ساری /

آماده سازی طرح سالمسازی دریا در تنکابن و عباس آباد

آماده‌سازی 6 طرح سالم‌سازی دریا در شهرستان های تنکابن و عباس‌آباد آغاز شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،از آغاز آماده‌سازی 6 طرح سالم‌سازی دریا در این دو شهرستان خبر داد.

رحیم‌مشایی گفت:4 طرح سالم‌سازی در شهرستان تنکابن و 2 طرح سالم‌سازی در شهرستان عباس‌آباد در حال آماده‌سازی برای بهره‌برداری در سال جاری است و برای ایجاد دو طرح دریای دیگر در این دو شهرستان از سوی بخش خصوصی پیشنهاد شده که در حال بررسی‌ امکان اجرایی شدن آن‌ها هستیم.

وی تصریح کرد:درحال حاضر در شهرستان تنکابن چهار طرح سالم‌سازی با توجه به شرایط اجرا در نظر گرفته شده است که یکی از آن‌ها در شهر تنکابن، منطقه ولی‌آباد و 3 طرح دیگر آن در بخش نشتاء و سواحل شهر نشتارود قرار دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد افزود: با توجه به شرایط ویژه و وضعیت توپوگرافی و عمق زیاد آب در بیشتر نواحی ساحلی دوشهر تنکابن وشیرود،برای ایجاد و یا افزایش تعداد طرح‌های سالم‌سازی مشکل اساسی داریم و اگر نقاطی‌ هم به لحاظ موقعیت ساحلی برای ایجاد طرح سالم‌سازی وجود دارد از سمت خشکی با مشکل اشراف اماکن مسکونی به محیط، نمی‌توان در آنجا طرح سالم‌سازی را اجرا کرد.

رحیم‌مشایی تصریح کرد:با توجه به عمق زیاد سواحل شهرهای تنکابن و شیرود درحال حاضر بهترین راه بهره‌برداری از این نقاط ساحلی ایجاد مراکز و کلوپ‌های دریایی و راه‌اندازی ورزش‌های آبی به‌ویژه اسکی،جت اسکی،اسکله‌های موقت و یادائمی قایق‌سواری و احداث پارک‌های آبی در دریا استکه با توجه به این ویژگی‌،سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی می‌تواند به میزان بالایی درآمد‌ و نیز اشتغال بخش زیادی از نیروهای کار در منطقه بی‌انجامد.

وی افزود:با توجه به این شرایط این اداره از هر گونه سرمایه‌گذاری با هدف اشتغال جوانان در منطقه و در راستای قوانین حمایت قانونی خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تنکابن و عباس‌آباد گفت:در شهرستان عباس‌آباد نیز دو طرح سالم‌سازی متعلق به شهرداری‌های سلمانشهر و عباس‌آباد در شرایط بسیار مطلوب و با امکانات خوب درحال آماده‌سازی‌اند و کلارآباد در این شهرستان نیز مانند تنکابن و شیرود برای ایجاد طرح سالم‌سازی دچار مشکل است اما با توجه به این‌که این منطقه گردشگرپذیر است در حال بررسی یک نقطه در منتهی‌الیه این شهر هستیم و درصورت امکان این طرح نیز در کلارآباد راه‌اندازی می‌شود./س

برچسب ها: دریا ، سالمسازی ، تنکابن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.