فیلم یک نمایش موفق روی پرده سینما‌ها می‌رود

فیلمی از نمایش «رانندگی برای خانم دیزی» روی پرده سینما می‌رود.

به گزارش حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئا‌تر، نمایش «رانندگی برای خانم دیزی» با بازی آنجلا لنزبری، بازیگر برنده پنج جایزه تونی و جیمز ارل جونز، بایگر برنده دو جایزه تونی یکی از موفق‌ترین اجراهای نمایشنامه «رانندگی برای خانم دیزی» بوده و قرار است نسخه‌ای از این نمایش براساس فیلم‌های گرفته‌شده از اجرا روی پرده برود. 

این نسخه سینمایی را اسکرین‌ویژن به همراه «برادوی نی‌یر یو» تولید کرده و قرار است آن را در ۵۰۰ سالن سینما در آمریکا و کانادا در فاصله چهارم تا دهم ژوئن سال جاری اکران کند. 

نمایش فعلی را دیوید اسبیورنسن کارگردانی کرده است و داستان رابطه پیرزنی مطلقه‌ای اهل جنوب امریکا را روایت می‌کند به نام دیزی ورتان (با بازی لنزبری) که شوفری آمریکایی-آفریقایی دارد به نام هاک کالبرن (با بازی جونز). 

این نمایش براساس متنی از آلفرد اوری اولین بار سال ۱۹۸۷ خارج از برادوی روی صحنه رفت و در آن دینا آیوی و مورگان فریمن نقش‌های اصلی را بازی می‌کردند. این اجرا آنقدر موفق بود که برای ۱۱۹۵ شب روی صحنه رفت و در سال ۱۹۹۰ به اجرای خود خاتمه داد. سال ۱۹۸۹ براساس این نمایش فیلمی ساخته شد به نام «رانندگی برای خانم دیزی» که جسیکا تندی و مورگان فریمن بازیگرانش بودند. این فیلم برنده چهار جایزه اسکار از جمله اسکار بهترین فیلم شد. 

ارل جونز اولین بار سال ۲۰۱۰ در اجرایی از این نمایش در برادوی نقش هاک کالبرن را بازی کرد، او در اجرای این نمایش در وست‌اند لندن هم نقش اصلی را بازی کرد و در اجرای لندن با ونسا ردگریو همبازی شد. 

این بازیگر برای «امید بزرگ سفید» و «حصار‌ها» برنده جایزه تونی شده و برای بازی در «On Golden Pond» و «ساقدوش» نامزد اینجایزه بوده است. او در نمایش‌های معروف برادوی از جمله «اتللو»، «گربه روی شیروانی داغ» و «موش‌ها و آدم‌ها» هم بازی کرده است. این بازیگر در فیلم‌هایی مثل «خطر حاضر و عیان» و «مزرعه رویا» هم بازی کرده است. 

لنزبری تا کنون چهار بار برای «روح بلیت»، «سوئینی تاد»، «دنیای عزیز و می‌م» و «کولی» برنده جایزه تونی شده و برای بازی در «موسیقی شبی کوچک» و «جفت» هم نامزد اینجایزه بوده است. 

نمایش «رانندگی برای خانم دیزی» فعلا در استرالیا روی صحنه است.  

حسین عیدی‌زاده/
منبع: برادوی / ۱۹ مه


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار