"شیخ بهایی" هر روز در شبکه تماشا

سریال "شیخ بهایی" هر روز از شبکه تماشا پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه تماشا، شیخ بهایی، نام یک مجموعه تلویزیونی در مورد زندگی شیخ بهایی به کارگردانی "شهرام اسدی" و نویسندگی "محسن دامادی" و "حجت‌الله قاسم‌ زاده‌ اصل" است.

این سریال، روایتگر زندگی "شیخ بهایی" دانشمند لبنانی‌تبار عصر صفوی در دو بخش نوجوانی و کهنسالی است. این سریال در ۱۷ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود.

بخش اول این مجموعه به دوران نوجوانی شیخ بهایی می‌پردازد. شیخ‌بهایی در ۱۲ سالگی به خاطر فشار و آزار ترکان سنی عثمانی، مجبور می‌شود به همراه خانواده‌اش از لبنان به ایران (عصر شاه طهماسب صفوی) مهاجرت کند. بخش دوم سریال به بررسی یک سال از زندگی شیخ بهایی در ۶۷ سالگی و در اصفهان می‌پردازد و سرانجام درگذشت او در سال ۱۰۳۳ هجری قمری در حد چند سکانس به تصویر کشیده شده است.

بازیگران این سریال عبارتند از: علی نصیریان، خسرو شکیبایی، فاطمه گودرزی، چنگیز وثوقی، دانیال حکیمی، لادن مستوفی، سپنتا سمندریان، کوروش تهامی، رویا تیموریان، علی دهکردی، ژاله علو، سیامک اطلسی، رحیم نوروزی و آتش تقی‌پور همچنین موسیقی سریال را مجید انتظامی و تدوین را حسین غضنفری و رضا بهارانگیز بر عهده داشتند.

این سریال هر روز ساعت 23 ازشبکه تماشا پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار