وال استریت ژورنال مدعی شد:

هکرهای ایرانی به سایت مقامات آمریکایی حمله کرده و از آنان جاسوسی کرده‌اند

روزنامه آمریکایی"وال استریت ژورنال" مدعی شدکه هکرهای ایرانی سایت مقامات آمریکایی را هک کرده‌اند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه   "وال استریت ژورنال"، یک شرکت اطلاعات سایبری امریکا روز پنجشنبه ادعا کرد در یک عملیات جاسوسی سایبری سه ساله و بی‌سابقه، هکرهای ایرانی صفحات جعلی در شبکه‌های اجتماعی و یک پایگاه اینترنتی خبری جعلی، درست کرده‌اند تا از مقامات سیاسی و نظامی در آمریکا، اسرائیل و دیگر کشورها، جاسوسی کنند.

"آی‌سایت پارتنرز" که مدعی کشف این عملیات شده است، ادعا کرد یک دریاسالار نیروی دریایی آمریکا، نمایندگان کنگره آمریکا و سفرا، اعضای لابی آمریکا-اسرائیل و کارمندان انگلیس، عربستان سعودی، سوریه، عراق و افغانستان از جمله اهداف هکرها بوده‌اند.

این شرکت با وجود این ادعا، از معرفی قربانیان خودداری و اعلام کرد نمی‌تواند بگوید چه اطلاعاتی توسط هکرها به سرقت رفته است.

تیفانی جونز، معاون شرکت آی‌سایت اعلام کرد: "اگر این (عملیات) برای چنین مدت طولانی در جریان بوده، مشخص است آنها موفق بوده‌اند." این شرکت خصوصی در دالاس تگزاس مستقر است و اطلاعات درباره تهدیدهای سایبری ارائه می‌دهد.

آی‌سایت، نام این عملیات را "گوینده خبر" اعلام کرد .

این شرکت اعلام کرد هکرها هشت شخصیت دیگر درست کردند که ظاهرا برای پیمانکاران دفاعی و دیگر سازمان‌ها کار می‌کنند.

بنابر اعلام آی‌سایت، هکرها صفحات جعلی در "فیس‌بوک" و دیگر شبکه‌های اجتماعی آنلاین برای این 14 شخصیت درست کردند، مطالب شخصی خیالی در صفحات آنها منتشر و سپس تلاش کردند با قربانیان دوست شوند.

آی‌سایت اعلام کرد این عملیات از دست‌کم سال 2011 در جریان بوده و پیچیده‌ترین فعالیت جاسوسی سایبری با استفاده از "مهندسی اجتماعی" بوده که تاکنون کشف شده است.

این شرکت خاطر نشان شد هکرها از 14 شخصیت برای برقراری ارتباط با بیش از دو هزار نفر استفاده کردند و گمان می‌رود این گروه در نهایت چند صد نفر را هدف قرار داده است.

توییتر از اظهار نظر خودداری کرد و گوگل برای اظهار نظر در دسترس نبود.
وال استریت ژورنال نوشت: آی‌سایت این نتایج را در شرایطی منتشر کرده است که شواهد نشان می‌دهد گروه‌های هکر ایرانی بیش از پیش، فعال شده‌اند. هکرهای ایرانی در پی حمله ویروس استاکس‌نت به برنامه هسته‌ای این کشور در سال 2010، به فعالیت خود شدت بخشیدند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار