شیراز/

آغاز ساخت بیمارستان سرطان شناسی جنوب کشور در فارس

ساخت بزرگترین بیمارستان سرطان شناسی جنوب کشور با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در شیراز آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: راه اندازی این بیمارستان در استان فارس اتفاق خوبی است زیرا می توان از این طریق به تربیت نیروی انسانی متخصص برای کار در جهت پیشگیری پرداخت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیان کرد: این بیمارستان 70 هزار متر مربع مساحت دارد که اعتبار آن ده هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

دکتر محمد هادی ایمانیه ادامه داد: این بیمارستان با 300 تخت در قالب وقف مشارکتی ساخته می شود که در این زمینه هر کسی با هر سرمایه ای می تواند در این امر نیکوکارانه مشارکت داشته باشد.

وی گفت: امکان افزایش به 500 تخت برای این بیمارستان در نظر گرفته شده است.

این مسوول افزود : وقف مشارکتی در واقع کارهای خیرخواهانه بزرگ را از انحصار خارج می کند و لازم نیست فرد حتما متمول و ثروتمند باشد تا بتواند در این کار بزرگ مشارکت داشته باشد ، حتی با 20 هزار تومان هم می توان در این کار بزرگ مشارکت داشت.

ایمانیه بیان کرد: زمین این بیمارستان در مرکز آموزشی پزشکی درمانی پیوند اعضاء ابن سینا واقع است و به عنوان بنیاد سرطان جنوب کشور، در شهر شیراز ساخته می شود .

این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اداره اوقاف استان فارس ساخته می شود.

وی ادامه داد: اوراق وقف مشارکتی به صورت 50 ، 100 و 200 هزار تومانی منتشر می شود که بر این اساس هر شهروند می تواند به میزانی که توانایی دارد در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کند.

دکتر سید محمد احمدی استاندار فارس بیان کرد: شیراز از قطب های پزشکی کشور است و این مسئله در زمینه های مختلف برای استان قابل توجه است از جمله در عرصه توریسم که می توانیم بر توریسم سلامت تاکید کنیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: ساخت این بیمارستان به صورت وقف جمعی نیاز به گسترش روحیه تعاون در جامعه دارد تا مردم با نیت خیر خود در این فعالیت مشارکت کنند.

دکتر ضرغام صادقی افزود: برای گسترش روحیه همکاری توجه به اخلاق ضروری است که در فارس نیک اندیشان عرصه سلامت پیشرو بوده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.