"سید ابراهیم امین السید" در گفتگوی ویژه خبری عنوان کرد

حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران عامل پیروزی لبنان در سال 2000/ ادبیات تکفیری پس از بهار عربی و بیداری اسلامی به وجود آمد + فیلم و تصاویر

"راز و رمز غلبه مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی" شب گذشته - 4 خرداد ماه - در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سید ابراهیم امین السید" رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، "راز و رمز غلبه مقاومت اسلامی بر رژیم صهیونیستی" شب گذشته 4 خرداد در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سید ابراهیم امین السید" رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
السید در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چه اتفاقاتی سبب شکست چهارمین ارتش بزرگ دنیا در سال 2000 میلیادی شد؟ گفت: پیروزی انقلاب اسلامی پیروزی بر اراده استکبار جهانی و آمریکا بود به طوری که باید گفت این پیروزی، پیروزی بر وکلا و نمایندگان کاخ سفید به حساب می‌آید.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با بیان این که حزب الله لبنان خود را جزیی از انقلاب اسلامی ایران می‌داند، افزود: بنده در آن دوران در شهر شوش حضور داشتم و جشن پیروزی رزمندگان را از نزدیک شاهد بودم.
 
* پیروزی لبنان فرزند پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران بود

وی با اشاره به این که اگر پیروزی انقلاب اسلامی ایران نبود مقاومت نمی‌توانست در لبنان به پیروزی دست یابد، خاطر نشان کرد: پیروزی لبنان فرزند پیروزی‌های انقلاب اسلامی ایران بود.
 
السید با بیان این که پیروزی لبنان ثمره پیروزی انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: میان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی حزب الله لبنان ارتباط مستحکمی وجود دارد.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به این که دیروز روز آزادسازی جنوب لبنان بود، افزود: این ارتباط در پیروزی‌ها تصادف مناسبتی بسیار خوب به حساب می‌آید.
 
وی با اشاره به دیدارش با امام خمینی(ره) گفت: در آن دوران نیم ساعت با امام خمینی(ره) به گفتگو و تبادل نظر پرداختیم و ایشان فرمودند که از صفر باید شروع کنیم و به مردم و مساجد اهمیت دهیم و در نهایت به خداوند توکل کنیم تا بتوانیم به پیروزی دست یابیم.
 
السید با اشاره به این که پس از بازگشت از سفر دیدار امام خمینی(ره) به لبنان به توصیه‌های ایشان عمل کردیم، بیان کرد: صهیونیست‌ها ظرف چند روز در سال 82 توانستند به بیروت حمله کنند به طوری که آن‌ها فکر می‌کنند لبنان ارتش قوی ندارد و دیگری نیازی به یورش گسترده نیست.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به این که صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که یک گروه موسیقی صهیونیستی هم نیز می‌تواند لبنان را هم نیز اشغال کند، ادامه داد: صهیونیست‌ها به ملت لبنان اهانت و توهین می‌کردند به گونه‌ای که ما راه مقاومت را در لبنان آغاز کردیم.
 
*حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران عامل پیروزی لبنان در سال 2000

وی با اشاره به کمک‌ها و حمایت‌های ایران اسلامی و سوریه در آن دوران از لبنان گفت: عامل اصلی در پیروزی‌های سال 2000 حمایت‌ها و کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به سوریه بود.
 
السید با بیان این که سیاست مقاومت سیاست ناامن کردن دشمن بود، افزود: خوشبختانه حزب الله لبنان توانست امنیت را از صهیونیست‌ها بگیرد به طوری که آن‌ها در لبنان نمی‌توانستند در امنیت به سر ببرند.
 
رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان با اشاره به ضربه زدن بیش از حد به آرایش سیاسی نظامی دشمن صهیونیستی از سوی مقاومت ادامه داد: یکی از نقاط ضعف صهیونیست‌ها کشته شدن سربازان و نظامیان آن‌ها است این در حالی است که صهیونیست‌ها شهروندان و غیرنظامیان لبنانی را می‌کشتند.
 
وی با اشاره به این که صهیونیست‌ها پاسخ عملیات نظامی حزب الله را با کشتن غیرنظامیان می‌دادند، اظهار داشت: در ابتدا حزب الله قدرت و سلاح مناسبی نداشت تا پاسخ صهیونیست‌ها را بدهد اما وقتی به قدرت بازدارندگی رسیدیم، توانستیم با استفاده از موشک‌هایمان به آن‌ها شلیک کنیم پس باید اعتراف کنیم که دیگر معادله عوض شده بود.
 
*در سال 96 جنگ خوشه‌ها خشن به راه افتاد

السید با بیان این که در سال 96 جنگ خوشه‌های خش به راه افتاد، افزود: در این جنگ صهیونیست‌ها غیرنظامیان را می‌کشتند و ما هم شهرک‌های آن‌ها را مورد اصابت گلوله‌هایمان قرار می‌دادیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر اینکه اگر صهیونیست‌ها غیرنظامیان را مورد هدف قرار دهند مقاومت حق دارد شهرک‌‌های آنان را مورد اصابت گلوله و موشک قراردهد، گفت: از این تاریخ توانستیم غیرنظامیان را مورد حمایت قرار دهیم.
 
وی با اشاره به افزایش قدرت نظامی حزب‌الله لبنان گفت: ایمان جوانان و رزمندگان و همچنین قدرت آنان در رزمندگی از عوامل موثر در پیروزی حزب‌الله لبنان است.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه در برخی از عملیات‌ها جوانان شعار "یا حیدر" را سر می‌دادند، گفت: این شعار سبب ایجاد سوال برای صهیونیست‌ها شده بود مبنی بر اینکه حیدر چه کسی است.
 
السید با اشاره به اینکه صیونیست‌ها تصور می‌کردند که حیدر کسی است که رزمندگان از طرف آن روحیه می‌گیرند، خاطرنشان کرد: در نهایت صهیونیست‌ها مجبور به عقب‌نشینی از مواضع خود شدند زیرا ماندن صهیونیست‌ها در لبنان سبب متحمل شدن زیان‌های بسیاری برای آنان می‌شد یعنی نبودن آنها در لبنان بهتر از بودنشان است.
 
وی با بیان اینکه نوع خروج صهیونیست‌ها از جنوب لبنان را همه دنیا مشاهده کردند، افزود: دنیا خیلی دوست ندارد ذلیل شدن صهیونیست‌ها را مشاهده کند. صهیونیست‌ها برای تجاوز به ما تأسیس شدند به طوری که ما توانتستیم به فضل خداوند آنان را شکست دهیم.
 
*حزب الله لبنان صهینونسیت ‌ها را شکست داد

السید با بیان اینکه حزب‌الله لبنان صهیونیست‌ها را شکست داد، افزود: این در حالی است که اسرائیل در جنگ‌های مکرر قدرت‌های عربی را یکی پس از دیگری شکست داد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چه اتفافاتی سبب شکل گیری نقش خاورمیانه اسلامی در سال 2006 شد؟ گفت: مقاومت در سال 2000 سلسله شکست‌هایی را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد به طوری که در سال 2006 ، 2008 و 2012 به پیروزی‌های مکرری دست یافت.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه ارتش صهیونیست‌ها از بسیای از ارتش‌های دنیا برتری دارد، افزود: جنگ صهیونیست‌ها با حزب‌الله لبنان از جمله جنگ‌های پارتیزانی و نامنظم به حساب می‌آید.
 
السید با بیان اینکه مقاومت دشمن را مشاهده می‌کند و در نهایت پنهان است، گفت: مقاومت اردوگاه و پایگاهی ندارد که صهیونیست‌ها بتوانند آنها را مورد هدف قرار دهند. صهیونیست‌ها کاملا آشکارا عمل می‌کند این به طوری است که بین ارتش‌های عربی با ارتش‌های صهیونیستی تفاوت وجود دارد.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان ادامه داد: مقاومت لبنان در جنگ 2006 به جلو پیشروی کرد به طوری که قدرت بازدارندگی و تهاجمی خود را ارتقا داد.
 
السید با بیان اینکه بین مقاومت سال 2000 با مقاومت سال 2006 تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: موشک‌های مقاومت طی این مدت تفاوت‌‌های بسیار زیادی پیدا کرده بودند. ما به خوبی می‌دانستیم که صهیونیست‌ها پس ازشکست در سال 2000 جنگ دیگری را علیه لبنان آغاز خواهند کرد تا آبروی از دست رفته‌شان را بازیابند لذا حزب‌الله لبنان خود را آماده جنگ کرده بود.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه از بین بردن مقاومت هدف صهیونیست‌ها بود، افزود: اگر مقاومت در لبنان از بین می‌رفت سوریه هم نیز از بین می‌رفت و در نهایت فلسطین هم تحت تأثیر قرار می‌گرفت.
 
السید با اشاره به اینکه در این صورت صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه می‌کردند، افزود: در آن دوران رایس از خاورمیانه جدید سخن می‌گفت به طوری که در روزهای اول جنگ 33 روزه اعلام می‌کردند که خاورمیانه جدید در حال به دنیا آمدن است.
 
وی با اشاره به اینکه در هفته اول جنگ 33 روزه نشانه‌های شکست صهیونیست‌ها نمایانگر شد، ادامه داد: در آن دوران صهیونیست‌ها تصور می‌کردند که در عرض سه، چهار روز می‌توانند مقاومت را از بین ببرند این در حالی بود که در عرض یک هفته ورق برگشت.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان گفت: برخی از مسئولین عرب ناظر بر این جنگ در سازمان ملل تصور می‌کردند که در خاورمیانه جدید مقاومت وجود نخواهد داشت. رایس تا پایان مأموریتش خاورمیانه جدید را با خودش برد.  
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبتنی بر اینکه برای مقابله با تهدید گروه‌های تروریستی چه باید کرد؟ گفت: باید با گروه‌های تروریستی به صورت گسترده مقابله کرد. هر وقت که پیروزی از سوی مقاومت شکل می‌گرفت عرب‌ها طرح سازش را مطرح می‌کردند لذا باید پس از پیروزی مقاومت طرح آزادسازی فلسطین دنبال می‌شد.
 
السید با اشاره به اینکه پس از جنگ 33 روزه عرب‌های خائن اجرای طرح‌های خود پیش‌دستی می‌کردند، ادامه داد: حکومت‌های خائن ابزاری در دست استکبار و جریان سلطه بودند. حکومت‌های خائن خواستار ایجاد جنگ مذهبی هستند تا افکار تکفیری را زنده کنند و اساس این فتنه‌ها به کاخ سفید برمی‌گردد.

*ادبیات تکفیری پس از بهار عربی و بیداری اسلامی به وجود آمده است
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به بیداری‌ اسلامی  و بهار عربی گفت: اکنون شاهد جنب و جوش‌های عربی در بالاترین سطح هستیم به طوری که باید اعتراف کرد ادبیات تکفیری پس از بهار عربی و بیداری اسلامی به وجود آمده است.
 
السید با بیان اینکه ملت‌ها از مقاومت لبنان تأثیر پذیرفته‌اند، خاطرنشان کرد: برخی از برادران رده بالای تونسی به بنده گفتند که انقلاب تونس از جوانان حزب‌الله لبنان روحیه گرفته است. رژیم صهیونیستی و مقامات آمریکایی در صدد هستند تا مقاومت از الگو به دشمن تبدیل شود.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه بیش از سه دهه است که جمهوری اسلامی ایران از سوی صهیونیست‌ها دشمن معرفی شده است، گفت: آنها نمی‌خواهند انقلاب اسلامی ایران برای سایر ملت‌ها الگو باشد به طوری که آنها درصدد هستند تا دیواری میان ایران و ملت‌های منطقه ایجاد کنند.

*پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه به معنای در پیش بودن طرح آزادسازی فلسطین است
 
امین‌السید با بیان اینکه دشمن درصدد است تا افکار سلفی را رواج دهد، ادامه داد: پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه به معنای در پیش بودن طرح آزادسازی فلسطین است. پس از جنگ 33 روزه، جنگ 22 روزه در غزه شکل گرفت رژیم صهیونیستی و گروه‌های تکفیری و تروریستی در صدد بودند تا مسلمانان را به جان یکدیگر بیاندازند تا دیگر صهیونیست‌ها دشمن نباشند.
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه تأثیر ایجاد دولت مقاومت در منطقه غرب آسیا بر روی معادلات منطقه‌ای چه خواهد بود؟ گفت: انشاءالله پیروزی‌های گسترده در پیش خواهد بود به گونه‌‌ای که باید گفت پیروزی سوریه علیه این جنگ در راه است.
 
*سوریه از مرحله خطر بیرون آمده است

امین‌السید با اشاره به اینکه جوانان ما در سوریه به سر می‌برند، افزود: سوریه از مرحله خطر بیرون آمده و جای نگرانی نیست. طرح تجزیه سوریه ناکام مانده و از بین رفته است. جدا کردن ملت سوریه از حکومت، دیگر از بین رفته است.
 
رئیس شورای  سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری کاری کردند که مردم سوریه بیشتر بیدار شوند و به حکومت پایدار باشند، خاطرنشان کرد: سوریه از مرحله خطر گذشته است.
 
امین‌السید افزود: روسیه مواضع بسیار خوبی در شورای امنیت و سازمان ملل پیرامون سوریه گرفته است به طوری که ایران هم مواضع بسیار خوبی پیرامون سوریه دارد و حزب‌الله به وظیفه خود عمل می‌کند.
 
*بشار اسد باید بر روی پای خود بایستد

وی گفت: بشار اسد باید بر روی پای خود بایستد اگر این گونه نباشد هیچ حمایتی به درد نمی‌خورد. ما در برابر مردمی قرار داریم که بر روی پای خود ایستاده‌اند و در سوریه مردمانی وجود دارند که توانسته‌اند کشورهای خائن عربی را شکست دهند.

السید با اشاره به اینکه از خاورمیانه جدید به خاورمیانه جدید مقاومت منتقل خواهیم شد، افزود: با پیروزی سوریه خاورمیانه جدید ایجاد خواهد شد. اگر توافق نهایی میان ایران و 1+5 صورت گیرد شاهد اوضاع دیگری خواهیم بود، منطقه بعد از این توافق نامه چهره دیگری به خود خواهد گرفت. 
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه انشا‌ءالله به راه خود ادامه خواهیم داد، اظهار داشت: به خاورمیانه جدیدی که مقاومت آن را مهندسی کرده نزدیک خواهیم شد. 
 
امین السید با اشاره به اینکه آیا خلاء سیاسی در لبنان به دلیل نبود رئیس جمهور وجود دارد؟ افزود: از سوی رسانه‌ها در این رابطه حرف‌های عجیب و غریبی شنیده می‌شود به طوری که این هجوم غیرقابل قبول است. 
 
وی با اشاره به اینکه کسانی که از صحلایت‌های رئیس جمهوری برخوردار هستند به ملجس وزرا منتقل داده می‌شوند، افزود: خلاء سیاسی زیادی در لبنان به وجود نیامده است زیرا حکومت می‌تواند امور را مورد اداره قرار دهد. 
 
رئیس شورای سیاسی حزب‌الله لبنان با اشاره به گفته‌های "حسن نصرالله" مبنی بر اینکه باید برای رسیدن به گزینه‌های مناسب اقدام کرد، ادامه داد: میشل سلیمان بلافاصله پس از رئیس جمهور قبلی وارد ریاست نشد. 
 
امین السید با بیان اینکه نبودن رئیس جمهوری برای مدتی کوتاه مشکلی واقعی را به وجود نخواهد آورد، گفت: انتخابات ریاست جمهوری در لبنان مثل ایران نیست زیرا در ایران رئیس جمهور می‌تواند برای دو دوره در سمت ریاست باقی بماند این درحالی است که در لبنان این گونه نیست. 

وی درباره اینکه جریانی در لبنان وجود ندارد که بخواهد جریان دیگر را مورد تحمیل قرار دهد، اظهار داشت: طبق قانون اساسی لبنان انتخاب رئیس جمهور در این کشور در مجلس پارلمان صورت می‌گیرد به طوری که باید حد نصاب نمایندگان مجلس پارلمان به 3/2 برسد. 

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار