بسته شدن مراکز رای گیری در اوکراین و آغاز شمارش آرا

شبکه روسیا الیوم از بسته شدن مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در اوکراین و آغاز شمارش آرا خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران شبکه روسیه الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری اوکراین بسته و روند شمارش آرا آغاز شده است.

در همین حال کمیته مرکزی انتخابات ریاست جمهوری اوکراین پیشتر اعلام کرد: میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری به 17.52 درصد رسیده است.

این کمیته با اشاره به اینکه بیشترین میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری در استان‌های مرکزی "کی‌یف و گیرووگرادسک" بوده افزود: کمترین میزان مشارکت هم متعلق به استان "دونتسک" به میزان 5.48 درصد است.

تاکنون اطلاعاتی در مورد میزان مشارکت ساکنان استان "لوهانسک" که شاهد حرکت‌های اعتراض آمیز به رهبری جدایی‌طلبان بوده‌اند، منتشر نشده است.

 گفتنی است در میان نامزدهای امروز انتخابات پترو پروشنکو، از میلیاردهای اوکراینی که صاحب یک کارخانه شکلات سازی است و به "پادشاه شکلات" معروف است بخت اول پیروزی در انتخابات است. پس از وی یولیا تیموشنکو، نخست وزیر پیشین اوکراین پیشتاز خواهد بود. برای اینکه یک نامزد پیروز شود باید بیش از 50 درصد آراء را به دست آورد در غیر این صورت دور دوم انتخابات در 15 ژوئن برگزار خواهد شد.

تعداد نامزدهای انتخابات نیز 23 تن بود که بعدا با کناره‌گیری پنج تن به 18 نفر رسید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار