معاون نواوری وتجاری سازی فناوری معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری:

با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان وام فعالیت ۳۰۰مرکز فرهنگی دیجیتال اغاز شد

با توجه به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه دیجیتال برای اجرای فاز دوم شبکه ملی فرهنگ وام می‌گیرندهم اکنون با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان وام فعالیت ۳۰۰مرکز فرهنگی دیجیتال اغاز شد.

شیخ زین الدین معاون نواوری وتجاری سازی فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتی که دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی طرحی با ترکیب فرهنگ، فناوری و اقتصاد داشته باشند معاونت علمی آمادگی کامل دارد تا نسبت به تامین اعتبار این طرح‌ها اقدام و از آن حمایت کند.

شیخ زین الدین معاون نواوری وتجاری سازی فناوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتی که دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، عمومی و خصوصی طرحی با ترکیب فرهنگ، فناوری و اقتصاد داشته باشند، معاونت علمی ریاست جمهوری آمادگی کامل دارد تا با بررسی این طرح‌ها و در صورت وجود مولفه‌های مدنظر معاونت، نسبت به تامین اعتبار این طرح‌ها اقدام و از آن حمایت کند.

وی در خصوص حمایت از شبکه ملی فرهنگ اظهار داشت:هر دستگاهی که طرحی را در راستای چنین رویکردی در اختیاردارد و نمی‌تواند بدون حمایت معاونت علمی نسبت به اجرای آن اقدام کند، این آمادگی را داریم با تامین اعتبار لازم نسبت به اجرای آن اقدام کنیم اما، این حمایت به معنی دخالت در ماموریت دستگاه‌های دولتی نیست.
 
شیخ زین الدین در خصوص ویژگی‌های این شبکه در ادامه گفت: با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، ۳۰۰ مرکز فرهنگی دیجیتال فعالیت خود را به صورت فعال آغاز و ۱۰۰ مرکز دیگر نیز به صورت نیمه فعال و یا آماده فعالیت ایجاد شوند. چنانچه در بعد فنی، تامین تجهیزات فنی و سخت افزاری، ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای قرار گرفتن شبکه ملی فرهنگ در بستر فناوری اطلاعات، شبکه سازی مراکز با یکدیگر با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز تولید محتوا و محصول در مراکز فرهنگی دیجیتال در دستورکار قرار گرفت که اینک، طی ارزیابی‌های صورت گرفته این فعالیت به درستی تاکنون صورت گرفته است وموفقیت امیز بوده است البته در بعد فرهنگی نیز، این مجموعه که در مساجد، کتابخانه‌ها، فرهنگسرا‌ها، پایگاه‌های بسیج و مراکزی که دارای استانداردهای تعیین شده هستند هنرمندان به معنی عام آن می‌توانند در مقیاسی ملی با افرادی هم جنس و هم رشته با خود آشنا شده و با برقراری ارتباط با یکدیگر به صورت مستقیم نسبت به دریافت اطلاعت مورد نیاز خود اقدام کنند که این اطلاعات کوچک‌ترین مورد تا وسیع‌ترین حوزه فرهنگی را شامل خواهد شد..
 
شیخ زین الدین تصریح کرد: با اعلام رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اجرایی کردن فاز اول طرح کلان شبکه ملی فرهنگ، هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است که با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته، سرانه ایجاد اشتغال در این بخش مناسب و مقرون به صرفه بوده است. البته در فاز اول اجرای طرح، اعتبار هزینه شده به صورت بلاعوض در اختیار مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مجری قرار می‌گرفت اما، در فاز دوم و با رویکرد جدید، تسهیلات به صورت قرض الحسنه در اختیار موسسات و شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان فعال در این حوزه قرار داده می‌شود و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ناظر و ارزیاب بر مراحل اجرای کار نظارت خواهد کرد. البته باید به این نکته توجه شود که این با توجه به اینکه تعداد طرح‌های کلان ملی در خصوص علوم انسانی اندک است این طرح کلان شبکه ملی می‌تواند در این رابطه فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار