اقتصاد ایران با اوضاع ریاضتی روبرو نیست و هیچ بدهی خارجی عقب مانده ندارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مصباحی مقدم رییس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد ایران با اوضاع ریاضتی روبرو نیست و ذخیره طلای ایران در تاریخ ایران بی‌سابقه است و 110 میلیارد دلار ذخیره ارزی دارد.
در 35 سال گذشته از هیچ کشوری به ایران کمک نشده است.
 
وی افزود: اقتصاد ریاضتی از گذشته‌ای نسبتاً دور مطرح بوده و 4 کشور یونان، اسپانیا، پرتقال و ایتالیا در دوره اقتصاد ریاضتی به سر می‌برند. در کشورهایی اقتصاد ریاضتی مطرح است که هزینه‌ها و درآمدها افزون شده و توانایی داخلی برای حل افزونی هزینه‌ها در درآمدها نباشد.
که در این مواقع از کشورهای دیگر کمک می‌خواهد.
 
وی ادامه داد: کشور ایتالیا چند برابر درآمد سالانه بدهی دارد که از کشورهای آلمان و فرانسه حتی از آمریکا از بانک جهانی استقراض کردند که بتوانند بدهی‌شان را بپردازند که در چنین شرایطی اقتصاد ریاضتی را دنبال می‌کنند تا نهاده هزینه‌ها را کاهش دهند.
 
در این کشور حقوق‌های بالا به مقامات پرداخت می‌شود که احتمال دارد به نصف کاهش دهند، سطح رفاه در دستگاه‌های اضافی را کم کنند باید دوره ریاضت را دنبال کنند تا بدهی را پرداخت کنند نه تحریم‌هایی که به ایران فشار آورده در اقتصاد ایتالیا اثر گذاشته است که 70 پالایشگاه ایتالیا با نفت ما هماهنگ بوده است.
 
مصباحی مقدم اظهار داشت: در اقتصاد مقاومتی ما باید راهکارهایی را طی کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های داخلی که به صورت بالقوه باقی مانده استفاده کنیم ، ما بیشتر از 75 درصد دارو تولید می‌کنیم ولی مواد اولیه آن را وارد می‌کنیم ،همچنین در سال گذشته تولید گندم خوزستان توسط تجار عراقی پیش خرید شده است ،ظرفیت‌های بالقوه قریب الفعل در کشور برای اقتصاد مقاومتی فراهم است.
 
رییس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کارآفرینی یک مسئله‌ای است که باید به سمت آن رفت در دوره دبیرستان باید کارآفرینی را آموزش دهیم اگر چنین اتفاقی بیفتد با چند میلیون جوان بیکار روبرو نخواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار