15 درصد از جنگل های منطقه زاگرس دچار خشکسالی شده اند

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این که حدود 15 درصد از جنگل های منطقه زاگرس دچار خشکسالی شده اند،گفت: سازمان مدیریت بحران در این موضوع ورود می کند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، "ˈمحمد فرید لطیفی"ˈ درباره ورود سازمان مدیریت بحران کشور به مساله جنگل های بلوط منطقه زاگرس گفت: طبق قانون، مرجع ورود به حوادث انسان سازی که ابعاد ملی پیدا کند، سازمان مدیریت بحران کشور است.
 
وی تصریح کرد: به همراه مسوولان دستگاه های متولی و استانی بازدیدی از منطقه انجام و در جلسه ای اضطراری راهکارهای پیشگیری و مقابله با این پدیده را مورد بررسی قرار می دهیم.
 
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: این سفر در راستای هماهنگی و برنامه ریزی های به عمل آمده و با هدف پیشگیری و مقابله با خشکیدگی درختان بلوط جنگل های منطقه زاگرس صورت می گیرد.
 
لطیفی افزود: حدود 15 درصد از جنگل های منطقه زاگرس دچار خشکسالی شده اند که باید در گام اول مهار و در گام بعدی جبران آن با عملیات احیا و نهال کاری خواهد بود.
 
معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد: علت بروز این مشکل ترکیبی از عوامل طبیعی نظیر خشکسالی های اخیر، ریزگردها و عوامل انسان ساخت مانند تبدیل اراضی جنگلی به زراعی و همچنین چرای بیش از حد دام است.
 
لطیفی گفت: بنا داریم در این بازدید ضمن تاکید بر انجام فعالیت های پیشگیرانه، وظایف و نقش دستگاه های ذیربط را مشخص کنیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: یسب ، سیل ، سیبل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار