حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار باشگاه :

صنعت "خودروسازی" کشور رقابتی شود

مشکلات صنعت خودرو از غیررقابتی بودن آن نشأت می‌گیرد که برای رفع آن بایست، تعدادی گروه خودروسازی مهم دنیا وارد کشور شوند.

 
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، تنوع تولید خودرو در کشور، به سال 60، که نیسان برای اولین بار تولیدشده است برمی‌گردد همچنین پراید از سال 70 تا اکنون با همان کیفیت اولیه تولید می‌شود، با این روند نیاز به تغییرات اساسی در صنعت خودرو احساس می‌شود.
 
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی معتقد است: صنعت خودرو نیازمند اصلاحات اساسی است، به این دلیل که الگوی موفقی ندارد و زیربنای علمی در این نشست دیده نمی‌شود و تغییرات جزئی از سوی بعضی افراد موفق نبوده است.
 
مؤید حسینی صدر گفت: مشکلات صنعت خودور از غیررقابتی بودن آن نشأت می‌گیرد که برای رفع آن باید تعدادی از خودروسازان مهم دنیا با حضور و یا نمایندگی فروش، رقابت در صنعت خودروساز کشور را به وجود آورند،‌ البته بدون تشریفات گمرکی که در این صورت خودروسازان مجبور به بهبودسازی شرایط‌شان می‌شوند.
 
وی ادامه داد: نباید مدیران صنایع خودروسازی کشور با سلیقه افراد انتخاب شوند، چراکه باعث ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه می شوند که در این صورت تمام فعالیت صنایع خودروسازی سفارش‌پذیر و نفوذپذیر شده و حتی این مسئله در خرید قطعات موردنیاز خودروسازی نیز تأثیرگذار می‌شود.
 
عضو کمیسون صنایع و معادن تأکید کرد: باید یک تحول اساسی در ساختار مدیریت خودروسازی کشور ایجاد شود تا همکاری شرکت‌های بخش خصوصی داخلی با مشارکت بخش خارجی به تولید خودرو متنوع در کشور منجر گردد.
 
وی در پایان گفت: وضعیت خودروسازی کشور در حال حاضر نارضایتی مردم و دولت و حتی شخص خودروسازان را به همراه دارد که نیازمند تحولات اساسی است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیمرغ
۱۸:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
دکتر جان ما به شما افتخار می کنیم
کاش این مطالبه حداقلی مردم را مجلس
و دولت کمی ارزش قائل می شدند و از نعمت وجود خودرو های بروز جهانی از مردم دریغ نمی کردند
از شما نماینده با استعداد شهرستان خوی استدعا داریم در این امر خطیر از حق مردم کوتاه نیامده و دست خون آشام خودرو سازهای داخلی را از جیب این مردم نجیب کوتاه نمائید با تشکر محمد ح
آخرین اخبار