همدان/ با اعطای وام:

بیمارستان فرشچیان همدان تا 6 ماه آینده افتتاح می شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از اعطای وام برای تکمیل تجهیزات مرکز آموزش درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛  سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی  دیشب در بازدید از مرکز آموزش درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان گفت : جذب اعتبار 8 میلیارد تومانی اختصاص یافته برای تکمیل ساخت  این بیمارستان و اعلام برند‌های خاص و فراهم کردن تجهیزات، در دستور کار وزارت بهداشت است.
وی افزود: با قول‌های داده شده برای تأمین مبالغی از اعتبارات تکمیل طرح فرشچیان توسط وزارت بهداشت و نیز تعهدات بنیاد فرشچیان، امیدواریم در کمتر از شش ماه آینده، این طرح تکمیل شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: با کامل شدن ساخت بیمارستان مرکز فرشچیان همزمان تجهیزات لازم نیز فراهم می‌شود تا با بهره‌برداری از آن هموطنان ایرانی و حتی از کشورهای همسایه از تخصص پزشکان ایرانی در این بیمارستان بهره‌مند شوند.
هاشمی، لازمه ساخت بیمارستان‌های جدید در استان را منوط به بازدیدهای صورت گرفته در برنامه بازدید از استان دانست و افزود: برنامه بازدید از هفت بیمارستان در همدان تعیین می‌کند که در ساخت بیمارستان‌های جدید در این استان نیز اقدام شود.
استاندار همدان گفت: با جذب 6 میلیارد تومان اعتبارات سال گذشته برای تکمیل بیمارستان فرشچیان، امیدواریم جذب 8 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری نیز برای ادامه کار محقق شود.
محمدناصر نیکبخت افزود: با تأمین 14 میلیارد تومان اعتبارات ساخت پروژه بیمارستان فرشچیان، مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان نیز نیاز است که البته قول پرداخت آن از سوی خانواده مرحوم محمد علی فرشچیان داده شده است.
وی با پیش‌بینی بهره‌برداری از بیمارستان فرشچیان در سال 94 گفت: مهر سال آینده  با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ساخت این بیمارستان  به پایان می‌رسد و پس از آن نیز چهار یا پنج ماه برای تکمیل تجهیزات در نظر گرفته شده است.
استاندار همدان اضافه کرد: مشکلات تأمین تجهیزات بیمارستان فرشچیان بسیار مهم و جدی است و نیاز به اعتبارات دارد.
رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان نیز در این نشست اظهار کرد: 50 درصد از ساخت بیمارستان فرشچیان تا سال 90 از سوی اعتبارات خیرین محقق شده است.
حصاری از رشد 95 درصدی ساخت بیمارستان خبر داد و افزود: بیمارستان فرشچیان 9 طبقه دارد که همه طبقات به استثنای همکف از لحاظ فیزیکی تکمیل شده است.
وی تصریح کرد: طبقه همکف بیمارستان نیز به منظور تکمیل تجهیزات فعلاً متوقف شده است.
رئیس بنیاد خیریه مرحوم فرشچیان تکمیل تجهیزات بیمارستان فرشچیان را نیاز به اعتبارات دانست و افزود: امیدواریم با سفر وزیر به استان بهره‌برداری پروژه با سرعت بیشتری پیگیری شود./س
برچسب ها: بیمارستان ، وام ، فرشچیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.