتا اسلامی نیست. چون معیارها و ملاک‌های اسلامی ندارد و این بانکداری در غرب حمایت هم می‌شود. 

وی در ادامه یک حدیث از پیامبر(ص) را یادآور شد که می‌فرماید ثروت در جامعه اسلامی باید بطور عادلانه پخش شود و غیر از این اصول اسلامی نیست. اما در حال حاضر در غرب مالکیت مفهومی ندارد و پذیرفته نیست. 

و این موجب فقر می‌شود و جنایات مختلف و فسیح باید بین تأمین و توزیع مالی و پول ارتباط سالم و درست باشد ولی چیزی که وجود دارد این است که بخش عمده پولی که تأمین میشود در جیب حسابها و اشخاص خاصی می‌رود و بجای رشد سالم جامعه، اشخاصی خاص رشد و پیشرفت می‌کنند و اسلام در واقع در مقابل استعمار اقتصادی خاص اشیاء و معانی اخلاقی باید گسترش یابد. 

و با بیان حدیثی افزود: در معانی اقتصادی غرب، ربا باید وجود داشته باشد ، ربا باعث می‌شود قدرت ظرفیت استفاده عوام کم شود، میزان بازپرداخت افزایش می‌یابد و قدرت و ثروت از سمت ضعیفان و فقرا به سمت اشراف و ثروتمندان کشیده شود. از نظر اسلام بهره لزوومی ندارد که وجود داشته باشد. فقط کارمزد کفایت می‌کند و بهره جایگاه چندانی دارد و می‌تواند در سیستم مالی نباشد. 

شبکیه جهان خاطر نشان کرد: 15 % مردم با روزی سه دلار زندگی می‌کنند و روزی هزاران نفر برای سوء تغذیه و نوشیدن از آب آلوده از بین می‌روند. 

وی ادامه داد: استبداد هر لحظه درحال گفتن دروغ است دروغ پشت دروغ. بانکداری اسلامی توجهش به این است که تولید باید گسترش یابد و از آن حمایت شود. 

اگر مبانی اقتصادی غرب را تغییر دهید به اقتصاد جدید و شکوفا می‌رسید که موجب شادای و امید است و امیدواریم با بازی تمام متفکران اسلامی را در اقتصاد در تمام جهان به سیستم بانکداری اسلامی واقعی برطبق دستورات اسلام برسیم پس از سخنرانی شکسپیر، آیت الله "اختری" از تمام حضار و تمامی عواملی که این جشنواره را حمایت مالی  و معنوی کردند و در آن با ارسال آثار خود از پیامبر اسلام(ص) و اهداف و آرمان‌های اسلامی دفاع نموده‌اند تشکر کرد. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار