دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی:

مسلمانان باید جریان های تکفیری را بشناسند تا از دین منحرف نشوند

آیت الله "شیخ محسن اراکی" دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی با حضور در برنامه زنده قضیه ساخته شبکه الکوثر به سؤال مجری برنامه پاسخ دادند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه جهانی الکوثر ایشان در خصوص مهمترین تهدیدهای امت اسلامی در مقابله با فکر یا جریان تکفیری ها که در منطقه گسترش یافته گفت: مشکل اساسی که پیامبران در طول تاریخ با آن مواجه بوده اند همین جریان های تکفیری هستند که اهداف و منافعشان را در غالب دین تحقق بخشیده اند. 

دبیر کل مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در ادامه افزود: آنها شعارهای دین را بدون توجه به محتوای آن تحریف کرده اند وآن را اساسی برای تفرقه بین مسلمانان قرار داده اند و در این خصوص مهمترین نکته ای که ما مسلمانان باید به آن توجه کنیم این است که این جریان های تکفیری را بشناسیم تا از دین منحرف نشویم.

آیت الله اراکی تاکید کرد: برمسلمانان است که صف های اتحاد خود را تشکیل دهند وتکفیری ها ومنحرفان را از میان صفوف خود دور کنند واز هر چیزی که موجب تفرقه بین آنهاست بپرهیزند. آیت الله اراکی به مراحل وحدت اسلامی اشاره کرده و گفتند:وحدت اسلامی در سه مرحله شکل می گیرد، مرحله نخست مرحله توافق است مرحله ای که مسلمانان در آن عزم خود را جزم کنند وبر هر چیزی که مشترکاتشان است توافق کنند و از اختلافات بپرهیزند.مرحله دوم وحدت هویت است. هویت واحدی که مورد قبول ما مسلمانان است هویت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) که قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است. دشمنان اسلام از وحدت هویت مسلمانان واهمه دارند چرا که این وحدت، امت اسلام را نیرومند و پیروز می کند.

وی به طرح های مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در حفظ و تقویت وحدت اشاره کرده و آن را در سه مرحله اصلی یادآور شد: مرحله اول نظريه پردازي مجمع تقریب در همه امور که البته ما این مرحله را پشت سر گذاشته ایم. مرحله دوم نشر وتعمیم فکر تقریب بر فکر تکفیری ومرحله سوم که در حال آغاز به کار است مرحله عملیات میدانی تقریب است یعنی تحول از فرضیه به عمل میدانی مانند دانشگاه مذاهب اسلامی.

گفتنی است این برنامه هر روز بجز سه شنبه و جمعه ساعت 21:15 از آنتن شبکه الکوثر به صورت زنده پخش می گردد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار