رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر:

زمان پرتاب "ماهواره آت ست" منوط به تعیین ماهواره بر / اعلام آخرین وضعیت ماهواره ناهید

زمان پرتاب ماهواره آت ست منوط به تعیین ماهواره بر است و ساخت 5 زیر سیستم ماهواره ناهید به این دانشگاه واگذار شده است که به تایید سازمان فضایی رسیده است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دکتر مصطفی صفوی با اشاره به عضویت ایران در سازمان فضایی آسیا- اقیانوسیه (APSCO) گفت: از سوی سازمان فضایی یک دوره 7 روزه آموزشی برای کشورهای عضو آپسکو برگزار شد که 2 روز این دوره از سوی اساتید و دانشجویانی که در پروژه‌ ماهواره آت ست این دانشگاه مشارکت داشتند برگزار شد. 
 
رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه داد: پس از برگزاری این دوره اعضای سازمان آپسکو  درخواست بازدید ازپروژه‌های فضایی این دانشگاه را داشتند که با حضور در این دانشگاه علاوه بر بازدید از پروژه ماهواره آت ست و ناهید از سایر بخش‌های تحقیقاتی دانشگاه نیز بازدید کردند. 
 
صفوی آزمایشگاه EMC، آزمایشگاه الکترومغناطیس، بخش‌های مختلف آزمایشگاه مرکزی دانشگاه امیرکبیر و تجهیزات نوری و اپتیک را از جمله مراکز بازدید شده از سوی اعضای سازمان اپسکو نام برد و اضافه کرد: امیدواریم این بازدیدها مقدمه‌ای برای همکاری بیشتر با این سازمان در زمینه اجرای پروژه‌های فضایی باشد. 
 
شرط اعلام زمان پرتاب ماهواره آت ست 
رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر زمان پرتاب ماهواره آت ست را منوط به تعیین ماهواره بر دانست و گفت: ساخت 5 زیر سیستم ماهواره ناهید به این دانشگاه واگذار شده است که به تایید سازمان فضایی رسیده است. 
 
صفوی در حاشیه بازدید اعضای سازمان فضایی آسیا و اقیانوسیه با اشاره به تحقیقات این دانشگاه در حوزه هوافضا افزود: در حال حاضر طراحی و ساخت دو ماهواره «آت ست» و ماهواره «ناهید» در این دانشگاه انجام می‌شود. 
 
رئیس مرکز همکاری های علمی و بین‌المللی دانشگاه صنعتی امیر کبیر به آخرین وضعیت این دو ماهواره اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مدل فضایی ماهواره «آت ست» طراحی و ساخته شده است. 
 
وی با بیان اینکه در حال هماهنگی با پرتاب کننده این ماهواره هستیم، اظهار داشت: با تعیین پرتاب کننده این ماهواره زمان دقیق ارسال ماهواره آت ست اعلام خواهد شد. 
 
آخرین وضعیت ماهواره ناهید 
 صفوی به آخرین وضعیت ماهواره «ناهید» اشاره کرد و یادآور شد: این ماهواره پروژه مشترکی با پژوهشکده سامانه‌های فضایی سازمان فضایی ایران در ستور کار قرار دارد. 
 
 وی با بیان اینکه مدیریت مهندسی سیستم بر عهده سازمان فضایی است، خاطر نشان کرد: طراحی و ساخت 5 زیر سیستم این ماهواره به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار شد که ساخت این زیر سیستم‌ها به تایید سازمان فضایی ایران نیز رسیده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۷:۰۸ ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
به امید سربلندی کشورمون
Iraq
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
ان شاء الله و به کوری دو چشم دشمنان ایران
Iran (Islamic Republic of)
صداقت
۱۷:۵۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
خدا قوت
دانشمندان بزرگ این سرزمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
به امید روزی که برنامه های تلویزیونی شیعی از ماهواره های ایرانی برای جهان پخش شود.انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
به امید سربلندی ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
خداوند همه كساني را كه براي بيشرفت و عزت ايران قدم برميدارند، در بناه خود حفظ و طول عمر با عزت عطا كند.
آخرین اخبار