رادیو و تلویزیون در هفته‌ای که گذشت؛

"بزنگاه" عطاران به رادیو رفت/ سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های اسلامی

هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در این هفته رادیو تلویزیون با رویدادهای مختلفی همراه بود.

بنابراین گزارش مهمترین رویداد این هفته رادیو و تلویزیون افتتاح هفتمین اجلاس مجمع رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور بود دراین مراسم مسئولان اندیشمندان و دست‌اندرکاران فرهنگی و رسانه‌ای از جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام حضور داشتند.

همچنین 300شبکه رادیویی و تلویزیونی و موسسه‌های تولیدی از 220 عضو مجمع رادیو و تلویزیون‌های کشورهای اسلامی از 26 کشور جهان در این اجلاس حاضر بودند رئیس جمهور کشورمان از پنجمین بازار فیلم اسلامی بازدید کرد.

اجلاس مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به مدت 3 روز برگزار شد و افتتاحیه آن در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد که در این مراسم عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما و مجید مجیدی سخنرانی کردند.

همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) صدا وسیما ویژه برنامه‌هایی را برای این روز تدارک دید.

سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران از 5 تا 12 خرداد برگزار می‌شود. افتتاحیه این مراسم از شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن به طور مستقیم پخش شد.

16کشور جهان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را پوشش خبری دادند که می‌توان به شبکه‌های تلویزیونی اشراق، الانوار، بلادی، صوت العراق، فلسطین الیوم، المسار اشاره کرد.

همچنین هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها با حضور آیت‌الله محسن مجتهدی شیشری، موسوی مقدم معاون رئیس سازمان صدا و سیما، مدیرکل مراکز استان‌ها و مسئولان و جمعی از مدیران در سالن پتروشیمی شهر تبریز آغاز به کارکرد.

دراین جشنواره، نمایندگان 32استان حضور دارند. همچنین در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان‌ها از استاد "اسفندیار قره‌باغی" به پاس تلاش در عرصه تولید آثار موسیقیایی حماسی در طی سال‌های متمادی تجلیل شد.

دیگر رویداد این هفته، معاون امور مجلس سازمان صدا و سیما با مدیر شبکه تلویزیونی "آینس" جمهوری آذربایجان با هم دیدار و بر تقویت تعاملات رسانه‌ای تاکید کردند.

سریال"بزنگاه" به کارگردانی رضا عطاران از رادیو نمایش در حال پخش است.

کمیساریای عالی ستاد انتخابات عراق در تهران با ارسال نامه‌ای به خاطر تلاش‌های زیاد و حمایت و پشتیبانی رسانه‌ای و مشارکت فعال در برگزاری باشکوه انتخابات از شبکه الکوثر تشکر و قدردانی کرد.
سید عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما در آیین نکوداشت روز "دزفول" حضور داشت و مردم دزفول را نماد مقاومت ملت ایران دانست.


انتهای‌پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.