21 میلیارد بودجه برای تیمی که قرار بود 15 میلیارد هزینه کند / باز هم کفاشیان از بی پولی می نالد؟

دولت 7 میلیارد دیگر به فدراسیون فوتبال کمک کرد و حالا کفاشیان 7 میلیارد بیشتر از پولی که فدراسیونش برای برنامه های تیم ملی نیاز داشته ، در اختیار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، یک سال قبل و درست همزمان با صعود تیم ملی به جام جهانی فوتبال ، کارلوس کروش برنامه ای را در اختیار مسئولان فدراسیون فوتبال قرار داد که 5 مرحله اردو برای آماده سازی تیم ملی در آنها در نظر گرفته شده بود. این برنامه را مهدی محمد نبی برنامه ای جامع لقب داد. دبیر کل فدراسیون فوتبال همان زمان در برنامه ورزش و مردم اعلام کرد:« آنچه کارلوس کروش برای آماده سازی تیم ملی می خواهد ، 15 میلیارد تومان هزینه در بر دارد.»
کروش در برنامه اولیه خود اردوهایی در اتریش و یک کشور اروپایی را هم در تابستان گذشته برنامه ریزی کرده بود که عدم همکاری باشگاه ها سبب شد تا لغو شوند . دو اردویی که بدون احتساب هزینه بلیت های شان رقمی نزدیک به 400 هزار دلار هزینه داشتند و با احتساب بلیت ها تا مرز 600 هزار دلار هم می رسیدند. این رقمیبود که شهریورماه گذشته کروش در گفت و گویی تفصیلی با خبرآنلاین درباره اش سخن گفت. البته در آن زمان این بحث وجود داشت که فدراسیون فوتبال برای پرداخت هایش مشکل مالی دارد. کفاشیان این عبارت بی پولیم را از آن روز تا همین چند روز قبل که خبر کمک 7 میلیاردی دولت به تیم ملی مطرح شد بارها تکرار کرده است. اما آیا او که نزدیک به 2 میلیارد از هزینه های مربوط به اردوهای تیم ملی را با لغو این اردو ها ذخیره کرده بود ، برای آماده سازی تیمش سخت در تنگنا بوده است؟ بالا و پایین کردن ارقام چنین رخدادی را تائید نمی کند. فدراسیونی که بیلان مالی سال 91 آن هنوز در سال 93 به تائید مجمع نرسیده در 7 ماه گذشته رقمی معادل با 21.5 میلیارد ورودی سرمایه داشته است. ارقامی که خیلی از آنها باید صرف تیم ملی می شدند. ابتدا این فدراسیون 2 میلیارد از شرکت ال خودروی ارس به عنوان اسپانسر پول گرفت و با فسخ این قرارداد ، قرارداد جدیدی با بانک پاسارگاد بست. قراردادی که 5 میلیارد تومان به صورت نقدی به حساب فدراسیون ارسال کرد. حوالی نوروز 92 بود که فیفا یک میلیارد پول بلوکه شده ایران را با شکستن دیواره تحریم ها از سوی دولت به فدراسیون داد و این یعنی 3 میلیارد دیگر در حساب مدیران اداره کننده فوتبال . 4.5 میلیارد تومان هم از اسفند ماه تا فروردین ماه گذشته از سوی وزارت ورزش به حساب فدراسیون واریز شده بود . ارقامی که برابر با بودجه خواسته شده برای آماده سازی تیم ملی بود.

البته کفاشیان درباره این ارقام به خبرآنلاین می گوید:« حق با شماست . ما گفته بودیم 15 میلیارد اما ارقامی که محاسبه می کنید کل ورودی پولی است که به فدراسیون آوردیم . ما تیم های زیاد دیگری هم داشتیم که باید به آنها هم می رسیدیم. من نمی توانستم حقوق کارمندان ، مربیان تیم ملی و تیم هایملی دیگرم را بخوابانم و همهپول ها را به تیم بزرگسالان بدهم. »

این استدلال کفاشیان شاید تا پیش از کمک جدید دولت منطقی باشد اما این 7 میلیارد جدید ، بیش از رقم دریافتی سالانه کادرفنی تیم ملی و بالاتر از هزینه همه تیم های رده های سنی ملی ایران است. هزینه ای که دیگر نباید دغدغه مالی برای فدراسیونی بگذارد که مدام از بی پولی می گوید. فدراسیونی که حساب های مالی سالانه اش مشخص نیست و ورودی و خروجی هایش شفافیت ندارند ، حتی برای اعضای مجمع.

برچسب ها: وبگردی ، بودجه ، تیم ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار