دانستنی ها؛

محبوب ترین "حوزه‌های کاری" در سال۲۰۱۴

گذر زمان باعث می شود نیازهای بازار نیز با شرایط مختلف به وجود آمده تغییر کند و برخی شغل ها در زمان های مختلف محبوبیت و مقبولیت بیشتری در میان افراد داشته باشند.

به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، با گذشت زمان، درست مانند صنعت مد، مشاغل و کسب و کارهای محبوب که استقبال بیشتری نسبت به بقیه دارند نیز با پیشرفت تکنولوژی و تعاملات اجتماعی دستخوش تغییر می شوند.

محبوبیت و مقبولیت برخی مشاغل و حرفه ها در برهه های زمانی مختلف نه تنها به دلیل علاقه افراد با توجه به شرایط است بلکه میزان فرصت های شغلی و نرخ استخدام در زمینه های کاری خاص نیز در محبوبیت آنها نقش موثری دارد.

یک موسسه تحقیقاتی معتبر که در زمینه استخدام و برسی بازارکار فعالیت می کند اخیرا آماری را در مورد شغل های محبوب و مقبول در میان افراد در سال ۲۰۱۴ را با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف مانند نیاز بازار کار و میزان فرصت های شخلی و نرخ به کار گیری نیرو در حوزه های مختلف منتشر کرده است.

در ادامه این مطلب به ۵ تا از این شغل ها می پردازیم.

۱. تحلیلگر بازار و متخصص بازاریابی

این حوزه یکی از داغ ترین بازارهای کار در سال ۲۰۱۴ را که اقتصاد کلی به سمت مشتری مداری و مصرف پیش می رود دارد. در دنیای امروز که رفتار و اولویت های مشتریان تعیین کننده جهت حرکت صنایع و تولید و عرضه محصولات در بازار است، یک تحلیلگر بازار و متخصص بازاریابی نقشی کلیدی را در مطالعه الگوهای مصرف موجود در بازار بازی می کنند تا بتوانند بهترین استراتژی موجود را برای صنایع و تولید و عرضه محصولات در نظر بگیرند.

۲. توسعه دهندگان نرم افزاری

با وابستگی روز افزون افراد به گجت های مختلف الکترونیکی بازار موجود به افرادی نیاز دارد که بتوانند نرم افزارهای مورد نیاز برای زنده ماندن این گجت ها را تهیه و تواید کنند.

این افراد توسعه دهندگان نرم افزاری نام دارند. افرادی که علاقه مند به فعالیت های کاری در این حوزه هستند با تجریه کار با نرم افزارهای برنامه نویسی مربوطه را داشته و برای استخدلم حداقل یک مدرک معتبر تکنولوژی نیز در کارنامه خود داشته باشند.
بازار کار این حوزه در سه سال گذشته با افزایش شدیدی رو به رو بوده است.

۳. مشاغل نظامی

هر کشوری مکانیسم دفاعی خاص خود را دارد. و حضور افراد مختلف در جایگاه نظامی از سربازان گرفته تا افسران رده بالا یکی از الزامات اساسی هر کشوری است. حضور افراد در حرفه های نظامی یکی از متداول ترین شغل ها در هر زمان محسوب می شود و ارتباطی به زمان ندارد

۴. مهندسین مکانیک

جای تعجب ندارد که شغل های حوزه مهندسی مکانیک در دنیای تکنولوژیک امروز که بسیاری از مولفه های ان بر اساس نیازهای طراحی و تولید مکانیکی قرار دارد در این لیست موجود باشد. مهندسین مکانیک از طراحی و تحلیل گرفته تا ساخت و نگهداری ادوات و تاسیسات مکانیکی را بر عهده دارند. بازار کار مربوط به این حوزه نسبت به سال گذشته با افزایش نسبی ۶ درصدی رو به رو بوده است.

۵. خدمات غذایی

واضح است که یکی از مهمترین دلایلی که افراد وارد کسب و کار می شوند تامین یکی از اولین نیازهای بشری یعنی غذا و خوراک است. همه برای غذا کار می کنند اما آیا تصور کرده اید که با غذا کار کنید؟! صنعت تهیه و خدمات غذا هیچ گاه از بین نخواهد رفت مگر اینکه تکنولوژی انقدر پیشرفت کند که بشر جایگزینی برای سیر کذدن خود پیدا کند! طبق آمار موجود فرصتهای شغلی و محبوبیت کسبو کار در این حوزه نسبت به سال گذشته با رشد بالای ۱۲ درصدی رو به رو بوده است.

خدمات تهیه غذا؛ رستوران داری و خریدو فروش عمده مواد خذایی جزء کسب و کارهای بخش خدمات غذایی به شمار می روند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار