شماره 59؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۳/۱۶

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

يك نرم افزار ايراني ؛
استفاده مفيد از زمان و برنامه ريزي براي آن همواره براي كساني كه ارزش واقعي زمان را مي‌دانند مورد توجه خاصي قرار داشته است. بديهي است برنامه ريزي و استفاده از زمان‌هاي مرده و بلا استفاده مانند زمان‌هايي كه پشت سيستم خود نيستيد، همچنين زمان خواب و حتي زمان‌هايي كه در مسافرت هستيد و دسترسي به سيستم خود نداريد مي‌تواند مقدار زيادي از آن زمان‌هاي مرده را زنده كند. از اين رو نرم افزار بيدار به منظور انجام عمليات خاموش کردن، روشن کردن، راه اندازي مجدد، قفل کردن، خروج کاربر، خاموش کردن نمايشگر، اجراي برنامه و ريبوت کردن مودم ADSL در زمان يا دوره زماني خاص طراحي شده است.

 

 


 

برنامه ای برای حل مسائل ریاضی؛
خرداد ماه به فصل امتحانات معروف است، شاید سخت ترین درس از نظر بیشتر افراد ریاضی باشد، برای این که بتوانید درس ریاضی را بهتر یاد بگیرید، در دریچه یک نرم افزار کمک آموزشی ویژه آموزش این درس آماده کرده ایم تا به تمام مشکلات و سوالات شما در زمینه این درس پاسخ دهد، کافیست سوال را وارد این نرم افزار Math Resource Studio کنید تا برنامه اقدام به محاسبه و حل کردن مسئله مورد نظر شما کند. حتی برنامه قادر است سخت ترین و پیچیده ترین مسائل درس ریاضی را با استفاده از روش های علمی حل کند.
 

 


 

اگر رم رایانه شما کارایی یا ظرفیت لازم را برای برآورده کردن خواسته هایتان را ندارد، می توانید با استفاده از این نرم افزار eBooster Pro فضای رم رایانه خود را افزایش دهید، برنامه معرفی شده قادر است، که فلش مموری را به رم رایانه تبدیل کند تا فضای رم به صورت محسوسی افزایش یابد، این کار سبب افزایش سرعت رایانه نیز می شود. این روش برای مقابله با کش ها بسیار مناسب است زیرا می تواند کش ها را در فلش مموری ذخیره کند و فضای کمتری از رم اصلی رایانه را اشغال کند. برنامه معرفی شده بیشترین کارایی خود را در زمان اجرای نرم افزارهای پر تکرار و پر کاربرد نشان می دهد.
 

 


 

برای رایانه؛
Botanical Garden یک پوسته زیبا با هفت تصویر زمینه زیباست که از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شده است. این پوسته که برای ویندورهای هفت و هشت بوده، تصاویری از گل و پروانه را به رایانه شما می‌آورد. رنگ‌های موجود در این پوسته، رنگ‌هایی شاد هستند که محیط دسکتاپ رایانه شما را دگرگون خواهند کرد.
 

 


 

برنامه ای قدرتمند برای بررسی وضعیت امنیتی ویندوز؛
شاید یکی از سوال هایی که در ذهن تمامی افراد وجود داشته باشد، این است که امنیت رایانه ام در برابر نفوذ هکرها و فایل های مخرب چقدر است؟ برای این که از میزان کارایی امنیتی ویندوز رایانه خود مطلع شوید، باید این برنامه Microsoft Baseline Security Analyzer را که توسط مایکروسافت ارائه شده است را بر روی سیستم خود نصب کنید. برنامه با ارزیابی نرم افزارهای امنیتی و نصب شده بر روی رایانه می تواند به شما بگوید که تا چه حدی ویندوز رایانه تان در برابر نفوذ افراد غیر مجاز کارایی دارد. از بخش هایی که برنامه به صورت تخصصی تنظیمات آن ها را بررسی می کند باید به مواردی چون: مرورگرهای اینترنت، مایکروسافت آفیس، تحلیل هسته ی درونی ویندوز و ... اشاره کرد.
 

 


 

 
GO Weather Forecast برای اندروید؛
GO Weather Forecast & Widget Premium نرم افزاری فوق العاده کاربردی است که با کمک آن قادر خواهید بود وضع هوا را برای یک هفته آینده پیش بینی کنید. این برنامه از تمامی شهرهای کشورمان پشتیبانی می‌کند، اگر قصد سفر داشتید می‌توانید با این برنامه، از وضعیت هوای استان مورد نظرتان با خبر شوید. همچنین GO Weather Forecast می‌تواند با توجه به وضعیت هوای شهر شما تصاویر زمینه مناسبی را برایتان انتخاب کند، به عنوان مثال در روزهای بارانی می‌تواند تصاویری از بارش باران را در گوشی شما نمایش دهد.

 

 


 

با مولانا برای اندروید؛
اگر اهل دل هستید بعید است مثنوی معنوی را در کنج کتابخانه نداشته باشید، مولانا را همه ما ایرانیان با آن حکایات شیرین و غزلیات دلربا می‌شناسیم، این بار استودیو سرخ، اشعار و حکایات مولانا را در غالب برنامه‌ای امروزی با همان حس و حال کتابهای پر زینت گذشته زنده کرده است. برنامه‌ای که ظاهرش را حفظ کرده و دسترسی به صفحات و بخش‌های دیگر را راحت‌تر از همیشه... گفتنی است در نسخه جدید با مولانا 10 شعر از کتاب مثنوی معنوی و 10 شعر از دیوان شمس در اختیار شماست تا با فضای برنامه بیشتر آشنا شوید، این نرم افزار با پرداخت درون‌برنامه‌ای است اما بخش‌هایی از این نرم افزار رایگان است.

 

 


 

برای IOS؛
نرم افزارهای متعددی برای مدیریت دانلودها در تلفن همراه به ویژه در سیستم عامل ios وجود دارد، که zDownload Pro یکی از بهترین های آن ها است، برنامه علاوه بر افزایش سرعت دریافت فایل ها می تواند امکاناتی را در اختیار کاربر قرار دهد تا به آسانی بتواند از فضای مجازی یا شبکه های ارتباطی فایل دریافت کند. از مهم ترین ویژگی های نرم افزار هماهنگی با اکثر مرورگرها و برنامه هایی که به اینترنت نیازمند هستند است. با استفاده از نرم افزار معرفی شده قادر خواهید بود فایل های صوتی، تصویری، متنی، چند رسانه ای و ... را با فرمت های مختلف دانلود کنید.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
 "ام ابیها" نرم افزاری مفید و اسلامی است که در رابطه با زندگانی بانوی بزرگوار دو عالم، حضرت زهرا (س) تهیه شده است. در این برنامه قسمت های مختلفی مانند: ولادت حضرت، ازدواج حضرت، مساله فدک، شهادت حضرت، فضیلت تسبیح حضرت و زیارت حضرت وجود دارد. برای این که شک و شبهه ای در مطالب موجود ایجاد نشوند، منابع هر مطلب هم به صورت کامل ذکر شده است. همچنین امکان اشتراک گذاری مطالب از طریق ایمیل و برنامه های پیام رسان وجود دارد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
 نماز یکی از بهترین راه های برقراری ارتباط با خداوند است و دارای مراحل مختلفی است که شاید آموزش آن ها به کودکان ساده نباشد. بهترین روش یادگیری برای کودکان و نوجوانان استفاده از روش های تصویری است، نرم افزار "آموزش نماز" می تواند به پدرها و مادرها کمک کند تا به آسانی و به صورت دقیق احکام و موارد مرتبط با نماز را به کودکان خود بیاموزند. برنامه معرفی شده ابتدا آموزش خود را از وضو گرفتن شروع می کند و سپس به ترتیب مراحل انجام نماز یومیه و مستحبات مرتبط را توضیح می دهد. در ضمن احکام و مستحبات موجود در نماز به صورت کامل و با زبانی ساده توضیح داده شده است.
 
 

 


 

 
ویژه اندرویدی ها؛
همه ما دوست داریم، از بیوگرافی و شخصیت افراد مشهور در جامعه به ویژه هنرمندان و خوانندگان مطلع شویم، "صد بیوگرافی" نرم افزاری است که انبوهی عظیم از بیوگرافی انواع بازیگران و خوانندگان ایرانی و خارجی را در اختیارتان قرار می دهد تا به اطلاعاتی دست پیدا کنید که تا به حال آن ها را ندیده و نشنیده اید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان اشتراک گذاری بیوگرافی هر یک از بازیگران و خوانندگان با روش های مختلف، قابلیت تغییر اندازه متون، استفاده از منابع معتبر و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
خندیدن و شاد بودن یکی از رازهای افزایش عمر هستند، برای که همیشه شاد باشید، نیاز به کار خاصی نیست فقط کافیست که نرم افزار "طنز خونه" بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید. تعداد پیامک های جمع آوری شده در این برنامه 1000 عدد است که در نسخه های بعدی به تعداد آن افزوده خواهد شد، مطالب گنجانده شده در برنامه در دسته بندی های مختلفی مانند: گوناگون، اصن یه وضی، فک و فامیل و مورد علاقه قرار گرفته اند. این مجموعه طنز و خنده به صورت صد درصد رایگان در اختیار کاربر قرار گرفته شده است.
 
 

 


 

ویژه اندروید؛
با استفاده از نرم افزار galactic core ستارگان را به گوشی خود بیاورید و با آن میتوانید باعث زنده کردن گوشی خود شوید. این تصویر زنده یکی از بهترین تصویر های دنیا به حساب می رود که باعث می شود فضا در دستانتان را احساس کنید.

 


 

 
ویژه اندرویدی ها؛
قیمت طلا و ارز هر روز دست خوش تغییراتی در بازار ایران و جهان می شود، برای اطلاع از قیمت نهایی و روز طلا و ارز می توانید اپلیکیشن فوق العاده کاربردی "ارز نما" را بر روی تلفن همراه اندرویدی خود نصب کنید. برنامه هر روز قیمت نهایی و جدید را به شما نشان می دهد و می تواند نرخ آن ها را با روزهای قبل مقایسه کند و با استفاده از نمودار تحلیلی به اطلاع شما برساند. برنامه برای دریافت نرخ ها نیاز به دسترسی به اینترنت دارد، البته حجمی به اندازه چندین کیلوبایت را مصرف می کند. باید توجه داشت که با وجود تلاش برای ارائه به موقع نرخ ها، تهیه کنندگان و ارائه دهندگان این نرم افزار این حق را برای خود محفوظ می دارند که در هر زمان و به هر دلیل ارائه قسمتی از خدمات و یا تمام آن را به طور موقت یا دائم متوقف کنند.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
بحارالانوار مجموعه ای نفیس از احادیث ائمه ی اطهار است، که توسط مرحوم علامه مجلسی گرد آوری شده است. در این نرم افزار 80 داستان و حدیث بسیار زیبا به زبان فارسی وجود دارد، که در محیطی زیبا می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید. در هر داستان عدد هایی در داخل پرانتز وجود دارد تا با داشتن آن عدد ها بتوانید به قسمت منابع رجوع کرده و منبع دقیق هر داستان را ببینید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: امکان جستجو، فهرست بندی کامل و به ترتیب، استفاده از فونت نوشتاری زیبا و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

 

همانطور که انتظار می رفت، کمپانی مایکروسافت اپلیکشن رسمی مدیریت فایل ها برای سیستم عامل ویندوزفون را عرضه کرد. از طریق این اپلیکشن می توان به فایل های موجود برروی حافظه داخلی دستگاه ویندوزفون (8.1) و کارت microSD (در صورتی که برروی دستگاه قرار داشته باشد) دسترسی داشت.

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
 یکی از موارد که ما خیلی به آن توجه می کنیم، طرز لباس پوشیدمان است و شاید در روز ساعتی را برای انتخاب لباس مورد نظرمان بگذرانیم ولی باز هم در انتخاب با مشکل مواجهه بشویم، نرم افزار "چی بپوشم" بهترین راه حل ها برای پوشیدن لباس مناسب برای تمام خانم ها را پیشنهاد می دهد. برخی از مطالب موجود در این برنامه عبارت اند از: پوشش در فصول مختلف، انتخاب رنگ لباس در فصول متفاوت، پوشش در انواع مراسم، انتخاب عینک مناسب، راهنمایی پوشش بر اساس اندام و جثه شما، تاثیر لباس در بلند یا کوتاه تر به نظر رسیدن قد، روش ست کردن و ... . از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: حجم کم، سه سایز مختلف برای نوشته ها، روشن ماندن صفحه نمایش در هنگام مطالعه و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
با استفاده از نرم افزار "محاسبه ضرایب تخمین خواص مواد غذایی" قادر خواهید بود، محاسبه دانسیته، گرمای ویژه و هدایت حرارتی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، خاکستر، آب و یخ در دما های مختلف با توجه به فرمول های مربوط را محاسبه کنید. کافیست نوع ماده، نوع محاسبه و دما را وارد نرم افزار کنید تا برنامه نتیجه دقیق از محاسبه مورد نظر شما را ارائه دهد، نتایج ارائه شده علمی و قابل اتکا هستند، زیرا از فرمول های اثبات شده و رایج در این نرم افزار استفاده شده است.
 
 

 



ویژه اندرویدی‌ها؛

ایران اپس اولین اپ استور جامع اندرویدی کشور است که از حدود ۳ سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و از همان ابتدا در تلاش است تا بهترین و به روز ترین محتوا را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

 


 

برای اندرویدی‌ها؛
نرم افزارهای متعددی در زمینه ترجمه متون به زبان های مختلف وجود دارد، اما می توان گفت که این برنامه Word Lens Translator یک نرم افزار منحصر به فرد و فوق العاده قدرتمند در زمینه ترجمه متون است، ولی برنامه یک فرق اساسی با سایر نرم افزارهای موجود در زمینه ترجمه متون دارد و آن هم قدرت تشخیص کلمات و حروف موجود در تصاویر است، تعجب نکنید شما می توانید از متن های مورد نظر خود عکس بگیرید و آن را وارد نرم افزار کنید برنامه برای شما متون موجود را ترجمه کند، البته برنامه فقط از تعداد محدودی از زبان ها پشتیبانی می کند. در حال حاضر برنامه از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیا، روسی و فرانسوی پشتیبانی می کند.

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
Scientific Camera Pro می تواند با ارائه زوم فوق العاده بالا به عنوان یک تلسکوپ، ذره بین و حتی چراغ قوه نیز استفاده گردد، هنگامی که قدرت زوم سخت افزار به پایان می رسد، تازه کار نرم افزار شروع می شود، به صورتی که با استفاده از زوم دیجیتالی، شما را قادر می سازد تا 80 برابر شرایط عادی، اجسام را بزرگ تر ببینید، توجه داشته باشید که برنامه می تواند با کیفیت 2k و با فناوری صفحه نمایش 4k تصویر برداری کند. در ضمن نرم افزار می تواند بارکدهای qr را تشخیص دهد و در صورت لزوم لینک های موجود در آن ها را استخراج کند.
 

 






گزارش از: سالار واعظی

 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری

 
 • همراه وبگردی ٢٠:٣٠ باشید
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار