«امپراتوری ضربه می‌زند» بالاتر از «پدرخوانده» / بهترین فیلم‌های تاریخ سینما انتخاب شدند

دومین فیلم سه‌گانه اول «جنگ‌های ستاره‌ای» در نظرسنجی نشریه بریتانیایی امپایر به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، «امپراتوری ضربه می‌زند» که در 1980 سه سال پس از اولین «جنگ‌های ستاره‌ای» روی پرده رفت، در نظرسنجی امپایر در میان 301 فیلم در رده نخست قرار گرفت. بیش از 250 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کردند.

«پدرخوانده» شاهکار مافیایی فرانسیس فورد کوپولا فیلم دوم شد.

«شوالیه تاریکی» ساخته کریستوفر نولان از سری فیلم‌های «بتمن»، رده سوم نظرسنجی امپایر را به خود اختصاص داد و «رهایی از شاوشنک» فرانک دارابونت و «داستان عامه‌پسند» کوئنتین تارانتینو به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

«امپراتوری ضربه می‌زند» را اروین کرشنر کارگردانی کرد و بازیگران اصلی اولین «جنگ‌های ستاره‌ای» از جمله مارک همیل، هریسن فورد، کری فیشر، دیوید پراوس و... نقش‌های خود را تکرار کردند.

جرج لوکاس خالق سری فیلم‌های «جنگ‌های ستاره‌ای»، انتخاب «امپراتوری ضربه می‌زند» به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما را «یک افتخار» دانست و گفت: «طرفداران، «امپراتوری ضربه می‌زند» را بیش از همه دوست دارند، تا حدی به این خاطر که فیلمی بسیار تلخ است. ما یک داستان کلی داشتیم که در پرده دوم همه چیز آن تلخ می‌شد. واقعا هیچ‌وقت در ذهنم نبود که «جنگ‌های ستاره‌ای» در قالب سه فیلم ساخته شود، اما وقتی سه فیلم شد، هر فیلم متاثر از داستان، شخصیت خودش را پیدا کرد.»

اولین «جنگ‌های ستاره‌ای»، «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه»، «آرواره‌ها»، «مهاجمان صندوقچه گمشده» و «تلقین»/«آغاز» فهرست 10 فیلم برتر نظرسنجی را کامل می‌کنند.

مارک داینینگ مدیر مسئول امپایر گفت: «از اینکه «امپراتوری ضربه می‌زند» با رای صدها هزار نفر از خوانندگان امپایر به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما انتخاب شده، خوشحالیم، هرچند شگفت‌زده نیستیم. این فیلمی است که وقتی روی پرده رفت به مجموعه «جنگ‌های ستاره‌ای» جلوه‌ای بزرگ‌تر و صمیمی‌تر بخشید. و امروز تمام قدرت، قلب و جلوه‌اش را حفظ کرده است.»     

«بازگشت جدای» سومین فیلم سه‌گانه اول «جنگ‌های ستاره‌ای» سال 1983 روی پرده رفت. لوکاس بیش از دو دهه پس از نمایش اولین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» تولید دومین سه‌گانه خود را آغاز کرد که داستان آن پیش از حوادث سه‌گانه اول روی می‌دهد.

«جنگ‌های ستاره‌ای: اپیزود اول ـ تهدید شبح» به عنوان اولین فیلم سه‌گانه جدید سال 1999 پخش شد و «حمله کلون‌ها» و «انتقام سیت» سال‌های 2002 و 2005 به نمایش درآمدند.

فروش شش فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» بیش از چهار میلیارد دلار بوده است.

فیلمبرداری هفتمین فیلم «جنگ‌های ستاره‌ای» به تازگی شروع شده است. جی. جی. آبرامز این پروژه را کارگردانی می‌کند. آبرامز و لارنس کاسدان فیلمنامه را بازنویسی کردند. کاسدان یکی از فیلمنامه‌نویسان «امپراتوری ضربه می‌زند» بود.
برچسب ها: وبگردی ، فیلم ، تاریخ ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار