سینما در هفته ای که گذشت؛

شایعه سکته شهاب حسینی/ همایشی با حضور مهمانان "افق نو"

سینما در این هفته شاهد حضور مهمانان جشنواره "افق نو" در همایش جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران اگر بخواهیم به اتفاقات این هفته سینما نگاه کنیم وقایع رخ داده مربوط به سازمان سینمایی، خانه سینما و همایش جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص) است البته در این میان اخباری نیز در مورد حواشی حضور لیلا حاتمی در جشنواره کن و هفته فیلم لهستان در ایران ، شورای عالی سینما و شایعه سکته شهاب حسینی وجود داشت که سینما این هفته را خالی از حاشیه نمی کرد.

در ابتدا به موضوع جشنواره کن می پردازیم که با توجه به حضور دو سینماگر ایرانی در میان داوران این دوره جشنواره   اتفاق مثبتی برای ایران محسوب می شد البته این حضور برای لیلا حاتمی حاشیه هایی هم داشت چراکه دیدار او با رئیس جشنواره کن برای او حواشی به همراه داشت او بعد از این وقایع تصمیم به عذرخواهی کرد که البته به خاطر این کار از سوی سینماگران ایرانی نیز مورد تمجید قرار گرفت.

اما سکته قلبی شهاب حسینی بازیگر سینما خبر تلخی که تنها شایعه ای بیش نبود و این خبر با درج در برخی از سایت های خبری غوغا به پا کرد که امین تارخ رئیس انجمن بازیگران با تکذیب این خبر اعلام کرد که او به دلیل تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده و ساعاتی بعد خود شهاب حسینی دلیل مراجعت خود  به بیمارستان را فشار عصبی و بیماری خواهر و پدرش مطرح کرد.

اولین جلسه شورای عالی سینما در دولت جدید با حضور حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و  تمام اعضای این شورا به جز رضا میرکریمی و خسرو سینایی برگزار شد و گفته شده این جلسه پیش جلسه ای برای آغاز برگزاری جلسه رسمی شورا همراه با رئیس جمهور بود. 

همایش جایزه بزرگ پیامبر اعظم (ص)؛ سینما و ادبیات جهانی دیگر برنامه این هفته سینما بود که با حضور غلامرضا منتظمی دبیر همایش، نادر طالب زاده کارگردان، محمدتقی رهبر و میهمانانی از انگلستان، ایران، دانمارک ، کانادا و جمهوری آذربایجان برگزار شد در این مراسم مهمانا خارجی بسیاری حضور داشتند که برخی از آنها مهمانان جشنواره افق نو بودند و نادر طالب زاده نیز طی مصاحبه ای از برگزاری  جشنواره افق نو در شهریور ماه خبر داد.

با وجود اینکه همه برای حضور در جام جهانی آماده می شوند و زمان زیادی هم تا برگزاری آن باقی نمانده اهالی هنر از جمله بازیگرانی چون نیوشا ضیغمی، لاله اسکندری و آشا محرابی به نوبت از حضور در این سفر انصراف دادند و معلوم نیست که تا آن موقع چه تعداد به انصرافی ها ملحق خواهند شد؟

اهالی خانه سینما سفری به اصطلاح کاری به مازندران را در این هفته برای خود رقم زدند و جلساتی را نیز به منظور بهبود روند طرح امنیت شغلی و بیمه هنرمندان برگزار کردند این  گردهمایی روسا و نمایندگان اصناف سینمایی، از سال 1388 به منظور امکان برخورداری از تجارب و تبادل‌نظر بیشتر بین صنوف سینمایی، بطور متوسط هر 6 ماه برگزار می‌شود.




انتهای پیام/
برچسب ها: حاشیه ، سینما ، هفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.