کاوه افراسیابی:

آمریکا نگران فروپاشی رژیم تحریم های ایران است

"کاوه افراسیابی" کارشناس ایرانی‌تبار گفت: اقدام آمریکا علیه بانک فرانسوی نگرانی آمریکا از فروپاشی رژیم تحریم های ایران را نشان می‌دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی ؛ بانک "ب ان پ پاریبا" فرانسه به علت اتهام مربوط به نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و دیگر کشورها ، با جریمه سنگین ده میلیارد دلاری روبرو شده است. وزرات دادگستری آمریکا به این بانک فشار وارد می کند تا به جرم خود اعتراف کند. این پرونده باعث اعتراض در فرانسه شده است. جبهه ملی فرانسه که عملکرد شگفت‌انگیزی در انتخابات پارلمانی اروپا داشت می‌گوید دولت فرانسه به خوبی از بانک "ب ان پ پاریبا" در برابر فشار آمریکا حمایت نکرده است.

جبهه ملی فرانسه همچنین اصرار دارد که دولت فرانسه باید در برابر فشار آمریکا به شرکت های فرانسوی برای دست کشیدن از منافع خود در ایران و دیگر کشورها، ایستادگی کند. این حزب اعلام کرده است شرکت خودروسازی پژو قربانی این سیاست بود و مجبور شد از بازار ایران خارج شود و رقبای آن جانشین این شرکت شوند.

پرس تی وی پس از این مقدمه با کاوه افراسیابی کارشناس ایرانی مستقر در بوستون گفتگویی زنده انجام داد.

کاوه افراسیابی گفت: این مورد خاص در فرانسه به روشنی نشان می‌دهد که بین آمریکا و  شرکای اروپایی اش اختلاف فزاینده وجود دارد چون اروپایی ها سابقه ی تجارت بسیار زیاد با ایران را دارند. بسیاری از شرکت های تجاری اروپایی هستند که اخیرا به ایران سفر کرده اند و باعث نگرانی آمریکا شده اند که مبادا روابط تجاری و دیگر روابط بین ایران  و کشورهای اروپایی شتاب بگیرد. اقدام آمریکا در جریمه ی این بانک فرانسوی نشان دهنده ی این اختلاف فزاینده است و نگرانی آمریکا را درباره ی فروپاشی رژیم تحریم ها نشان می دهد.در آینده تعداد تحریم‌شکنان بیشتر خواهد شد که باعث می شود آمریکا در وضعیت بدی در قبال همپیمانان خود قرار گیرد.

این کارشناس ایرانی افزود: بسیاری از شرکت های اروپایی از جمله شرکت های خودروسازی مثل پژو درحال رایزنی با دولت های خود هستند تا تحریم ها را تخفیف دهند یا بردارند تا این شرکت ها بتوانند روابط عادی با ایران داشته باشند چون تحریم ها به این شرکت ها آسیب می‌رساند. بعد از امضای توافقنامه ی ژنو شتاب جدید و انتظارات جدیدی به وجود آمده  است مبنی بر اینکه ممکن است توافق نهایی  شکل بگیرد و تحریم‌ها برداشته شوند. در میان شرکت های اروپایی رقابت وجود دارد که بار دیگر با ایران رابطه داشته باشند ، این امر موجب تشویش آمریکا شده است تا این کشور  بخواهد مانع این روابط شود. این تحریم ها با منافع شرکت های آمریکایی از جمله شرکت های هواپیمایی تناقض دارد چون این شرکت ها مشتاق به تجدید روابط خود با ایران هستند. دولت آمریکا از طریق تحت تعقیب قرار دادن همپیمانان خود در اروپا و دیگر مکان ها، درحال منزوی کردن خود است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار