پخش «پندار» امروز از سر گرفته می شود

مستند تلویزیونی «پندار» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا تاجیک از شنبه، 10 خرداد ساعت 23و 45 دقیقه با موضوع عرفان های نوظهور و مکاتب ساخته شده دست بشر به شبکه دو باز می گردد.

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شبکه دو، محمدرضا تاجیک گفت: این سری از برنامه «پندار» در 13 قسمت 55 دقیقه ای به بررسی تفاوت آموزه‌های انحرافی با آموزه‌های عرفان دینی و اسلامی می پردازد؛ این مجموعه با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تولید شده و پیش از این 10 قسمت از آن از شبکه دو پخش شده است.

وی با اعلام اینکه «پندار» از شنبه، 10 خرداد در تلویزیون از سر گرفته می شود، افزود: تعبد معقول در مقابل سرسپردگی کورکورانه، دستمایه قسمت 11 این برنامه قرار گرفته و طی آن محمد جواد ادبی، بهروز شریف زاده، ایرج نعیمایی، محمد حسین کیانی، شهریار زرشناس و حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف به نقد موسیقی، ادبیات داستانی، فیلم ها و تولیدات سینمایی و... این مکاتب می‌پردازد.

این تهیه کننده گفت: در این قسمت از برنامه محمد جواد ادبی به معرفی تاریخ جریان های معنویت گرا پرداخته و بهروز شریف زاده هم به آثاری هالیوودی که با این موضوع ساخته شده اند را معرفی و نقد خواهد کرد.

وی افزود: در ادامه ایرج نعیمایی در خصوص موسیقی عرفان های نوظهور و محمد حسین کیانی و حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف درباره آموزه های این مکاتب نکات ارزشمندی ارائه خواهند کرد.

تاجیک گفت: در این قسمت از مستند «پندار» خاخام ماشاالله گلستانی از علمای یهود و اردشیر خوردشیدیان رئیس موبدان زرتشت هم موضوع تعبد معقول در مقابل سرسپردگی کورکورانه را از دیدگاه ادیان توحیدی بررسی خواهند کرد.

از دیگر عوامل «پندار» شبکه دو می توان به مرتضی حافظی نریشن ، یوسف بچاری کارگردان استودیو، سمیه حق‌نگهدار تدوین ،محمد داوری مدیر تولید ، شهرام آدشیرین جانشین تهیه، محمد ناظری و محمود صالحی تصویربرداران گزارشی اشاره کرد. تیتراژ پایانی این برنامه را محمدرضا چراغعلی ساخته و ترانه آن را علی فلاح می‌خواند.


انتهای پیام/

برچسب ها: مستند ، برنامه ، ادبی ، عرفان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار